Nieuwsbericht | Datum: 29-06-2015



Beheer en onderhoud tunnels Betuweroute naar BAM en Cofely

Bron: Keyrail



Het beheer en onderhoud aan de tunneltechnische installaties (TTI’s) van de Betuweroute wordt vanaf 1 januari 2016 uitgevoerd door BAM en Cofely. Doelstelling is gezamenlijk een kwaliteitsslag te realiseren op tactisch, operationeel en uitvoerend niveau. De samenwerking is aangegaan voor minimaal zeven jaar met een optie tot verlenging van telkens drie jaar.

Om de Betuweroute optimaal te kunnen gebruiken, is het essentieel dat treinverkeer ongehinderd doorgang kan vinden. Daarom hebben BAM en Cofely voor het onderhoud aan de tunnels een beheermodel ontwikkeld dat garandeert altijd aan de vervoersvraag van de gebruikers van de Betuweroute te kunnen voldoen.

BAM en Cofely hebben voor deze samenwerking de VOF OptieTrans4y opgericht. Naast de inzet van een doordachte mix van mens, proces en technologie maakt OptiTrans4Y gebruik van een geavanceerd Tunnel Informatie Modeling (TIM) systeem dat real t ime inzage geeft in de werking van de TTI’s. Hiermee kunnen eventuele verstoringen aan de TTI’s eerder worden verholpen en wordt de hinder voor het treinverkeer tot een minimum beperkt.

De TTI’s bevinden zich bij de Botlektunnel, Sophiaspoortunnel, tunnel De Giessen, tunnel Pannerdensch Kanaal en tunnel Zevenaar. Het onderhoud van de dienstgebouwen bij de tunnels valt eveneens onder het contract.

Het contract tussen BAM en Cofely is afgesloten met Keyrail, de huidige exploitant van de Betuweroute. Vanaf 1 juli 2015 worden de beheeractiviteiten van Keyrail overgenomen door ProRail en houdt Keyrail op te bestaan. Het nu afgesloten contract gaat ook over naar ProRail.



Deel dit artikel:                   





Meer reismogelijkheden, meer treinen en snellere verbindingen bij Zwolle
Nieuwsbericht
Veiligheid voorop bij introductie nieuwe technieken in de auto
Nieuwsbericht
Snorfiets mag naar de rijbaan
Nieuwsbericht
Ruim kwart huishoudens heeft geen motorvoertuig
Nieuwsbericht
Slimme prefab oplossing Consolis Spanbeton combineert technisch ingewikkelde constructie met slanke, ingetogen integraalbrug
Artikel
Rijkswaterstaat en provincie bundelen krachten voor slimme binnenvaart
Nieuwsbericht
ProRail blijft op top CO2-Prestatieladder
Nieuwsbericht
ProRail opent meldpunt gevaarlijke situaties op overwegen
Nieuwsbericht
Trein wint terrein bij goederenvervoer
Nieuwsbericht
Interview met Rob van der Bijl over zijn visie op het OV
Artikel
Testritten met extra lange goederentreinen
Nieuwsbericht
Meer treinen naar Amsterdam CS en Amsterdam Zuid
Nieuwsbericht
Minister kiest voor flexibel waterpeil IJsselmeergebied
Nieuwsbericht
Interview over klimaatverandering en railinfrastructuur met David van Raalten en Cecile Cluitmans
Artikel
Vacature bij PAOTM: Programmamanager #techniek #onderwijs
Weblogposting
Innovatieve oplossing voor minder scheepemissies getest in haven Rotterdam
Nieuwsbericht
Grootschalige renovatie van de bruggen en sluizen in Flevoland
Nieuwsbericht
TenneT & Vattenfall onderzoeken mogelijkheden verbinding offshore-stations
Nieuwsbericht
innogy & TenneT onderzoeken toekomstige aansluitingen Wind Power Hub
Nieuwsbericht
Contract met de combinatie KWS-Van Hattum Blankevoort getekend
Nieuwsbericht
Containervervoer zorgt voor groei zeevaart
Nieuwsbericht
Waterschappen zoeken briljante waterideeën
Nieuwsbericht
Structuurvisie voor de ondergrond
Nieuwsbericht








[Banners]