Meer treinen tussen Leiden en Utrecht door aanpassing overwegen en wissels

VolkerRail werkt dit jaar bij Bodegraven-Reeuwijk en Alphen aan den Rijn aan overwegen en wissels, om begin 2022 het rijden van vier treinen per uur in de spits tussen Leiden en Utrecht mogelijk te maken. Dat maakte de aannemer eerder deze maand bekend. VolkerRail is reeds begonnen met de voorbereidende werkzaamheden.

Daaronder vallen de technische ontwerpfase en de voorbereidingen op de bouwwerkzaamheden. Zo gaan de overwegen Goudseweg en Oud Bodegraafseweg in Bodegraven op de schop, net als de overweg Molendijk in Nieuwerbrug.

Als onderdeel van de door ProRail uitgedeelde klus worden in de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk en Woerden daarnaast nog eens dertien particuliere onbeveiligde overwegen aangepakt. Twee daarvan zullen dit jaar verdwijnen, de overige elf moeten op termijn opgeheven worden.

Treinbeveiliging en stroomvoorziening

Daarnaast zal in Alpen aan den Rijn een wissel vervangen worden. Dit moet het in- en uitrijden van het station bespoedigen. Daarvoor worden ook de treinbeveiliging en stroomvoorziening aangepast. Door middel van raildempers moet tenslotte het geluid van de voorbijrijdende treinen teruggebracht worden.

VolkerRail verwacht tussen oktober en december daadwerkelijk aan het spoor te werken. De opdracht moet voor het ingaan van de dienstregeling van 2022 afgerond zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Nick Augusteijn

Meer treinen tussen Leiden en Utrecht door aanpassing overwegen en wissels | Infrasite

Meer treinen tussen Leiden en Utrecht door aanpassing overwegen en wissels

VolkerRail werkt dit jaar bij Bodegraven-Reeuwijk en Alphen aan den Rijn aan overwegen en wissels, om begin 2022 het rijden van vier treinen per uur in de spits tussen Leiden en Utrecht mogelijk te maken. Dat maakte de aannemer eerder deze maand bekend. VolkerRail is reeds begonnen met de voorbereidende werkzaamheden.

Daaronder vallen de technische ontwerpfase en de voorbereidingen op de bouwwerkzaamheden. Zo gaan de overwegen Goudseweg en Oud Bodegraafseweg in Bodegraven op de schop, net als de overweg Molendijk in Nieuwerbrug.

Als onderdeel van de door ProRail uitgedeelde klus worden in de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk en Woerden daarnaast nog eens dertien particuliere onbeveiligde overwegen aangepakt. Twee daarvan zullen dit jaar verdwijnen, de overige elf moeten op termijn opgeheven worden.

Treinbeveiliging en stroomvoorziening

Daarnaast zal in Alpen aan den Rijn een wissel vervangen worden. Dit moet het in- en uitrijden van het station bespoedigen. Daarvoor worden ook de treinbeveiliging en stroomvoorziening aangepast. Door middel van raildempers moet tenslotte het geluid van de voorbijrijdende treinen teruggebracht worden.

VolkerRail verwacht tussen oktober en december daadwerkelijk aan het spoor te werken. De opdracht moet voor het ingaan van de dienstregeling van 2022 afgerond zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Onderwerpen:

Auteur: Nick Augusteijn