Heijmans vernieuwt start- en landingsbaan Eindhoven

Eindhoven – In de nacht van 10 op 11 mei 2004 start Heijmans Infrastructuur in opdracht van DGW&T Directie Zuid met de renovatie van de start- en landingsbaan op de vliegbasis Eindhoven. Het duurt 11 nachten om de start- en landingsbaan te ontdoen van de speciale slijtlaag en de twee onderliggende asfaltlagen en vervolgens het geheel weer opnieuw aan te brengen.

De eerste 4 nachten verwijderen 3 frezen van 2,20 m breed, 3 wegdekreinigers en 3 zuigveegwagens de speciale antiskid toplaag. Vervolgens worden met behulp van 11 frezen, 6 wegdekreinigers en 11 zuigveegwagens twee lagen met een totale dikte van 9 cm weggehaald. Maar liefst 30.000 ton asfaltgranulaat wordt afgevoerd en zal hergebruikt worden.

In 3 nachten tussen Hemelvaart en Pinksteren wordt de landingsbaan met behulp van 9 asfaltafwerkmachines, 16 walsen, 120 trailers en 4 Heijmans asfaltmolens voorzien van 23.000 ton asfalt voor de onderlaag. De 14.000 ton asfalt voor de deklaag worden overdag op 1e en 2e Pinksterdag aangebracht. Heijmans Technische Infra vernieuwt ook de drempelverlichting en de naderingslichten in de baan. Heijmans Wegen- en Verkeerstechnieken B.V. verzorgt de noodmarkering en de definitieve markering. Als laatste moet half juni opnieuw de anti-skidlaag aangebracht worden. Dit is een toplaag die speciaal ontwikkeld is voor de stroefheid op de landingsbanen.

Omdat het werk ’s nachts plaatsvindt, moet alles verlicht worden. Ongeveer 50 mobiele lichtmasten verlichten de werkplek. Het vliegverkeer mag geen last ondervinden van de werkzaamheden. Daarom wordt alleen tussen 22.00 uur en 6.45 uur gewerkt.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Heijmans NV

Heijmans vernieuwt start- en landingsbaan Eindhoven | Infrasite

Heijmans vernieuwt start- en landingsbaan Eindhoven

Eindhoven – In de nacht van 10 op 11 mei 2004 start Heijmans Infrastructuur in opdracht van DGW&T Directie Zuid met de renovatie van de start- en landingsbaan op de vliegbasis Eindhoven. Het duurt 11 nachten om de start- en landingsbaan te ontdoen van de speciale slijtlaag en de twee onderliggende asfaltlagen en vervolgens het geheel weer opnieuw aan te brengen.

De eerste 4 nachten verwijderen 3 frezen van 2,20 m breed, 3 wegdekreinigers en 3 zuigveegwagens de speciale antiskid toplaag. Vervolgens worden met behulp van 11 frezen, 6 wegdekreinigers en 11 zuigveegwagens twee lagen met een totale dikte van 9 cm weggehaald. Maar liefst 30.000 ton asfaltgranulaat wordt afgevoerd en zal hergebruikt worden.

In 3 nachten tussen Hemelvaart en Pinksteren wordt de landingsbaan met behulp van 9 asfaltafwerkmachines, 16 walsen, 120 trailers en 4 Heijmans asfaltmolens voorzien van 23.000 ton asfalt voor de onderlaag. De 14.000 ton asfalt voor de deklaag worden overdag op 1e en 2e Pinksterdag aangebracht. Heijmans Technische Infra vernieuwt ook de drempelverlichting en de naderingslichten in de baan. Heijmans Wegen- en Verkeerstechnieken B.V. verzorgt de noodmarkering en de definitieve markering. Als laatste moet half juni opnieuw de anti-skidlaag aangebracht worden. Dit is een toplaag die speciaal ontwikkeld is voor de stroefheid op de landingsbanen.

Omdat het werk ’s nachts plaatsvindt, moet alles verlicht worden. Ongeveer 50 mobiele lichtmasten verlichten de werkplek. Het vliegverkeer mag geen last ondervinden van de werkzaamheden. Daarom wordt alleen tussen 22.00 uur en 6.45 uur gewerkt.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Heijmans NV