TREINVERKEER

Storm Poly: 36 uur alle hens aan dek bij ProRail

Een boom is over het spoor tussen Waddinxveen en Boskoop gevallen. Hierdoor is het treinverkeer gestremd. Foto ANP

Sinds woensdagochtend vroeg 5 juli raasde storm Poly over Nederland. De storm was aanzienlijk zwaarder dan verwacht. KNMI had code rood uitgegeven. Ook de spoorweginfrastructuur werd getroffen. Op sommige plaatsen was de schade aan spoor of station groot. ProRail had haar handen vol en liet reizigers en anderen tijdens de twee roerige dagen meelezen via een weblog. Lees mee met de gebeurtenissen tijdens de zwaarste junistorm ooit in Nederland.

Wat vooraf ging

Dinsdagavond 4 juli hadden we al extra maatregelen getroffen. Zo staan extra Incidentenbestrijders klaar om bomen van het spoor te halen. Ook staat er een sleeploc klaar om gestrande treinen weg te slepen. Op de bouwplaatsen is het materiaal goed vastgezet. Ook woensdag 5 juli volgen we doorlopend de weerssituatie in Nederland.

Bericht | 05-07 | 09:21 uur

Vanochtend is besloten om het treinverkeer in delen van Nederland stil te leggen. In het noorden van Nederland rijden geen NS treinen. Vanaf 10:00 uur rijden er geen Arriva-treinen in Groningen en Friesland. Dit kan ook gevolgen hebben voor het treinverkeer in de rest van Nederland. Ook goederentreinen rijden in de betreffende gebieden niet.

Update | 05-07 | 12:33 uur

Op verschillende plekken in het land zien we overlast en schade als gevolg van storm Poly. In Zaandam, Bennebroek en Wormerveer zijn er bomen op het spoor terecht gekomen. Ook zijn er op verschillende plekken grote takken op het spoor beland, bijvoorbeeld bij Hoorn en Oosterbeek.

De storm is momenteel nog in gang. We kunnen pas beginnen met schouwen als de storm is gaan liggen. Daarom hebben we nog geen beeld van de totale omvang van de schade. Het is op dit moment niet veilig voor ons personeel om bomen al weg te halen, omdat de storm nog te krachtig is. Aannemers staan klaar om, zodra de storm is gaan liggen, de schade te herstellen.

Grote drukte op Utrecht NS Foto Shutterstock

Update | 05-07 | 13:51 uur

ProRail en NS houden er rekening mee dat de hinder nog de rest van de dag zal duren. Gezien de enorme windkracht en de omvang van het stormgebied verwacht we dat het veel tijd kost om omgevallen bomen te verwijderen en sporen en bovenleiding te herstellen.

Vanaf het begin van de middag gaat NS zogenaamde “schouwtreinen rijden”. Machinisten rijden dan op lage snelheid over de afgesloten spoorlijnen, om zo de staat van het spoor te inspecteren. Vanwege de veiligheid gebeurt dat met lege treinen. Met deze schouwtreinen, wordt duidelijk hoe groot de schade is en vervolgens kunnen onze aannemers beginnen met opruimen en herstel. Ook de spoorlijnen waar de regionale vervoerders rijden worden geschouwd. ProRail Incidentenbestrijding is al volop bezig met het in beeld brengen van locaties en waar mogelijk ook al bezig met het wegzagen van takken en bomen.

Zodra dat gebeurd is, kan de vervoerder op de herstelde spoorlijn geleidelijk het treinverkeer hervatten. Omdat de omvang van de schade nog niet duidelijk is, is nu nog niet in schatten of en waar het treinverkeer hervat kan worden. Reizigers moeten in het stormgebied daarom de hele dag rekening houden met hinder. Reizigers wordt geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken.

Update | 05-07 | 13:51 uur

ProRail en NS houden er rekening mee dat de hinder nog de rest van de dag zal duren. Gezien de enorme windkracht en de omvang van het stormgebied verwacht we dat het veel tijd kost om omgevallen bomen te verwijderen en sporen en bovenleiding te herstellen.

