station amsterdam centraal
Amsterdam Centraal

BAM Infra wint renovatie IJ-viaduct voor 15 miljoen euro

Een luchtfoto van het station Amsterdam Centraal in 2018. ANP / Koen Suyk

BAM Infra wint de aanbesteding voor de renovatie van het IJ-viaduct voor een aanneemsom van bijna 15 miljoen euro. Dat maakt opdrachtgever ProRail deze week bekend.  

Het IJ-viaduct is de constructie waarop de noordelijke sporen in Station Amsterdam Centraal liggen. Het station wordt sinds 2021 verbouwd en is naar verwachting in 2030 klaar. Naar schatting kost het project in totaal 850 miljoen euro. Het werk gebeurt in fasen en wordt in delen aanbesteed.

Een van die delen is de vernieuwing van het IJ-viaduct. BAM Infra gaat de klus uitvoeren, zegt opdrachtgever ProRail deze week op TenderNed. De constructie moet worden verstevigd en gerenoveerd.

Als onderdeel van de opdracht maakt de aannemer ook werk van beschadigingen in de perronranden bij het viaduct, vat het vakblad SpoorPro in een artikel samen. “Verder krijgt de spoorbak een waterdichte afwerking over de gehele lengte en breedte van het viaduct. Daarnaast wordt de vloer van perron zes vervangen, waar tevens stalen liggers worden hersteld.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.

BAM Infra wint renovatie IJ-viaduct voor 15 miljoen euro | Infrasite
station amsterdam centraal
Amsterdam Centraal

BAM Infra wint renovatie IJ-viaduct voor 15 miljoen euro

Een luchtfoto van het station Amsterdam Centraal in 2018. ANP / Koen Suyk

BAM Infra wint de aanbesteding voor de renovatie van het IJ-viaduct voor een aanneemsom van bijna 15 miljoen euro. Dat maakt opdrachtgever ProRail deze week bekend.  

Het IJ-viaduct is de constructie waarop de noordelijke sporen in Station Amsterdam Centraal liggen. Het station wordt sinds 2021 verbouwd en is naar verwachting in 2030 klaar. Naar schatting kost het project in totaal 850 miljoen euro. Het werk gebeurt in fasen en wordt in delen aanbesteed.

Een van die delen is de vernieuwing van het IJ-viaduct. BAM Infra gaat de klus uitvoeren, zegt opdrachtgever ProRail deze week op TenderNed. De constructie moet worden verstevigd en gerenoveerd.

Als onderdeel van de opdracht maakt de aannemer ook werk van beschadigingen in de perronranden bij het viaduct, vat het vakblad SpoorPro in een artikel samen. “Verder krijgt de spoorbak een waterdichte afwerking over de gehele lengte en breedte van het viaduct. Daarnaast wordt de vloer van perron zes vervangen, waar tevens stalen liggers worden hersteld.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.