Werkzaamheden aan de Schellingwouderbrug

Rijkswaterstaat start op zaterdag 10 september 2011 met de tweede fase van de renovatie van de Schellingwouderbrug in de Zuiderzeeweg in Amsterdam. In deze fase, die duurt tot maandag 17 oktober 2011, zijn er werkzaamheden aan de aanbruggen ten noorden en ten zuiden van de Schellingwouderbrug. De aanbruggen zijn de betonnen verbindingen tussen het vasteland en de brug. Daarnaast past Rijkswaterstaat de wegindeling aan. De werkzaamheden veroorzaken hinder voor het verkeer en omwonenden.

De hoofdrijbaan is van zaterdag 10 september 2011 (06.00 uur) tot maandag 17 oktober 2011 (06.00 uur) afgesloten voor al het autoverkeer in beide richtingen. Het autoverkeer wordt omgeleid via de A10/Zeeburgertunnel. De bussen van het GVB, kentekenloze voertuigen (tot 2,85 meter breedte), transport van gevaarlijke stoffen en de nood- en hulpdiensten kunnen gebruik blijven maken van de Schellingwouderbrug, met uitzondering van twee nachten: van 10 op 11 oktober en 11 op 12 oktober tussen 20.00 uur en 06.00 uur vanwege asfalteringswerkzaamheden. Dan geldt voor de bussen van het GVB en de nood- en hulpdiensten een omleiding via de A10/Zeeburgertunnel. De kentekenloze voertuigen worden vervoerd door de Zeeburgertunnel en het transport van gevaarlijke stoffen kan gebruik maken van de Hempont in Zaandam. Gele borden ter plaatse geven de omleidingsroutes aan. Voetgangers en (brom)fietsers kunnen in deze fase altijd over de brug. Weggebruikers moeten rekening houden met een langere reistijd.

Omwonenden

Omwonenden in de nabijheid van de Schellingwouderbrug kunnen tijdens de werkzaamheden geluidsoverlast ervaren. Werkzaamheden die de meeste geluidsoverlast veroorzaken, zullen overdag worden uitgevoerd. Met verschillende partijen zijn afspraken gemaakt om de bereikbaarheid van de bedrijven in de omgeving van de brug op peil te houden.

Renovatie Schellingwouderbrug

Dit is de tweede fase van renovatie van de brug. In deze fase wordt gewerkt aan de aanbruggen en de aanpassing van de wegindeling. Voorjaar 2012 staat de vervanging van de kleppen van de beweegbare brug en de vervanging van de vaste boogbrug gepland. Na afronding van de renovatie is de Schellingwouderbrug weer geschikt voor al het verkeer voor minimaal 30 jaar.

Groot Onderhoud bruggen

De renovatie van de Schellingwouderburg maakt deel uit van het groot onderhoud aan acht stalen boogbruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal, het Lekkanaal en het Binnen IJ. Het betreft naast de Schellingwouderbrug, de Amsterdamsebrug, de Weesperbrug, de Loenerslootsebrug, de Breukelerbrug, de Jutphasebrug, de Overeindsebrug en de Schalkwijksebrug. Naast de renovatiewerkzaamheden verhoogt Rijkswaterstaat ook enkele bruggen met 25 tot 50 centimeter, waardoor vierlaagse containervaart onder deze bruggen mogelijk wordt. Het onderhoudsprogramma dat bekend staat onder de naam KARGO (Kunstwerken Amsterdam-Rijnkanaal Groot Onderhoud) duurt tot en met 2016. Meer informatie over het project KARGO is te vinden op www.rijkswaterstaat.nl/kargo. KARGO maakt gebruik van een Web-App voor smartphones. Men kan zich hiervoor op www.rwskargo.nl aanmelden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat

Werkzaamheden aan de Schellingwouderbrug | Infrasite

Werkzaamheden aan de Schellingwouderbrug

Rijkswaterstaat start op zaterdag 10 september 2011 met de tweede fase van de renovatie van de Schellingwouderbrug in de Zuiderzeeweg in Amsterdam. In deze fase, die duurt tot maandag 17 oktober 2011, zijn er werkzaamheden aan de aanbruggen ten noorden en ten zuiden van de Schellingwouderbrug. De aanbruggen zijn de betonnen verbindingen tussen het vasteland en de brug. Daarnaast past Rijkswaterstaat de wegindeling aan. De werkzaamheden veroorzaken hinder voor het verkeer en omwonenden.

De hoofdrijbaan is van zaterdag 10 september 2011 (06.00 uur) tot maandag 17 oktober 2011 (06.00 uur) afgesloten voor al het autoverkeer in beide richtingen. Het autoverkeer wordt omgeleid via de A10/Zeeburgertunnel. De bussen van het GVB, kentekenloze voertuigen (tot 2,85 meter breedte), transport van gevaarlijke stoffen en de nood- en hulpdiensten kunnen gebruik blijven maken van de Schellingwouderbrug, met uitzondering van twee nachten: van 10 op 11 oktober en 11 op 12 oktober tussen 20.00 uur en 06.00 uur vanwege asfalteringswerkzaamheden. Dan geldt voor de bussen van het GVB en de nood- en hulpdiensten een omleiding via de A10/Zeeburgertunnel. De kentekenloze voertuigen worden vervoerd door de Zeeburgertunnel en het transport van gevaarlijke stoffen kan gebruik maken van de Hempont in Zaandam. Gele borden ter plaatse geven de omleidingsroutes aan. Voetgangers en (brom)fietsers kunnen in deze fase altijd over de brug. Weggebruikers moeten rekening houden met een langere reistijd.

Omwonenden

Omwonenden in de nabijheid van de Schellingwouderbrug kunnen tijdens de werkzaamheden geluidsoverlast ervaren. Werkzaamheden die de meeste geluidsoverlast veroorzaken, zullen overdag worden uitgevoerd. Met verschillende partijen zijn afspraken gemaakt om de bereikbaarheid van de bedrijven in de omgeving van de brug op peil te houden.

Renovatie Schellingwouderbrug

Dit is de tweede fase van renovatie van de brug. In deze fase wordt gewerkt aan de aanbruggen en de aanpassing van de wegindeling. Voorjaar 2012 staat de vervanging van de kleppen van de beweegbare brug en de vervanging van de vaste boogbrug gepland. Na afronding van de renovatie is de Schellingwouderbrug weer geschikt voor al het verkeer voor minimaal 30 jaar.

Groot Onderhoud bruggen

De renovatie van de Schellingwouderburg maakt deel uit van het groot onderhoud aan acht stalen boogbruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal, het Lekkanaal en het Binnen IJ. Het betreft naast de Schellingwouderbrug, de Amsterdamsebrug, de Weesperbrug, de Loenerslootsebrug, de Breukelerbrug, de Jutphasebrug, de Overeindsebrug en de Schalkwijksebrug. Naast de renovatiewerkzaamheden verhoogt Rijkswaterstaat ook enkele bruggen met 25 tot 50 centimeter, waardoor vierlaagse containervaart onder deze bruggen mogelijk wordt. Het onderhoudsprogramma dat bekend staat onder de naam KARGO (Kunstwerken Amsterdam-Rijnkanaal Groot Onderhoud) duurt tot en met 2016. Meer informatie over het project KARGO is te vinden op www.rijkswaterstaat.nl/kargo. KARGO maakt gebruik van een Web-App voor smartphones. Men kan zich hiervoor op www.rwskargo.nl aanmelden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat