Inschuifoperatie nieuwe spoorbrug Eefde

Utrecht – Van zondag 1 tot en met vrijdag 6 mei 2005 vindt in Eefde de ‘inschuifoperatie’ plaats van de nieuwe spoorbrug over het Twentekanaal.In opdracht van ProRail wordt de 90 meter lange en 2.800 ton zware brug met behulp van vijzels (=hydraulische pompen) op haar definitieve plek geschoven. Voordat het zover is moet eerst de oude spoorbrug worden verwijderd. Voor de gehele operatie is in overleg met Rijkswaterstaat de scheepvaart op het Twentekanaal gestremd. Ook is er die periode geen treinverkeer tussen Zutphen-Deventer en Zutphen-Hengelo.

Totale werkzaamheden:
Het werk start op zondag 1 mei 2005 om 02:10 uur en duurt tot en met vrijdag 6 mei 2005 13:20 uur. De aannemers werken tijdens deze periode zowel overdag als ’s nachts. De totale werkzaamheden bestaan onder andere uit het:
– verwijderen van de oude spoorbrug over het Twentekanaal;
– in de spoorbaan schuiven van de nieuwe stalen boogbrug;
– vervangen van de brug over de Meijerinkstraat;
– aanpassen van de ligging van de brug over de Eefsche beek;
– vernieuwen en verhogen van de sporen, wissels en de bovenleiding;
– aanpassen van de overweg in de Meijerinkstraat.

Voor het uitvoeren van bovenstaande werkzaamheden zullen voorafgaand aan en tijdens bovenstaande periode grote hoeveelheden materiaal en materieel per vrachtwagen worden aangevoerd.

Gedurende de werkzaamheden rijden er op de trajecten Zutphen – Deventer, Zutphen – Winterswijk en Zutphen – Lochum geen treinen conform de dienstregelingen.
Reizigers worden geadviseerd voor meer informatie en voor het plannen van hun reis internet te raadplegen (www.ns.nl of www.syntus.nl)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Inschuifoperatie nieuwe spoorbrug Eefde | Infrasite

Inschuifoperatie nieuwe spoorbrug Eefde

Utrecht – Van zondag 1 tot en met vrijdag 6 mei 2005 vindt in Eefde de ‘inschuifoperatie’ plaats van de nieuwe spoorbrug over het Twentekanaal.In opdracht van ProRail wordt de 90 meter lange en 2.800 ton zware brug met behulp van vijzels (=hydraulische pompen) op haar definitieve plek geschoven. Voordat het zover is moet eerst de oude spoorbrug worden verwijderd. Voor de gehele operatie is in overleg met Rijkswaterstaat de scheepvaart op het Twentekanaal gestremd. Ook is er die periode geen treinverkeer tussen Zutphen-Deventer en Zutphen-Hengelo.

Totale werkzaamheden:
Het werk start op zondag 1 mei 2005 om 02:10 uur en duurt tot en met vrijdag 6 mei 2005 13:20 uur. De aannemers werken tijdens deze periode zowel overdag als ’s nachts. De totale werkzaamheden bestaan onder andere uit het:
– verwijderen van de oude spoorbrug over het Twentekanaal;
– in de spoorbaan schuiven van de nieuwe stalen boogbrug;
– vervangen van de brug over de Meijerinkstraat;
– aanpassen van de ligging van de brug over de Eefsche beek;
– vernieuwen en verhogen van de sporen, wissels en de bovenleiding;
– aanpassen van de overweg in de Meijerinkstraat.

Voor het uitvoeren van bovenstaande werkzaamheden zullen voorafgaand aan en tijdens bovenstaande periode grote hoeveelheden materiaal en materieel per vrachtwagen worden aangevoerd.

Gedurende de werkzaamheden rijden er op de trajecten Zutphen – Deventer, Zutphen – Winterswijk en Zutphen – Lochum geen treinen conform de dienstregelingen.
Reizigers worden geadviseerd voor meer informatie en voor het plannen van hun reis internet te raadplegen (www.ns.nl of www.syntus.nl)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail