Infographic Haringvlietbrug (bron: Rijkswaterstaat)
NOODREPARATIE

Rijkswaterstaat laat 2500 bouten onder de Haringvlietbrug vervangen

Infographic Haringvlietbrug (bron: Rijkswaterstaat)

Rijkswaterstaat is vrijdag gestart met het herstellen van de schade die tijdens een inspectie is geconstateerd aan de onderkant van de brug. Het gaat om afgebroken bouten in schoorverbindingen van de vaste brug.

Aan de oostzijde (parallelbaan) zijn 6 gebroken bouten geconstateerd. Aan de westzijde van de brug (richting Antwerpen) zijn 2 bouten afgebroken. De overige bouten waarmee de steunbalken bevestigd zijn aan de brug, vertonen vermoeiingsverschijnselen. Om de brug veilig te kunnen blijven gebruiken, vervangt Rijkswaterstaatbij elke schoorverbinding onder de brug (beide zijden) 10 bouten. In totaal komt dit neer op het vervangen van 2500 bouten.

Vernieuwd

Het beweegbare deel van de Haringvlietbrug wordt in 2023 gerenoveerd. Het vaste deel van de Haringvlietbrug moet ook worden vernieuwd. Wanneer dat gebeurt is nog niet bekend.

De parallelbaan blijft als gevolg van de reparatiewerkzaamheden voorlopig nog gesloten. Voetgangers, fietsers en bromfietsers kunnen wel over de parallelbaan. Landbouwverkeer kan op gezette tijden bij uitzondering via de hoofdrijbaan over de brug te rijden. Dit gebeurt dan onder begeleiding van weginspecteurs van Rijkswaterstaat. Normaal gesproken is langzaam verkeer verboden op de snelweg.

Infographic Haringvlietbrug (bron: Rijkswaterstaat)
Klik voor vergroting (bron: Rijkswaterstaat)

Lees ook:

Vijf grote GWW-projecten Drechtsteden na drie jaar klaar

‘Grotere problemen infrastructuur voorkomen door nu te investeren’

Auteur: Redactie

Rijkswaterstaat laat 2500 bouten onder de Haringvlietbrug vervangen | Infrasite
Infographic Haringvlietbrug (bron: Rijkswaterstaat)
NOODREPARATIE

Rijkswaterstaat laat 2500 bouten onder de Haringvlietbrug vervangen

Infographic Haringvlietbrug (bron: Rijkswaterstaat)

Rijkswaterstaat is vrijdag gestart met het herstellen van de schade die tijdens een inspectie is geconstateerd aan de onderkant van de brug. Het gaat om afgebroken bouten in schoorverbindingen van de vaste brug.

Aan de oostzijde (parallelbaan) zijn 6 gebroken bouten geconstateerd. Aan de westzijde van de brug (richting Antwerpen) zijn 2 bouten afgebroken. De overige bouten waarmee de steunbalken bevestigd zijn aan de brug, vertonen vermoeiingsverschijnselen. Om de brug veilig te kunnen blijven gebruiken, vervangt Rijkswaterstaatbij elke schoorverbinding onder de brug (beide zijden) 10 bouten. In totaal komt dit neer op het vervangen van 2500 bouten.

Vernieuwd

Het beweegbare deel van de Haringvlietbrug wordt in 2023 gerenoveerd. Het vaste deel van de Haringvlietbrug moet ook worden vernieuwd. Wanneer dat gebeurt is nog niet bekend.

De parallelbaan blijft als gevolg van de reparatiewerkzaamheden voorlopig nog gesloten. Voetgangers, fietsers en bromfietsers kunnen wel over de parallelbaan. Landbouwverkeer kan op gezette tijden bij uitzondering via de hoofdrijbaan over de brug te rijden. Dit gebeurt dan onder begeleiding van weginspecteurs van Rijkswaterstaat. Normaal gesproken is langzaam verkeer verboden op de snelweg.

Infographic Haringvlietbrug (bron: Rijkswaterstaat)
Klik voor vergroting (bron: Rijkswaterstaat)

Lees ook:

Vijf grote GWW-projecten Drechtsteden na drie jaar klaar

‘Grotere problemen infrastructuur voorkomen door nu te investeren’

Auteur: Redactie