Het werk in Andijk (bron: KWS)
KWS

Uitgebreide milieumaatregelen bij dijkproject in Andijk

Het werk in Andijk (bron: KWS)

Niet alleen een prachtig plaatje maar ook een bijzonder project. KWS is bij het versterken van de dijk rond de waterzuiveringsinstallatie van Andijk gekomen de kruin van de dijk. Net als de schuine kanten wordt ook die van een laag asfalt voorzien.

De afgelopen periode is er circa 23.000m2 dijkbekleding aangebracht met waterbouwasfalt, schrijft KWS in een update op de website. Ook de bovenzijde van de dijk wordt met waterbouwasfalt én hun eigen elektrische asfaltspreidmachine geasfalteerd. Naast de inzet van de uitstootloze elektrische asfaltspreider is gewerkt met aan- en afvoer over water.

40 vrachtwagens

Het waterbouwasfalt wordt per schip aan gevoerd en alle vrijkomende bulkmaterialen worden vervolgens weer afgevoerd per schip. Om te zorgen dat het warme asfalt niet afkoelt zijn speciale maatregelen genomen. Er wordt gewerkt met een speciale transportbak. Deze is ingericht met geïsoleerde zeecontainers die vaststaan in het ruim. Samen met extra isolatie in het ruim zorgt dit voor het op temperatuur houden van het asfalt. In het schip kan 1200 ton freesasfalt vervoerd worden, dit staat gelijk aan 40 vrachtwagens.

Hydrauliekolie

Nog een andere milieumaatregel. Omdat het gaat om een installatie waar oppervlaktewater wordt gezuiverd tot drinkwater is het van groot belang dat er uiterst schoon gewerkt wordt. De hydraulische kranen werken daarom op biologisch afbreekbare hydrauliekolie. Als er een lekkage is breekt de olie af en kan het te zuiverendrinkwater geen vervuiling oplopen.

Lees ook:

Gebruik duurzame gunningscriteria groeit

Drie trucks op waterstof gaan de strijd aan in de wegenbouw

Onderwerpen: , ,

Auteur: Redactie

Uitgebreide milieumaatregelen bij dijkproject in Andijk | Infrasite
Het werk in Andijk (bron: KWS)
KWS

Uitgebreide milieumaatregelen bij dijkproject in Andijk

Het werk in Andijk (bron: KWS)

Niet alleen een prachtig plaatje maar ook een bijzonder project. KWS is bij het versterken van de dijk rond de waterzuiveringsinstallatie van Andijk gekomen de kruin van de dijk. Net als de schuine kanten wordt ook die van een laag asfalt voorzien.

De afgelopen periode is er circa 23.000m2 dijkbekleding aangebracht met waterbouwasfalt, schrijft KWS in een update op de website. Ook de bovenzijde van de dijk wordt met waterbouwasfalt én hun eigen elektrische asfaltspreidmachine geasfalteerd. Naast de inzet van de uitstootloze elektrische asfaltspreider is gewerkt met aan- en afvoer over water.

40 vrachtwagens

Het waterbouwasfalt wordt per schip aan gevoerd en alle vrijkomende bulkmaterialen worden vervolgens weer afgevoerd per schip. Om te zorgen dat het warme asfalt niet afkoelt zijn speciale maatregelen genomen. Er wordt gewerkt met een speciale transportbak. Deze is ingericht met geïsoleerde zeecontainers die vaststaan in het ruim. Samen met extra isolatie in het ruim zorgt dit voor het op temperatuur houden van het asfalt. In het schip kan 1200 ton freesasfalt vervoerd worden, dit staat gelijk aan 40 vrachtwagens.

Hydrauliekolie

Nog een andere milieumaatregel. Omdat het gaat om een installatie waar oppervlaktewater wordt gezuiverd tot drinkwater is het van groot belang dat er uiterst schoon gewerkt wordt. De hydraulische kranen werken daarom op biologisch afbreekbare hydrauliekolie. Als er een lekkage is breekt de olie af en kan het te zuiverendrinkwater geen vervuiling oplopen.

Lees ook:

Gebruik duurzame gunningscriteria groeit

Drie trucks op waterstof gaan de strijd aan in de wegenbouw

Onderwerpen: , ,

Auteur: Redactie