Flinke verbouwing station Amsterdam Amstel en omgeving

Foto: Ivo Ketelaar

16 dagen in augustus 2018

In opdracht van ProRail en gemeente Amsterdam werkt de combinatie Mobilis B.V. en Van Gelder Groep aan de verbouwing van station Amsterdam Amstel en omgeving.

Onderdeel van dit project is de realisatie van een nieuw tramstation voor de deur van het Rijksmonument in samenwerking met GVB. Dit tramstation wordt grotendeels tijdens een 16 daagse buitendienststelling van de tram gebouwd waarbij er 24 uur per dag wordt gewerkt. Dit zodat op maandagochtend 20 augustus de eerste tram kan halteren en keren op dit nieuwe tramstation. In de nacht van 7 op 8 augustus zijn de prefab spoor en wisseldelen door GVB aangevoerd. Dit nadat in voorgaande dagen het onderbed van het spoor is gerealiseerd en het oude spoor en tramstation is verwijderd. Naast een nieuw tramstation zijn een forse uitbreiding van de ondergrondse bewaakte fietsparkeergarage naar 3.500 plaatsen en een geheel nieuwe openbare inrichting van het Julianaplein en deels het Prins Bernhardplein onderdeel van het project.

Dit bouwproject in uitvoering is onderdeel van een breder programma waar reeds een nieuw busstation en de Amstel Tower, met 191 huurwoningen en een hotel, zijn opgeleverd. Tegenover het Amstelstation worden 200 huurwoningen gebouwd die in 2022 worden opgeleverd. Daarnaast wordt het monumentale stationsgebouw gerenoveerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Flinke verbouwing station Amsterdam Amstel en omgeving | Infrasite

Flinke verbouwing station Amsterdam Amstel en omgeving

Foto: Ivo Ketelaar

16 dagen in augustus 2018

In opdracht van ProRail en gemeente Amsterdam werkt de combinatie Mobilis B.V. en Van Gelder Groep aan de verbouwing van station Amsterdam Amstel en omgeving.

Onderdeel van dit project is de realisatie van een nieuw tramstation voor de deur van het Rijksmonument in samenwerking met GVB. Dit tramstation wordt grotendeels tijdens een 16 daagse buitendienststelling van de tram gebouwd waarbij er 24 uur per dag wordt gewerkt. Dit zodat op maandagochtend 20 augustus de eerste tram kan halteren en keren op dit nieuwe tramstation. In de nacht van 7 op 8 augustus zijn de prefab spoor en wisseldelen door GVB aangevoerd. Dit nadat in voorgaande dagen het onderbed van het spoor is gerealiseerd en het oude spoor en tramstation is verwijderd. Naast een nieuw tramstation zijn een forse uitbreiding van de ondergrondse bewaakte fietsparkeergarage naar 3.500 plaatsen en een geheel nieuwe openbare inrichting van het Julianaplein en deels het Prins Bernhardplein onderdeel van het project.

Dit bouwproject in uitvoering is onderdeel van een breder programma waar reeds een nieuw busstation en de Amstel Tower, met 191 huurwoningen en een hotel, zijn opgeleverd. Tegenover het Amstelstation worden 200 huurwoningen gebouwd die in 2022 worden opgeleverd. Daarnaast wordt het monumentale stationsgebouw gerenoveerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite