Spitsuur bij aanleg Maasvlakte 2

De aanleg van Maasvlakte 2, de uitbreiding van de Rotterdamse haven, verloopt volgens planning. Het accent van het werk ligt momenteel op de bouw van de harde zeewering, het vrijbaggeren van de kades voor de eerste containerterminals en de voorbereidingen voor de aanleg van infrastructuur als wegen, knooppunten, spoorwegen en kabels en leidingen.

De eerste meters spoor zijn inmiddels gelegd voor de eerste treinen die eind 2012 gaan rijden. Via de 160 kilometer lange Betuweroute kunnen dagelijks 480 treinen met goederen naar de Duitse grens worden vervoerd, klaar voor verder transport Europa in.

infrasite_insert_image_1
Aannemer PUMA heeft inmiddels ruim 195 miljoen kuub zand opgespoten van de 240 miljoen kuub die voor de eerste fase nodig is. APM Terminals en Rotterdam World Gateway krijgen een eigen railterminal voor een optimale verbinding met de tweesporige goederenlijn.

In 2013 kan het eerste zeeschip afmeren aan de kade.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Havenbedrijf Rotterdam

Spitsuur bij aanleg Maasvlakte 2 | Infrasite

Spitsuur bij aanleg Maasvlakte 2

De aanleg van Maasvlakte 2, de uitbreiding van de Rotterdamse haven, verloopt volgens planning. Het accent van het werk ligt momenteel op de bouw van de harde zeewering, het vrijbaggeren van de kades voor de eerste containerterminals en de voorbereidingen voor de aanleg van infrastructuur als wegen, knooppunten, spoorwegen en kabels en leidingen.

De eerste meters spoor zijn inmiddels gelegd voor de eerste treinen die eind 2012 gaan rijden. Via de 160 kilometer lange Betuweroute kunnen dagelijks 480 treinen met goederen naar de Duitse grens worden vervoerd, klaar voor verder transport Europa in.

infrasite_insert_image_1
Aannemer PUMA heeft inmiddels ruim 195 miljoen kuub zand opgespoten van de 240 miljoen kuub die voor de eerste fase nodig is. APM Terminals en Rotterdam World Gateway krijgen een eigen railterminal voor een optimale verbinding met de tweesporige goederenlijn.

In 2013 kan het eerste zeeschip afmeren aan de kade.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Havenbedrijf Rotterdam