Inspraak A27 Gorinchem-Noordeloos

Den Haag – De besluitvorming rond de A27 Gorinchem-Noordeloos is in een nieuwe fase beland. In juni 2004 heeft de Minister van Verkeer en Waterstaat het wegaanpassingsbesluit A27 Gorinchem-Noordeloos vastgesteld. Het wegaanpassingsbesluit ligt vanaf 6 juli 2004 ter inzage.

Op de oostelijke rijbaan van de A27 ten noorden van het knooppunt Gorinchem treden met name tijdens de ochtendspits vrijwel dagelijks files op. De files slaan bovendien geregeld terug tot in het knooppunt Gorinchem, waardoor ook verkeer op de A15 wordt gehinderd. Deze problemen vormen de directe aanleiding om op de oostelijke rijbaan van de A27 direct tussen knooppunt Gorinchem en de aansluiting Noordeloos een plusstrook te realiseren. Een plusstrook is een smalle, extra rijstrook aan de linkerkant van de rijbaan die in drukke uren (met name in de spits) wordt geopend.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Publicatie Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat

Inspraak A27 Gorinchem-Noordeloos | Infrasite

Inspraak A27 Gorinchem-Noordeloos

Den Haag – De besluitvorming rond de A27 Gorinchem-Noordeloos is in een nieuwe fase beland. In juni 2004 heeft de Minister van Verkeer en Waterstaat het wegaanpassingsbesluit A27 Gorinchem-Noordeloos vastgesteld. Het wegaanpassingsbesluit ligt vanaf 6 juli 2004 ter inzage.

Op de oostelijke rijbaan van de A27 ten noorden van het knooppunt Gorinchem treden met name tijdens de ochtendspits vrijwel dagelijks files op. De files slaan bovendien geregeld terug tot in het knooppunt Gorinchem, waardoor ook verkeer op de A15 wordt gehinderd. Deze problemen vormen de directe aanleiding om op de oostelijke rijbaan van de A27 direct tussen knooppunt Gorinchem en de aansluiting Noordeloos een plusstrook te realiseren. Een plusstrook is een smalle, extra rijstrook aan de linkerkant van de rijbaan die in drukke uren (met name in de spits) wordt geopend.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Publicatie Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat