Muren 3 diepe stations Noord/Zuidlijn gereed

Mijlpaal bouw Noord/Zuidlijn

Amsterdam – De bouw van de Noord/Zuidlijn heeft op 19 december 2006 een belangrijke mijlpaal bereikt. De muren van de drie diepe stations in de binnenstad – Rokin, Vijzelgracht en Ceintuurbaan – zijn gereed. Met het plaatsen van het laatste diepwandpaneel van de muren van het toekomstige metrostation op de Vijzelgracht is deze klus nu definitief geklaard.

De muren van de stations Rokin en Ceintuurbaan werden vorig jaar al voltooid.
Wanneer de muren van alledrie de stations naast elkaar worden geplaatst overspannen zij tesamen een afstand van 1500 meter. In de muren van de drie stations is in totaal 78.000 m3 beton en 14.500 ton staal verwerkt. De muren van het station Vijzelgracht bestaan uit 114 panelen, de gemiddelde diepte van de panelen is 47 meter. De muren van station Rokin zijn opgebouwd uit 115 panelen, de langste panelen zijn hier 40 meter. De muren van station Ceintuurbaan bestaan uit 144 panelen, het langste paneel staat hier op 46 meter.

In 2007 zal nog volop gewerkt worden aan de verdere afbouw van de ruwbouw van de stations. Zo zal – naar verwachting – in februari/maart 2007 de aannemer beginnen met het ontgraven van het station Ceintuurbaan, zal in september 2007 het dak van station Vijzelgracht gereed zijn en begint eind 2007 de aannemer met het maken van het dak van station Rokin.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Gemeente Amsterdam

Muren 3 diepe stations Noord/Zuidlijn gereed | Infrasite

Muren 3 diepe stations Noord/Zuidlijn gereed

Mijlpaal bouw Noord/Zuidlijn

Amsterdam – De bouw van de Noord/Zuidlijn heeft op 19 december 2006 een belangrijke mijlpaal bereikt. De muren van de drie diepe stations in de binnenstad – Rokin, Vijzelgracht en Ceintuurbaan – zijn gereed. Met het plaatsen van het laatste diepwandpaneel van de muren van het toekomstige metrostation op de Vijzelgracht is deze klus nu definitief geklaard.

De muren van de stations Rokin en Ceintuurbaan werden vorig jaar al voltooid.
Wanneer de muren van alledrie de stations naast elkaar worden geplaatst overspannen zij tesamen een afstand van 1500 meter. In de muren van de drie stations is in totaal 78.000 m3 beton en 14.500 ton staal verwerkt. De muren van het station Vijzelgracht bestaan uit 114 panelen, de gemiddelde diepte van de panelen is 47 meter. De muren van station Rokin zijn opgebouwd uit 115 panelen, de langste panelen zijn hier 40 meter. De muren van station Ceintuurbaan bestaan uit 144 panelen, het langste paneel staat hier op 46 meter.

In 2007 zal nog volop gewerkt worden aan de verdere afbouw van de ruwbouw van de stations. Zo zal – naar verwachting – in februari/maart 2007 de aannemer beginnen met het ontgraven van het station Ceintuurbaan, zal in september 2007 het dak van station Vijzelgracht gereed zijn en begint eind 2007 de aannemer met het maken van het dak van station Rokin.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Gemeente Amsterdam