Nieuwe directe railverbinding met Hongarije

Utrecht – Logistiek dienstverlener Stinnes start op 6 februari 2006 met een nieuwe, hoogwaardige railverbinding met Hongarije. Met de nieuwe trein die vier retour ritten per week biedt, speelt Stinnes in op het groeiende economische belang van Hongarije. De afgelopen jaren is met name de automobielindustrie in deze regio sterk gegroeid. Evenals de hoogwaardige productie van levensmiddelen, chemische producten en andere handelswaren. De aansluiting van Hongarije bij de Europese Unie heeft deze ontwikkeling een extra impuls gegeven. Bovendien ontwikkelt Hongarije zich in toenemende mate als logistieke draaischijf voor transporten met bestemming Balkan en verder.

Bij de totstandkoming van de nieuwe railverbinding heeft het Havenbedrijf Rotterdam een belangrijke rol gespeeld. Uitbreiding van het aantal railverbindingen naar Oost en Midden Europa is een speerpunt in de achterlandstrategie van de belangrijkste haven van Europa. Daartoe heeft het havenbedrijf vorig jaar een tender uitgeschreven onder een selectie van railtransportbedrijven. Uniek aan de tender was dat het havenbedrijf een aantal gerenommeerde bedrijven als Versteijnen Logistics, Nijhof Wassink, en Rijnart Group op voorhand heeft geïnteresseerd voor de te starten trein. Daardoor is een start pakket aan lading verzekerd. De aanbieding van Stinnes is uiteindelijk als beste beoordeeld. Onder meer omdat Stinnes al meteen bij de start van de trein vier retourritten per week kan garanderen. Manager marketing & sales van Stinnes in Nederland Harm Winkeler: “cruciaal bij het opstarten van nieuwe railverbindingen is een hoge frequentie. Dat is direct van invloed op de aantrekkelijkheid van het railproduct. Daarom hebben wij ervoor gekozen bestaande conventionele ladingstromen te combineren met nieuwe intermodale lading. Deze marktinnovatie is daarmee een uitstekend voorbeeld van de strategie die Stinnes volgt om een hoogwaardig netwerk aan Europese railverbindingen te ontwikkelen”.

Voor het intermodale deel van de trein treedt Railog op als operator. Railog is een dochteronderneming van Schenker, dat evenals Stinnes deel uit maakt van DB Logistics. Railog biedt klanten op de nieuwe trein een vaste capaciteit van 33 TEU. In Hongarije wordt het strategisch gelegen Logistics Center Hungaria KFT in Györ als terminal benut. In Rotterdam functioneert de nieuwe Rotterdam Pernis Combi Terminal als plaats van vertrek respectievelijk aankomst voor het intermodale deel van de trein. Managing director Günther J. Ferk van Railog: “Met het nieuwe aanbod mikken wij zowel op maritieme lading van rederijen en cargodoors met bestemming of herkomst Hongarije als op de groeiende stroom continentale lading van logistiek dienstverleners en expediteurs tussen Nederland en Hongarije. En daarmee komt de nieuwe trein exact tegemoet aan de behoeftes van onze klanten”.

Het conventionele deel van de trein heeft het grote sorteerstation Kijfhoek bij Rotterdam als begin respectievelijk eindpunt. In Hongarije vervult het sorteerstation Sopron eenzelfde functie. Het conventionele deel van de trein zal onder meer gebruikt worden voor het transport van staal, aluminium, chemische producten, papier, witgoed en meubels. Op Kijfhoek vindt ook de formatie/splitsing van de trein in Nederland plaats. De trein vertrekt op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag uit Rotterdam en arriveert de volgende dag in Hongarije. Vertrek uit Hongarije naar Rotterdam is eveneens op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag.

Met 149 medewerkers in 19 vestigingen in acht Europese landen, vervoerde RAILOG circa 5,2 miljoen ton goederen in 2005 en heeft daartoe meer dan 160.000 wagons tot zijn beschikking in heel Europa. De meeste transporten neemt Railion voor zijn rekening. Dit maakt RAILOG tot één van de Europese marktleiders voor rail gerelateerde logistiek op de gebieden van onder meer meubels en witgoed. RAILOG is gecertificeerd volgens DIN ISO 9001:2000. RAILOG is een dochteronderneming van Schenker.
Met zijn vier business units РSchenker, Stinnes Freight Logistics, Stinnes Intermodal en Railion Рcombineert DB Logistics, de transport en logistiek divisie van Deutsche Bahn, logistieke competentie met railkennis op het gebied van landtransport en global supply chain management. Met een omzet van 12.4 miljard euros, 65,000 medewerkers en meer dan 1,100 vestigingen in 110 verschillende landen, is DB Logistics wereldwijd ̩̩n van de leidende transport en logistiek dienstverleners.
Zie voor meer informatie:
www.dblogistics.de
www.railog.net
www.railion.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Railion