Vanaf het begin van de middag gaat NS zogenaamde “schouwtreinen rijden”. Machinisten rijden dan op lage snelheid over de afgesloten spoorlijnen, om zo de staat van het spoor te inspecteren. Vanwege de veiligheid gebeurt dat met lege treinen. Met deze schouwtreinen, wordt duidelijk hoe groot de schade is en vervolgens kunnen onze aannemers beginnen met opruimen en herstel. Ook de spoorlijnen waar de regionale vervoerders rijden worden geschouwd. ProRail Incidentenbestrijding is al volop bezig met het in beeld brengen van locaties en waar mogelijk ook al bezig met het wegzagen van takken en bomen.

Zodra dat gebeurd is, kan de vervoerder op de herstelde spoorlijn geleidelijk het treinverkeer hervatten. Omdat de omvang van de schade nog niet duidelijk is, is nu nog niet in schatten of en waar het treinverkeer hervat kan worden. Reizigers moeten in het stormgebied daarom de hele dag rekening houden met hinder. Reizigers wordt geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken.

Update | 05-07 | 15:54 uur

Op de Hanzelijn hebben onze incidentbestrijders het spoor al lopend geschouwd. Hierbij troffen ze onder andere een dak van een vrachtwagen aan die op het spoor was gewaaid. De incidentbestrijders hebben direct alle voorwerpen die op het spoor van de Hanzelijn lagen direct opgeruimd.

Vanaf het begin van de middag laat NS ook zogenaamde “schouwtreinen rijden” (zie update 13:51 uur). Ook de spoorlijnen waar de regionale vervoerders rijden worden geschouwd. Zodra ProRail het spoor vrijgeeft kan de vervoerder op de herstelde spoorlijn geleidelijk het treinverkeer hervatten.

Update | 05-07 | 16:06 uur

De storm richtte veel schade aan. Met treinen rijden we eerst voorzichtig over spoorlijnen om te bekijken waar herstelwerk nodig is. Bij de Valleilijn van Connexxion (Amersfoort-Barneveld-Ede) is dat inmiddels gedaan en kunnen treinen weer rijden. Datzelfde geldt voor de lijn van Arriva tussen Emmen en Zwolle en voor de lijn Zwolle-Enschede, waar Keolis de vervoerder is. De beperkingen voor het treinverkeer zijn dus vooral in Noord Nederland groot. Check de reisinformatie van je vervoerder om te zien wanneer en waar weer treinen rijden.

Update | 05-07 | 17:30 uur

ProRail en NS verwachten vanavond een deel van het treinverkeer weer op te kunnen starten. Het gaat met name om delen van de provincies Noord-Holland en Utrecht. Deze spoorlijnen zijn na afloop van de storm weer schadevrij en veilig verklaard. Op een aantal trajecten – vooral van en naar Noord-Nederland –  is de schade van storm Poly fors en moet deze hersteld worden. Hier kan voorlopig nog geen treinverkeer plaatsvinden.

NS gaat de dienstregeling de komende uren stapsgewijs opstarten op onder meer de trajecten, Amsterdam – Schiphol, Amsterdam – Rotterdam via HSL, Amsterdam – Utrecht, Amsterdam – Hilversum en Utrecht – Amersfoort en Den Helder – Alkmaar. Hier gaan mondjesmaat weer treinen rijden. Dit zijn zogenaamde “thuisbreng-treinen”; vooral bedoeld om reizigers die gestrand waren weer op bestemming te krijgen. Reizigers wordt geadviseerd de reisplanner te raadplegen.

Op trajecten waar geen treinen rijden, worden reizigers geadviseerd om op zoek te gaan naar alternatieve reismogelijkheden. NS-reizigers die vanochtend op pad gingen en vervolgens vanwege de storm kosten moesten maken om thuis te komen, kunnen aanspraak maken op compensatie.

Op de spoorlijn Zwolle – Kampen heeft Keolis de treindienst weer opgestart.

Update | 05-07 | 21:35 uur

Treinverkeer in Nederland grotendeels weer opgestart

ProRail en NS hebben vanavond een deel van het treinverkeer weer opgestart, met name Amsterdam-Schiphol, Amsterdam-Rotterdam via HSL en Den Helder-Alkmaar. Op een aantal trajecten is de schade door storm Poly fors en moet deze worden hersteld. Hier kan voorlopig nog geen treinverkeer plaatsvinden.

