van brienenoordbrug

Ook gemeenten en provincies slaan alarm over achterstallig onderhoud

Foto alleen ter illustratie. Een roestig fietspad op de Van Brienenoordbrug in april 2024. ANP / Jeffrey Groeneweg

Nederland slibt dicht als er niet snel fors meer geld wordt gestoken in mobiliteit. Voor het beheer en onderhoud van wegen, waterwegen, spoor, kunstwerken en andere infrastructuur is alleen al 2 á 3 miljard euro extra nodig, zo waarschuwen gemeenten, provincies en de mobiliteitssector woensdag. “Los van investeringen in uitbreiding en vernieuwing. De nood is hoog.”

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.

Ook gemeenten en provincies slaan alarm over achterstallig onderhoud | Infrasite
van brienenoordbrug

Ook gemeenten en provincies slaan alarm over achterstallig onderhoud

Foto alleen ter illustratie. Een roestig fietspad op de Van Brienenoordbrug in april 2024. ANP / Jeffrey Groeneweg

Nederland slibt dicht als er niet snel fors meer geld wordt gestoken in mobiliteit. Voor het beheer en onderhoud van wegen, waterwegen, spoor, kunstwerken en andere infrastructuur is alleen al 2 á 3 miljard euro extra nodig, zo waarschuwen gemeenten, provincies en de mobiliteitssector woensdag. “Los van investeringen in uitbreiding en vernieuwing. De nood is hoog.”

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.