CROW start werkgroep Langsvlakheidseisen

Ede – Door de introductie van nieuwe contractvormen hebben opdrachtgevers en -nemers behoefte aan reële, functionele langsvlakheidseisen. Reëel omdat ze ook voor slecht draagkrachtige ondergrond haalbaar en betaalbaar moeten zijn. Functioneel omdat een langsvlakheidseis afhankelijk is van ontwerpsnelheid (wegtype) en voertuigsoort. Doel van de werkgroep is het ontwikkelen van een model dat langsvlakheidseisen relateert aan voorspelbare en meetbare zettingsverschillen.

In het onderzoeksprogramma Blijvend Vlakke Wegen van Delft Cluster (DC-BVW) wordt onderzoek verricht dat zich deels richt op deze problematiek. De CROW-werkgroep maakt in belangrijke mate gebruik van de onderzoeksresultaten DC-BVW.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: CROW

CROW start werkgroep Langsvlakheidseisen | Infrasite

CROW start werkgroep Langsvlakheidseisen

Ede – Door de introductie van nieuwe contractvormen hebben opdrachtgevers en -nemers behoefte aan reële, functionele langsvlakheidseisen. Reëel omdat ze ook voor slecht draagkrachtige ondergrond haalbaar en betaalbaar moeten zijn. Functioneel omdat een langsvlakheidseis afhankelijk is van ontwerpsnelheid (wegtype) en voertuigsoort. Doel van de werkgroep is het ontwikkelen van een model dat langsvlakheidseisen relateert aan voorspelbare en meetbare zettingsverschillen.

In het onderzoeksprogramma Blijvend Vlakke Wegen van Delft Cluster (DC-BVW) wordt onderzoek verricht dat zich deels richt op deze problematiek. De CROW-werkgroep maakt in belangrijke mate gebruik van de onderzoeksresultaten DC-BVW.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: CROW