Rails

Negen weken geen treinen door verdubbeling spoor Heerlen-Landgraaf

Foto: Yvonne Ton / ProMedia

De komende tijd vindt er grootschalig werk plaats om het spoor tussen Heerlen en Landgraaf te verdubbelen. Daardoor is er negen weken geen treinverkeer mogelijk tussen Heerlen en Aken en tussen Heerlen en Kerkrade Centrum.

Voor ProRail is deze grote klus aan het spoor aanleiding voor de grootste buitendienststelling van het jaar. De spoorbeheerder is bezig met de verdubbeling van het spoor in opdracht van de provincie Limburg. Daardoor ontstaat er ruimte voor twee reizigerstreinen van Arriva die per uur over naar Duitsland gaan vanaf Maastricht naar Aken Hauptbahnhof.

Viaducten en keerwanden

Tijdens de buitendienststelling tussen 4 maart en 9 mei gaat spooraannemer Swietelsky onder meer twee nieuw gebouwde viaducten verplaatsen naar de juiste plek. Andere viaducten worden voorbereid op aanpassing. Ook worden er op meerdere plekken keerwanden langs het spoor gezet om verbreding van het spoortalud mogelijk te maken, wordt de bovenleiding aangepast of compleet vernieuwd en wordt het nieuwe spoor aangelegd.

Eind van het jaar klaar

Ook op de stations in Heerlen en Landgraaf zal gewerkt worden. Zo komen er nieuwe perrons en meubilair en worden er aanpassingen gedaan om de stations toegankelijker te maken. Na 9 mei kunnen reizigers weliswaar weer de trein nemen, maar gaan de werkzaamheden nog door. ProRail verwacht dat de spoorverdubbeling aan het einde van dit jaar klaar is.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Yvonne Ton

Negen weken geen treinen door verdubbeling spoor Heerlen-Landgraaf | Infrasite
Rails

Negen weken geen treinen door verdubbeling spoor Heerlen-Landgraaf

Foto: Yvonne Ton / ProMedia

De komende tijd vindt er grootschalig werk plaats om het spoor tussen Heerlen en Landgraaf te verdubbelen. Daardoor is er negen weken geen treinverkeer mogelijk tussen Heerlen en Aken en tussen Heerlen en Kerkrade Centrum.

Voor ProRail is deze grote klus aan het spoor aanleiding voor de grootste buitendienststelling van het jaar. De spoorbeheerder is bezig met de verdubbeling van het spoor in opdracht van de provincie Limburg. Daardoor ontstaat er ruimte voor twee reizigerstreinen van Arriva die per uur over naar Duitsland gaan vanaf Maastricht naar Aken Hauptbahnhof.

Viaducten en keerwanden

Tijdens de buitendienststelling tussen 4 maart en 9 mei gaat spooraannemer Swietelsky onder meer twee nieuw gebouwde viaducten verplaatsen naar de juiste plek. Andere viaducten worden voorbereid op aanpassing. Ook worden er op meerdere plekken keerwanden langs het spoor gezet om verbreding van het spoortalud mogelijk te maken, wordt de bovenleiding aangepast of compleet vernieuwd en wordt het nieuwe spoor aangelegd.

Eind van het jaar klaar

Ook op de stations in Heerlen en Landgraaf zal gewerkt worden. Zo komen er nieuwe perrons en meubilair en worden er aanpassingen gedaan om de stations toegankelijker te maken. Na 9 mei kunnen reizigers weliswaar weer de trein nemen, maar gaan de werkzaamheden nog door. ProRail verwacht dat de spoorverdubbeling aan het einde van dit jaar klaar is.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Yvonne Ton