Inspraakprocedure Pulsstroken A12 Veenendaal-Ede

Den Haag – Van 2 maart tot en met 13 april 2004 liggen het ontwerp-wegaanpassingsbesluit plusstroken en weefstroken A12 Veenendaal – Ede, de bijbehorende aanvragen voor uitvoeringsbesluiten en het milieu-effectrapport (MER) ter inzage. Dit project doorloopt een inspraakprocedure overeenkomstig de Spoedwet wegverbreding, de Algemene wet bestuursrecht en de Wet milieubeheer. Op grond daarvan is het tot en met 13 april 2004 mogelijk in te spreken op de inhoud van bovengenoemde besluiten.

Op de A12 tussen Veenendaal en Ede staan regelmatig files. Al in 2002 hebben de betrokken ministers besloten om de A12 Veenendaal – Ede ‘toekomstvast te benutten’, dat wil zeggen: de bestaande weg beter benutten én ruimte maken voor mogelijke verbreding in de toekomst.
Dat besluit is nu uitgewerkt tot een ontwerpwegaanpassingsbesluit voor de realisatie van een plusstrook in beide rijrichtingen tussen km 90.0 en km 110.6. Door een kilometersprong (bij km 92,1) bedraagt de totale lengte van het
traject 10,6 kilometer.

Een plusstrook is een smalle, extra rijstrook aan de linkerkant van de rijbaan die in drukke uren (met name in de spits) wordt geopend. Tevens worden op het traject drie weefstroken gerealiseerd: tussen de aansluitingen Veenendaal en Veenendaal-Oost aan de noordzijde en tussen het knooppunt Maanderbroek en
de aansluiting Ede/Wageningen aan de noorden zuidzijde. Een weefstrook verbindt een oprit met de volgende afrit.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat

Inspraakprocedure Pulsstroken A12 Veenendaal-Ede | Infrasite

Inspraakprocedure Pulsstroken A12 Veenendaal-Ede

Den Haag – Van 2 maart tot en met 13 april 2004 liggen het ontwerp-wegaanpassingsbesluit plusstroken en weefstroken A12 Veenendaal – Ede, de bijbehorende aanvragen voor uitvoeringsbesluiten en het milieu-effectrapport (MER) ter inzage. Dit project doorloopt een inspraakprocedure overeenkomstig de Spoedwet wegverbreding, de Algemene wet bestuursrecht en de Wet milieubeheer. Op grond daarvan is het tot en met 13 april 2004 mogelijk in te spreken op de inhoud van bovengenoemde besluiten.

Op de A12 tussen Veenendaal en Ede staan regelmatig files. Al in 2002 hebben de betrokken ministers besloten om de A12 Veenendaal – Ede ‘toekomstvast te benutten’, dat wil zeggen: de bestaande weg beter benutten én ruimte maken voor mogelijke verbreding in de toekomst.
Dat besluit is nu uitgewerkt tot een ontwerpwegaanpassingsbesluit voor de realisatie van een plusstrook in beide rijrichtingen tussen km 90.0 en km 110.6. Door een kilometersprong (bij km 92,1) bedraagt de totale lengte van het
traject 10,6 kilometer.

Een plusstrook is een smalle, extra rijstrook aan de linkerkant van de rijbaan die in drukke uren (met name in de spits) wordt geopend. Tevens worden op het traject drie weefstroken gerealiseerd: tussen de aansluitingen Veenendaal en Veenendaal-Oost aan de noordzijde en tussen het knooppunt Maanderbroek en
de aansluiting Ede/Wageningen aan de noorden zuidzijde. Een weefstrook verbindt een oprit met de volgende afrit.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Inspraakpunt Verkeer en Waterstaat