BAM SOB

BAM verwerft opdracht voor onderhoud dynamische verkeerssystemen

Foto: BAM Infra persbericht

BAM Infra Verkeerstechniek gaat in elk geval vijf jaar lang de dynamische verkeerssystemen langs de rijkswegen in het zuiden van West-Nederland onderhouden. Het bedrijf heeft met de inschrijving vooral gescoord op duurzaamheid, ketensamenwerking en veiligheid.

BAM geeft aan de expertise in huis te hebben om vrijwel alle werkzaamheden die in deze opdracht aan bod komen zelf uit te voeren. Omdat het bedrijf naar eigen zeggen snel en adequaat kan handelen bij het onderhoud aan de verkeerssystemen, wordt de doorstroming van het verkeer gewaarborgd. Voor opdrachtgever Rijkswaterstaat is dat een belangrijke doelstelling.

De inschrijvingen werden beoordeeld op basis van Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI). Op het vlak van duurzaamheid wist BAM goed te scoren. CO2-uitstoot en het verbruik van energie en grondstoffen worden zoveel mogelijk beperkt. Zo is het ingezette materieel CO2-neutraal en wordt wat kapot is gerepareerd voordat er aan vervanging word gedacht. Met het hergebuik van materialen geeft BAM Infra Verkeerstechniek aan voor te lopen op overheidsdoelstellingen op het gebied van circulariteit.

Eigen verantwoordelijkheid

Een ander punt waarop het verschil werd gemaakt in deze gunning was ketensamenwerking. De marktpartijen zijn medeverantwoordelijk voor het hele proces en weten ook waar ze aan toe zijn. Ze denken mee over oplossingen en vullen zelf hun werkwijze in. “Openheid, transparantie en eigen verantwoordelijkheid staan centraal in de samenwerking. Om dit te bevorderen volgen alle medewerkers een speciale driedaagse opleiding die wordt afgerond met een examen.”

Ook het belang dat aan veiligheid wordt gehecht komt duidelijk naar voren de plannen, zo legt BAM uit. Het bedrijf wil graag trede 4 van de Veiligheidsladder behalen en voor het werk binnen dit contract is daarvoor aan alle eisen en voorwaarden voldaan. De transitiefase start op 1 april aanstaande. De overeenkomst start officieel op 1 november en heeft een looptijd van vijf jaar, met de optie tot één keer verlengen met twee jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

BAM verwerft opdracht voor onderhoud dynamische verkeerssystemen | Infrasite
BAM SOB

BAM verwerft opdracht voor onderhoud dynamische verkeerssystemen

Foto: BAM Infra persbericht

BAM Infra Verkeerstechniek gaat in elk geval vijf jaar lang de dynamische verkeerssystemen langs de rijkswegen in het zuiden van West-Nederland onderhouden. Het bedrijf heeft met de inschrijving vooral gescoord op duurzaamheid, ketensamenwerking en veiligheid.

BAM geeft aan de expertise in huis te hebben om vrijwel alle werkzaamheden die in deze opdracht aan bod komen zelf uit te voeren. Omdat het bedrijf naar eigen zeggen snel en adequaat kan handelen bij het onderhoud aan de verkeerssystemen, wordt de doorstroming van het verkeer gewaarborgd. Voor opdrachtgever Rijkswaterstaat is dat een belangrijke doelstelling.

De inschrijvingen werden beoordeeld op basis van Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI). Op het vlak van duurzaamheid wist BAM goed te scoren. CO2-uitstoot en het verbruik van energie en grondstoffen worden zoveel mogelijk beperkt. Zo is het ingezette materieel CO2-neutraal en wordt wat kapot is gerepareerd voordat er aan vervanging word gedacht. Met het hergebuik van materialen geeft BAM Infra Verkeerstechniek aan voor te lopen op overheidsdoelstellingen op het gebied van circulariteit.

Eigen verantwoordelijkheid

Een ander punt waarop het verschil werd gemaakt in deze gunning was ketensamenwerking. De marktpartijen zijn medeverantwoordelijk voor het hele proces en weten ook waar ze aan toe zijn. Ze denken mee over oplossingen en vullen zelf hun werkwijze in. “Openheid, transparantie en eigen verantwoordelijkheid staan centraal in de samenwerking. Om dit te bevorderen volgen alle medewerkers een speciale driedaagse opleiding die wordt afgerond met een examen.”

Ook het belang dat aan veiligheid wordt gehecht komt duidelijk naar voren de plannen, zo legt BAM uit. Het bedrijf wil graag trede 4 van de Veiligheidsladder behalen en voor het werk binnen dit contract is daarvoor aan alle eisen en voorwaarden voldaan. De transitiefase start op 1 april aanstaande. De overeenkomst start officieel op 1 november en heeft een looptijd van vijf jaar, met de optie tot één keer verlengen met twee jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Vincent Krabbendam