NS gaat de dienstregeling de komende uren stapsgewijs uitbreiden. Naast de trajecten Amsterdam-Utrecht, Amsterdam-Hilversum en Utrecht-Amersfoort, zullen er ook geleidelijk meer treinen gaan rijden op de trajecten Amersfoort-Zwolle, Zwolle-Assen en Weesp-Zwolle.

Ook de regionale- en goederenvervoerders hebben hinder ondervonden door storm Poly. Na inspecties, herstel- en snoeiwerkzaamheden rijden de regionale lijnen overal weer, inclusief Leeuwarden. Alleen bij Groningen gelden beperkingen vanwege schade aan de bovenleiding. Groningen-Roodeschool en Groningen-Delfzijl zijn wel weer per trein bereikbaar.

De zomerstorm Poly is een van de zwaarste stormen van de afgelopen decennia. Alleen al tussen Haarlem en Leiden lagen 25 bomen op het spoor. Collega’s van Incidentenbestrijding hebben veel werk verricht om alles zo snel mogelijk op te ruimen. Onze aannemer heeft vervolgens het spoor hersteld.

Update | 06-07 | 09:00 uur

Na de storm van gisteren is het ProRail samen met de aannemers gelukt het spoor weer bijna helemaal open te stellen voor treinverkeer. Alleen bij Beverwijk wordt nog hard gewerkt om de bovenleiding te maken. We willen iedereen die zich daarvoor heeft ingezet heel hartelijk danken. Gisteren raasde de zwaarste zomerstorm ooit gemeten over het noordelijk deel van het land. Dat zorgde voor veel overlast.

Veel spoorlijnen konden woensdagochtend niet gebruikt worden. De kans op omwaaiende bomen zorgde ervoor dat het te gevaarlijk was om treinen te laten rijden. Dat bleek een terechte zorg want op tientallen plaatsen gebeurde dat ook. Zo waaide er alleen al tussen Haarlem en Leiden ruim twintig bomen op het spoor. Bij Groningen was over een afstand van 200 meter de bovenleiding kapot, maar die vannacht gemaakt.

Na de storm zijn we het spoor gaan ‘schouwen’. Dat houdt in dat de vervoerders heel langzaam een trein laten rijden en kijken hoe het spoor erbij ligt. Daarna zijn onze aannemers, BAM, Strukton, VolkerRail en AssetRail aan de slag gegaan om de kapotte onderdelen te vervangen.

Het is natuurlijk heel vervelend geweest voor iedereen die overlast heeft gehad van deze storm. Reizigers en goederenvervoerders ondervonden hinder van storm Poly. Gelukkig is het ons samen met de vervoerders wel gelukt om iedereen veilig thuis te brengen. We willen iedereen hartelijk danken die zich hiervoor heeft ingezet. Incidentenbestrijders, aannemers, collega’s op het controlecentrum en in de dagelijkse operatie, de verkeersleidingsposten, communicatiecollega’s en ook zeker de accountmanagers voor vervoerders. Zij hebben er allemaal aan bijgedragen dat we de problemen voortvarend hebben opgepakt.

Ook in de rest van Nederland heeft de storm impact op het treinverkeer. Bekijk daarom altijd kort voor je reis een reisplanner. Op die manier zie je welke treinen wel en niet rijden.

Update | 06-07 | 11:45 uur

Inmiddels is het treinverkeer vrijwel overal weer opgestart. CEO John Voppen spreekt zijn bewondering uit voor alle mensen die vannacht hebben gewerkt. “De storm die gisteren over ons land raasde had grote gevolgen. Treinverkeer in Noord Nederland legden we gistermorgen uit veiligheid stil. Veel bomen en takken waaiden op het spoor en de bovenleiding. Toen de wind ging liggen hebben we met onze vervoerders zoveel mogelijk treinen weer laten rijden, om onze reizigers thuis te brengen.”

