N31 Zurich en Harlingen wordt veilig

De N31 tussen Zurich en Harlingen wordt een dubbelbaans autoweg met twee rijstroken per rijrichting. Dit heeft minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat in overeenstemming met minister Dekker van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer besloten.

Op dit moment is de N31 een enkelbaans weg. In negen jaar tijd zijn er achttien doden en 37 gewonden gevallen. Het besluit om de weg te verbreden draagt bij aan het veilig maken van de N31. Daarnaast zorgt het voor een betere economische benutting van het gebied.

De N31 krijgt geen vluchtstrook, maar wordt om de vijfhonderd meter voorzien van een vluchthaven. De rijbanen worden geschieden met een middenberm voorzien van een geleiderail. De maximumsnelheid wordt 100 kilometer per uur. De nieuwe rijbaan wordt oostelijk van de bestaande aangelegd.

Over zes maanden wordt het ontwerp-tracébesluit gepubliceerd. Op het ontwerp-tracébesluit is inspraak mogelijk. In 2006 begint Rijkswaterstaat met de werkzaamheden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat

N31 Zurich en Harlingen wordt veilig | Infrasite

N31 Zurich en Harlingen wordt veilig

De N31 tussen Zurich en Harlingen wordt een dubbelbaans autoweg met twee rijstroken per rijrichting. Dit heeft minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat in overeenstemming met minister Dekker van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer besloten.

Op dit moment is de N31 een enkelbaans weg. In negen jaar tijd zijn er achttien doden en 37 gewonden gevallen. Het besluit om de weg te verbreden draagt bij aan het veilig maken van de N31. Daarnaast zorgt het voor een betere economische benutting van het gebied.

De N31 krijgt geen vluchtstrook, maar wordt om de vijfhonderd meter voorzien van een vluchthaven. De rijbanen worden geschieden met een middenberm voorzien van een geleiderail. De maximumsnelheid wordt 100 kilometer per uur. De nieuwe rijbaan wordt oostelijk van de bestaande aangelegd.

Over zes maanden wordt het ontwerp-tracébesluit gepubliceerd. Op het ontwerp-tracébesluit is inspraak mogelijk. In 2006 begint Rijkswaterstaat met de werkzaamheden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat