Nieuwsbericht | Datum: 29-06-2015



Beheer en onderhoud tunnels Betuweroute naar BAM en Cofely

Bron: Keyrail



Het beheer en onderhoud aan de tunneltechnische installaties (TTI’s) van de Betuweroute wordt vanaf 1 januari 2016 uitgevoerd door BAM en Cofely. Doelstelling is gezamenlijk een kwaliteitsslag te realiseren op tactisch, operationeel en uitvoerend niveau. De samenwerking is aangegaan voor minimaal zeven jaar met een optie tot verlenging van telkens drie jaar.

Om de Betuweroute optimaal te kunnen gebruiken, is het essentieel dat treinverkeer ongehinderd doorgang kan vinden. Daarom hebben BAM en Cofely voor het onderhoud aan de tunnels een beheermodel ontwikkeld dat garandeert altijd aan de vervoersvraag van de gebruikers van de Betuweroute te kunnen voldoen.

BAM en Cofely hebben voor deze samenwerking de VOF OptieTrans4y opgericht. Naast de inzet van een doordachte mix van mens, proces en technologie maakt OptiTrans4Y gebruik van een geavanceerd Tunnel Informatie Modeling (TIM) systeem dat real t ime inzage geeft in de werking van de TTI’s. Hiermee kunnen eventuele verstoringen aan de TTI’s eerder worden verholpen en wordt de hinder voor het treinverkeer tot een minimum beperkt.

De TTI’s bevinden zich bij de Botlektunnel, Sophiaspoortunnel, tunnel De Giessen, tunnel Pannerdensch Kanaal en tunnel Zevenaar. Het onderhoud van de dienstgebouwen bij de tunnels valt eveneens onder het contract.

Het contract tussen BAM en Cofely is afgesloten met Keyrail, de huidige exploitant van de Betuweroute. Vanaf 1 juli 2015 worden de beheeractiviteiten van Keyrail overgenomen door ProRail en houdt Keyrail op te bestaan. Het nu afgesloten contract gaat ook over naar ProRail.



Deel dit artikel:                   





Overname Infrasite
Nieuwsbericht
PortXL presenteert 22 veelbelovende innovatieve maritieme startups en scale-ups
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat gunt Heijmans groot onderhoud aan rijksweg A79
Nieuwsbericht
Extra geld voor aanpak overwegen spoor
Nieuwsbericht
Deltares Software Dagen (DSD-NL): Webinar: Probabilistic Toolkit: Deel 1, Introductie - Effecten van onzekerheden
Weblogposting
Havenbedrijf Rotterdam besluit tot aanbesteding van vervoersdienst op de Container Exchange Route
Nieuwsbericht
A28 krijgt nieuwe LED verlichting voorzien van smart lighting technologie van Luminext
Weblogposting
NS verliest door Corona € 4,7 miljard aan inkomsten over 5 jaar
Nieuwsbericht
Projectplan Waterwet Marken ter inzage
Nieuwsbericht
De virtuele beurs van Pilz: alle innovaties online
Nieuwsbericht
Gezamenlijke oproep AFNL-NOA, Cumela en Onderhoud NL: ook na de bouwvak mogelijkheid tot NOW
Nieuwsbericht
Fugro wint belangrijk contract voor de verbreding van de A9 tussen Holendrecht en Badhoevedorp
Nieuwsbericht
EIB: Sterke afname orderportefeuilles in de burgerlijke- en utiliteitsbouw
Nieuwsbericht
Zo ziet station Zandvoort er nu uit
Nieuwsbericht
Missie geslaagd: snelheidsverlaging snel en veilig doorgevoerd
Nieuwsbericht
Webinar over MIRT-verkenning A15 Papendrecht-Gorinchem
Nieuwsbericht
Coronavirus: overbruggingskrediet gericht op startups en scale-ups vanaf 29 april beschikbaar
Nieuwsbericht
Infra Relatiedagen trapt campagne '#werkenindeinfra' af
Nieuwsbericht
Coronacrisis leidt tot substantiële daling uitstoot in 2020
Nieuwsbericht
Nieuw 'stop tonend sein' voor Kijfhoek
Nieuwsbericht
Equigy-platform biedt Europese consumenten toegang tot de duurzame energiemarkt van morgen
Nieuwsbericht
Van Nieuwenhuizen neemt maatregelen voor versnelling infraprojecten
Nieuwsbericht
Effectieve samenwerking sociale partijen in de Bouw en Techniek tijdens corona
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]