“Tegelijk hebben we gewerkt aan herstel van bovenleiding en het weer vrij maken van het spoor. Dat herstel is in de avond en nacht grotendeels gelukt. Dank aan aannemers en incidentenbestrijders die hier heel hard aan werkten. En mooi om te zien dat we in zulke situaties in de spoorsector goed samenwerken om reizigers zo goed mogelijk te helpen. De laatste werkzaamheden voeren we nu nog uit. Ik wens iedereen daar nog veel succes bij.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Oosterveld

Bron: ProRail

Storm Poly: 36 uur alle hens aan dek bij ProRail | Infrasite
TREINVERKEER

Storm Poly: 36 uur alle hens aan dek bij ProRail

Een boom is over het spoor tussen Waddinxveen en Boskoop gevallen. Hierdoor is het treinverkeer gestremd. Foto ANP

Sinds woensdagochtend vroeg 5 juli raasde storm Poly over Nederland. De storm was aanzienlijk zwaarder dan verwacht. KNMI had code rood uitgegeven. Ook de spoorweginfrastructuur werd getroffen. Op sommige plaatsen was de schade aan spoor of station groot. ProRail had haar handen vol en liet reizigers en anderen tijdens de twee roerige dagen meelezen via een weblog. Lees mee met de gebeurtenissen tijdens de zwaarste junistorm ooit in Nederland.

Wat vooraf ging

Dinsdagavond 4 juli hadden we al extra maatregelen getroffen. Zo staan extra Incidentenbestrijders klaar om bomen van het spoor te halen. Ook staat er een sleeploc klaar om gestrande treinen weg te slepen. Op de bouwplaatsen is het materiaal goed vastgezet. Ook woensdag 5 juli volgen we doorlopend de weerssituatie in Nederland.

Bericht | 05-07 | 09:21 uur

Vanochtend is besloten om het treinverkeer in delen van Nederland stil te leggen. In het noorden van Nederland rijden geen NS treinen. Vanaf 10:00 uur rijden er geen Arriva-treinen in Groningen en Friesland. Dit kan ook gevolgen hebben voor het treinverkeer in de rest van Nederland. Ook goederentreinen rijden in de betreffende gebieden niet.

Update | 05-07 | 12:33 uur

Op verschillende plekken in het land zien we overlast en schade als gevolg van storm Poly. In Zaandam, Bennebroek en Wormerveer zijn er bomen op het spoor terecht gekomen. Ook zijn er op verschillende plekken grote takken op het spoor beland, bijvoorbeeld bij Hoorn en Oosterbeek.

De storm is momenteel nog in gang. We kunnen pas beginnen met schouwen als de storm is gaan liggen. Daarom hebben we nog geen beeld van de totale omvang van de schade. Het is op dit moment niet veilig voor ons personeel om bomen al weg te halen, omdat de storm nog te krachtig is. Aannemers staan klaar om, zodra de storm is gaan liggen, de schade te herstellen.

Grote drukte op Utrecht NS Foto Shutterstock

Update | 05-07 | 13:51 uur

ProRail en NS houden er rekening mee dat de hinder nog de rest van de dag zal duren. Gezien de enorme windkracht en de omvang van het stormgebied verwacht we dat het veel tijd kost om omgevallen bomen te verwijderen en sporen en bovenleiding te herstellen.

Vanaf het begin van de middag gaat NS zogenaamde “schouwtreinen rijden”. Machinisten rijden dan op lage snelheid over de afgesloten spoorlijnen, om zo de staat van het spoor te inspecteren. Vanwege de veiligheid gebeurt dat met lege treinen. Met deze schouwtreinen, wordt duidelijk hoe groot de schade is en vervolgens kunnen onze aannemers beginnen met opruimen en herstel. Ook de spoorlijnen waar de regionale vervoerders rijden worden geschouwd. ProRail Incidentenbestrijding is al volop bezig met het in beeld brengen van locaties en waar mogelijk ook al bezig met het wegzagen van takken en bomen.

Zodra dat gebeurd is, kan de vervoerder op de herstelde spoorlijn geleidelijk het treinverkeer hervatten. Omdat de omvang van de schade nog niet duidelijk is, is nu nog niet in schatten of en waar het treinverkeer hervat kan worden. Reizigers moeten in het stormgebied daarom de hele dag rekening houden met hinder. Reizigers wordt geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken.

Update | 05-07 | 13:51 uur

ProRail en NS houden er rekening mee dat de hinder nog de rest van de dag zal duren. Gezien de enorme windkracht en de omvang van het stormgebied verwacht we dat het veel tijd kost om omgevallen bomen te verwijderen en sporen en bovenleiding te herstellen.

