AVBB: Campagne valgevaar slaat aan

Gouda – De campagne waarmee werkgevers en werknemers in de bouw aandacht vragen voor het valgevaar slaat aan. Negen van de tien bouwvakkers kennen inmiddels de boodschap van ‘1 op 6’, namelijk: de enige die kan zorgen dat je niet valt, ben je zelf. Dat blijkt uit onderzoek dat de sociale partners naar het effect van de campagne laten uitvoeren.

Op 17 mei 2004 ging de campagne Valgevaar van start, met radiospots en op televisie. Na ruim één maand onderzocht een onafhankelijk bureau wat het effect van de campagne is. Uit de eerste resultaten blijkt dat 92 % van de bouwwerknemers op de één of andere manier heeft kennisgenomen van de campagne.

Bijna alle bouwvakkers (93 procent) vinden ‘1 op 6′ een zinvolle campagne. De waardering voor de spotjes op radio en televisie blijkt ook groot. Ruim 80 procent van de doelgroep voelt zich aangesproken.
De effecten van de campagne zijn al merkbaar op de bouwplaats. Zo geeft 42 procent aan dat er over de campagne en de spotjes wordt gesproken. Ongeveer een derde (35 procent) meldt dat door de campagne collega’s elkaar meer op valrisico’s aanspreken. De meeste bouwvakkers zeggen dat zij zich door de campagne meer bewust zijn van het valgevaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Perbsericht AVBB

AVBB: Campagne valgevaar slaat aan | Infrasite

AVBB: Campagne valgevaar slaat aan

Gouda – De campagne waarmee werkgevers en werknemers in de bouw aandacht vragen voor het valgevaar slaat aan. Negen van de tien bouwvakkers kennen inmiddels de boodschap van ‘1 op 6’, namelijk: de enige die kan zorgen dat je niet valt, ben je zelf. Dat blijkt uit onderzoek dat de sociale partners naar het effect van de campagne laten uitvoeren.

Op 17 mei 2004 ging de campagne Valgevaar van start, met radiospots en op televisie. Na ruim één maand onderzocht een onafhankelijk bureau wat het effect van de campagne is. Uit de eerste resultaten blijkt dat 92 % van de bouwwerknemers op de één of andere manier heeft kennisgenomen van de campagne.

Bijna alle bouwvakkers (93 procent) vinden ‘1 op 6′ een zinvolle campagne. De waardering voor de spotjes op radio en televisie blijkt ook groot. Ruim 80 procent van de doelgroep voelt zich aangesproken.
De effecten van de campagne zijn al merkbaar op de bouwplaats. Zo geeft 42 procent aan dat er over de campagne en de spotjes wordt gesproken. Ongeveer een derde (35 procent) meldt dat door de campagne collega’s elkaar meer op valrisico’s aanspreken. De meeste bouwvakkers zeggen dat zij zich door de campagne meer bewust zijn van het valgevaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Perbsericht AVBB