Publiek in tunnelbuizen HSL Antwerpen

Antwerpen – Zo’n 70.000 inwoners van Antwerpen en omgeving namen onlangs een kijkje in de tunnelbuizen van de hogesnelheidslijn. Onder de noordrand van het centrum realiseert combinatie Asdam – waarin twee BAM-werkmaatschappijen, CEI en Wayss & Freytag Ingenieurbau, participeren – twee 1.230 meter lange geboorde tunnelbuizen tussen Astridplein en Damplein. Het project is in september 2004 gereed.

Inmiddels heeft de combinatie ook opdracht ontvangen voor de onderbouw van de spoorbaan, bestaande uit een betonnen plaat die zwevend wordt opgelegd om trillingen en geluid te dempen. Hiertoe wordt eerst een ruim drie centimeter dikke laag speciaal ontworpen schuimrubber aangebracht, waarop de betonplaat wordt gestort. Maart volgend jaar is de onderbouw gereed.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nieuwsbericht Koninklijke BAM Groep nv

Publiek in tunnelbuizen HSL Antwerpen | Infrasite

Publiek in tunnelbuizen HSL Antwerpen

Antwerpen – Zo’n 70.000 inwoners van Antwerpen en omgeving namen onlangs een kijkje in de tunnelbuizen van de hogesnelheidslijn. Onder de noordrand van het centrum realiseert combinatie Asdam – waarin twee BAM-werkmaatschappijen, CEI en Wayss & Freytag Ingenieurbau, participeren – twee 1.230 meter lange geboorde tunnelbuizen tussen Astridplein en Damplein. Het project is in september 2004 gereed.

Inmiddels heeft de combinatie ook opdracht ontvangen voor de onderbouw van de spoorbaan, bestaande uit een betonnen plaat die zwevend wordt opgelegd om trillingen en geluid te dempen. Hiertoe wordt eerst een ruim drie centimeter dikke laag speciaal ontworpen schuimrubber aangebracht, waarop de betonplaat wordt gestort. Maart volgend jaar is de onderbouw gereed.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nieuwsbericht Koninklijke BAM Groep nv