Vanaf het begin van de middag gaat NS zogenaamde “schouwtreinen rijden”. Machinisten rijden dan op lage snelheid over de afgesloten spoorlijnen, om zo de staat van het spoor te inspecteren. Vanwege de veiligheid gebeurt dat met lege treinen. Met deze schouwtreinen, wordt duidelijk hoe groot de schade is en vervolgens kunnen onze aannemers beginnen met opruimen en herstel. Ook de spoorlijnen waar de regionale vervoerders rijden worden geschouwd. ProRail Incidentenbestrijding is al volop bezig met het in beeld brengen van locaties en waar mogelijk ook al bezig met het wegzagen van takken en bomen.

Zodra dat gebeurd is, kan de vervoerder op de herstelde spoorlijn geleidelijk het treinverkeer hervatten. Omdat de omvang van de schade nog niet duidelijk is, is nu nog niet in schatten of en waar het treinverkeer hervat kan worden. Reizigers moeten in het stormgebied daarom de hele dag rekening houden met hinder. Reizigers wordt geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken.

Update | 05-07 | 15:54 uur

Op de Hanzelijn hebben onze incidentbestrijders het spoor al lopend geschouwd. Hierbij troffen ze onder andere een dak van een vrachtwagen aan die op het spoor was gewaaid. De incidentbestrijders hebben direct alle voorwerpen die op het spoor van de Hanzelijn lagen direct opgeruimd.

Vanaf het begin van de middag laat NS ook zogenaamde “schouwtreinen rijden” (zie update 13:51 uur). Ook de spoorlijnen waar de regionale vervoerders rijden worden geschouwd. Zodra ProRail het spoor vrijgeeft kan de vervoerder op de herstelde spoorlijn geleidelijk het treinverkeer hervatten.

Update | 05-07 | 16:06 uur

De storm richtte veel schade aan. Met treinen rijden we eerst voorzichtig over spoorlijnen om te bekijken waar herstelwerk nodig is. Bij de Valleilijn van Connexxion (Amersfoort-Barneveld-Ede) is dat inmiddels gedaan en kunnen treinen weer rijden. Datzelfde geldt voor de lijn van Arriva tussen Emmen en Zwolle en voor de lijn Zwolle-Enschede, waar Keolis de vervoerder is. De beperkingen voor het treinverkeer zijn dus vooral in Noord Nederland groot. Check de reisinformatie van je vervoerder om te zien wanneer en waar weer treinen rijden.

Update | 05-07 | 17:30 uur

ProRail en NS verwachten vanavond een deel van het treinverkeer weer op te kunnen starten. Het gaat met name om delen van de provincies Noord-Holland en Utrecht. Deze spoorlijnen zijn na afloop van de storm weer schadevrij en veilig verklaard. Op een aantal trajecten – vooral van en naar Noord-Nederland –  is de schade van storm Poly fors en moet deze hersteld worden. Hier kan voorlopig nog geen treinverkeer plaatsvinden.

NS gaat de dienstregeling de komende uren stapsgewijs opstarten op onder meer de trajecten, Amsterdam – Schiphol, Amsterdam – Rotterdam via HSL, Amsterdam – Utrecht, Amsterdam – Hilversum en Utrecht – Amersfoort en Den Helder – Alkmaar. Hier gaan mondjesmaat weer treinen rijden. Dit zijn zogenaamde “thuisbreng-treinen”; vooral bedoeld om reizigers die gestrand waren weer op bestemming te krijgen. Reizigers wordt geadviseerd de reisplanner te raadplegen.

Op trajecten waar geen treinen rijden, worden reizigers geadviseerd om op zoek te gaan naar alternatieve reismogelijkheden. NS-reizigers die vanochtend op pad gingen en vervolgens vanwege de storm kosten moesten maken om thuis te komen, kunnen aanspraak maken op compensatie.

Op de spoorlijn Zwolle – Kampen heeft Keolis de treindienst weer opgestart.

Update | 05-07 | 21:35 uur

Treinverkeer in Nederland grotendeels weer opgestart

ProRail en NS hebben vanavond een deel van het treinverkeer weer opgestart, met name Amsterdam-Schiphol, Amsterdam-Rotterdam via HSL en Den Helder-Alkmaar. Op een aantal trajecten is de schade door storm Poly fors en moet deze worden hersteld. Hier kan voorlopig nog geen treinverkeer plaatsvinden.