Nieuwe directe railverbinding met Hongarije | Infrasite

Nieuwe directe railverbinding met Hongarije

Utrecht – Logistiek dienstverlener Stinnes start op 6 februari 2006 met een nieuwe, hoogwaardige railverbinding met Hongarije. Met de nieuwe trein die vier retour ritten per week biedt, speelt Stinnes in op het groeiende economische belang van Hongarije. De afgelopen jaren is met name de automobielindustrie in deze regio sterk gegroeid. Evenals de hoogwaardige productie van levensmiddelen, chemische producten en andere handelswaren. De aansluiting van Hongarije bij de Europese Unie heeft deze ontwikkeling een extra impuls gegeven. Bovendien ontwikkelt Hongarije zich in toenemende mate als logistieke draaischijf voor transporten met bestemming Balkan en verder.

Bij de totstandkoming van de nieuwe railverbinding heeft het Havenbedrijf Rotterdam een belangrijke rol gespeeld. Uitbreiding van het aantal railverbindingen naar Oost en Midden Europa is een speerpunt in de achterlandstrategie van de belangrijkste haven van Europa. Daartoe heeft het havenbedrijf vorig jaar een tender uitgeschreven onder een selectie van railtransportbedrijven. Uniek aan de tender was dat het havenbedrijf een aantal gerenommeerde bedrijven als Versteijnen Logistics, Nijhof Wassink, en Rijnart Group op voorhand heeft geïnteresseerd voor de te starten trein. Daardoor is een start pakket aan lading verzekerd. De aanbieding van Stinnes is uiteindelijk als beste beoordeeld. Onder meer omdat Stinnes al meteen bij de start van de trein vier retourritten per week kan garanderen. Manager marketing & sales van Stinnes in Nederland Harm Winkeler: “cruciaal bij het opstarten van nieuwe railverbindingen is een hoge frequentie. Dat is direct van invloed op de aantrekkelijkheid van het railproduct. Daarom hebben wij ervoor gekozen bestaande conventionele ladingstromen te combineren met nieuwe intermodale lading. Deze marktinnovatie is daarmee een uitstekend voorbeeld van de strategie die Stinnes volgt om een hoogwaardig netwerk aan Europese railverbindingen te ontwikkelen”.

Voor het intermodale deel van de trein treedt Railog op als operator. Railog is een dochteronderneming van Schenker, dat evenals Stinnes deel uit maakt van DB Logistics. Railog biedt klanten op de nieuwe trein een vaste capaciteit van 33 TEU. In Hongarije wordt het strategisch gelegen Logistics Center Hungaria KFT in Györ als terminal benut. In Rotterdam functioneert de nieuwe Rotterdam Pernis Combi Terminal als plaats van vertrek respectievelijk aankomst voor het intermodale deel van de trein. Managing director Günther J. Ferk van Railog: “Met het nieuwe aanbod mikken wij zowel op maritieme lading van rederijen en cargodoors met bestemming of herkomst Hongarije als op de groeiende stroom continentale lading van logistiek dienstverleners en expediteurs tussen Nederland en Hongarije. En daarmee komt de nieuwe trein exact tegemoet aan de behoeftes van onze klanten”.

Het conventionele deel van de trein heeft het grote sorteerstation Kijfhoek bij Rotterdam als begin respectievelijk eindpunt. In Hongarije vervult het sorteerstation Sopron eenzelfde functie. Het conventionele deel van de trein zal onder meer gebruikt worden voor het transport van staal, aluminium, chemische producten, papier, witgoed en meubels. Op Kijfhoek vindt ook de formatie/splitsing van de trein in Nederland plaats. De trein vertrekt op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag uit Rotterdam en arriveert de volgende dag in Hongarije. Vertrek uit Hongarije naar Rotterdam is eveneens op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag.

Met 149 medewerkers in 19 vestigingen in acht Europese landen, vervoerde RAILOG circa 5,2 miljoen ton goederen in 2005 en heeft daartoe meer dan 160.000 wagons tot zijn beschikking in heel Europa. De meeste transporten neemt Railion voor zijn rekening. Dit maakt RAILOG tot één van de Europese marktleiders voor rail gerelateerde logistiek op de gebieden van onder meer meubels en witgoed. RAILOG is gecertificeerd volgens DIN ISO 9001:2000. RAILOG is een dochteronderneming van Schenker.
Met zijn vier business units РSchenker, Stinnes Freight Logistics, Stinnes Intermodal en Railion Рcombineert DB Logistics, de transport en logistiek divisie van Deutsche Bahn, logistieke competentie met railkennis op het gebied van landtransport en global supply chain management. Met een omzet van 12.4 miljard euros, 65,000 medewerkers en meer dan 1,100 vestigingen in 110 verschillende landen, is DB Logistics wereldwijd ̩̩n van de leidende transport en logistiek dienstverleners.
Zie voor meer informatie:
www.dblogistics.de
www.railog.net
www.railion.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Railion