Eerste toepassing geluidloze voegovergang bij Wilhelminabrug in Breda

Op zaterdag 22 oktober voert Orion Speciale Technieken groot onderhoud uit aan de Wilhelminabrug in Breda. Voor het eerst past zij daarbij de naadloze voegovergang toe.

De naadloze voegovergang is een voegovergang bij bruggen en viaducten die geen extra geluid produceert (het bekende klapgeluid bij het op en afrijden van een viaduct). De voeg ligt onder het asfalt en is daardoor niet voelbaar en hoorbaar. Asfalt ter hoogte van brugdelen zal minder snel beschadigen omdat er geen onderbreking (voor een voeg) meer nodig is.

De naadloze voegovergang is al eerder in pilots op de Zuidelijke rondweg in Breda en de A13 bij Delft toepast. Het systeem is een gepatenteerde innovatie van Orion Speciale Technieken en Rasenberg Wegenbouw B.V.

Orion Speciale Technieken is specialist in belastbare afwerkingen. Technische vraagstukken rondom bruggen, viaducten, parkeerdaken, hellingbanen, speelvloeren en sportvelden krijgen bij Orion een op maat oplossing.

Rasenberg werkt al meer dan 90 jaar in Nederland aan infrastructurele, bouwkundige, milieutechnische en procestechnologische projecten. Met 600 medewerkers realiseert Rasenberg een jaaromzet van 165 miljoen euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rasenberg Beheer B.V.

Eerste toepassing geluidloze voegovergang bij Wilhelminabrug in Breda | Infrasite

Eerste toepassing geluidloze voegovergang bij Wilhelminabrug in Breda

Op zaterdag 22 oktober voert Orion Speciale Technieken groot onderhoud uit aan de Wilhelminabrug in Breda. Voor het eerst past zij daarbij de naadloze voegovergang toe.

De naadloze voegovergang is een voegovergang bij bruggen en viaducten die geen extra geluid produceert (het bekende klapgeluid bij het op en afrijden van een viaduct). De voeg ligt onder het asfalt en is daardoor niet voelbaar en hoorbaar. Asfalt ter hoogte van brugdelen zal minder snel beschadigen omdat er geen onderbreking (voor een voeg) meer nodig is.

De naadloze voegovergang is al eerder in pilots op de Zuidelijke rondweg in Breda en de A13 bij Delft toepast. Het systeem is een gepatenteerde innovatie van Orion Speciale Technieken en Rasenberg Wegenbouw B.V.

Orion Speciale Technieken is specialist in belastbare afwerkingen. Technische vraagstukken rondom bruggen, viaducten, parkeerdaken, hellingbanen, speelvloeren en sportvelden krijgen bij Orion een op maat oplossing.

Rasenberg werkt al meer dan 90 jaar in Nederland aan infrastructurele, bouwkundige, milieutechnische en procestechnologische projecten. Met 600 medewerkers realiseert Rasenberg een jaaromzet van 165 miljoen euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rasenberg Beheer B.V.