NS gaat de dienstregeling de komende uren stapsgewijs uitbreiden. Naast de trajecten Amsterdam-Utrecht, Amsterdam-Hilversum en Utrecht-Amersfoort, zullen er ook geleidelijk meer treinen gaan rijden op de trajecten Amersfoort-Zwolle, Zwolle-Assen en Weesp-Zwolle.

Ook de regionale- en goederenvervoerders hebben hinder ondervonden door storm Poly. Na inspecties, herstel- en snoeiwerkzaamheden rijden de regionale lijnen overal weer, inclusief Leeuwarden. Alleen bij Groningen gelden beperkingen vanwege schade aan de bovenleiding. Groningen-Roodeschool en Groningen-Delfzijl zijn wel weer per trein bereikbaar.

De zomerstorm Poly is een van de zwaarste stormen van de afgelopen decennia. Alleen al tussen Haarlem en Leiden lagen 25 bomen op het spoor. Collega’s van Incidentenbestrijding hebben veel werk verricht om alles zo snel mogelijk op te ruimen. Onze aannemer heeft vervolgens het spoor hersteld.

Update | 06-07 | 09:00 uur

Na de storm van gisteren is het ProRail samen met de aannemers gelukt het spoor weer bijna helemaal open te stellen voor treinverkeer. Alleen bij Beverwijk wordt nog hard gewerkt om de bovenleiding te maken. We willen iedereen die zich daarvoor heeft ingezet heel hartelijk danken. Gisteren raasde de zwaarste zomerstorm ooit gemeten over het noordelijk deel van het land. Dat zorgde voor veel overlast.

Veel spoorlijnen konden woensdagochtend niet gebruikt worden. De kans op omwaaiende bomen zorgde ervoor dat het te gevaarlijk was om treinen te laten rijden. Dat bleek een terechte zorg want op tientallen plaatsen gebeurde dat ook. Zo waaide er alleen al tussen Haarlem en Leiden ruim twintig bomen op het spoor. Bij Groningen was over een afstand van 200 meter de bovenleiding kapot, maar die vannacht gemaakt.

Na de storm zijn we het spoor gaan ‘schouwen’. Dat houdt in dat de vervoerders heel langzaam een trein laten rijden en kijken hoe het spoor erbij ligt. Daarna zijn onze aannemers, BAM, Strukton, VolkerRail en AssetRail aan de slag gegaan om de kapotte onderdelen te vervangen.

Het is natuurlijk heel vervelend geweest voor iedereen die overlast heeft gehad van deze storm. Reizigers en goederenvervoerders ondervonden hinder van storm Poly. Gelukkig is het ons samen met de vervoerders wel gelukt om iedereen veilig thuis te brengen. We willen iedereen hartelijk danken die zich hiervoor heeft ingezet. Incidentenbestrijders, aannemers, collega’s op het controlecentrum en in de dagelijkse operatie, de verkeersleidingsposten, communicatiecollega’s en ook zeker de accountmanagers voor vervoerders. Zij hebben er allemaal aan bijgedragen dat we de problemen voortvarend hebben opgepakt.

Ook in de rest van Nederland heeft de storm impact op het treinverkeer. Bekijk daarom altijd kort voor je reis een reisplanner. Op die manier zie je welke treinen wel en niet rijden.

Update | 06-07 | 11:45 uur

Inmiddels is het treinverkeer vrijwel overal weer opgestart. CEO John Voppen spreekt zijn bewondering uit voor alle mensen die vannacht hebben gewerkt. “De storm die gisteren over ons land raasde had grote gevolgen. Treinverkeer in Noord Nederland legden we gistermorgen uit veiligheid stil. Veel bomen en takken waaiden op het spoor en de bovenleiding. Toen de wind ging liggen hebben we met onze vervoerders zoveel mogelijk treinen weer laten rijden, om onze reizigers thuis te brengen.”

“Tegelijk hebben we gewerkt aan herstel van bovenleiding en het weer vrij maken van het spoor. Dat herstel is in de avond en nacht grotendeels gelukt. Dank aan aannemers en incidentenbestrijders die hier heel hard aan werkten. En mooi om te zien dat we in zulke situaties in de spoorsector goed samenwerken om reizigers zo goed mogelijk te helpen. De laatste werkzaamheden voeren we nu nog uit. Ik wens iedereen daar nog veel succes bij.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Oosterveld

Bron: ProRail