Minister start Verdieping Nieuwe Waterweg

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat en Ronald Paul (COO Havenbedrijf Rotterdam) hebben maandag 26 maart 2018 het officiële startsein gegeven voor de verdieping van de Nieuwe Waterweg en de Botlek. Rijkswaterstaat en Havenbedrijf Rotterdam hebben de handen ineen geslagen om ervoor te zorgen dat ook zeeschepen met een diepgang van 15 meter de Botlekhaven kunnen bereiken.

De starthandeling vond plaats in FutureLand, het informatiecentrum over de haven van Rotterdam op de Maasvlakte. Daar opende tevens een tentoonstelling over dit omvangrijke project dat een belangrijke impuls betekent voor de bereikbaarheid van de Botlek en de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven.

De Nieuwe Waterweg, het kanaal tussen Rotterdam en de Noordzee, werd in 1872 geopend en staat aan de basis van de ontwikkeling van Rotterdam tot belangrijkste haven van Europa.

De vaarweg wordt over een lengte van 25 kilometer verdiept. Van Hoek van Holland tot de Beneluxtunnel, inclusief de aansluitende Botlekhaven. Dat is noodzakelijk om de bereikbaarheid van de Botlekhavens te verbeteren. De verdieping duurt zo’n zes maanden.

De uitvoering ligt in handen van Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Maasluis tot Beneluxtunnel en de Botlek) en Van der Kamp B.V. (Nieuwe Waterweg Maasluis-Hoek van Holland).

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Havenbedrijf Rotterdam

Minister start Verdieping Nieuwe Waterweg | Infrasite

Minister start Verdieping Nieuwe Waterweg

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat en Ronald Paul (COO Havenbedrijf Rotterdam) hebben maandag 26 maart 2018 het officiële startsein gegeven voor de verdieping van de Nieuwe Waterweg en de Botlek. Rijkswaterstaat en Havenbedrijf Rotterdam hebben de handen ineen geslagen om ervoor te zorgen dat ook zeeschepen met een diepgang van 15 meter de Botlekhaven kunnen bereiken.

De starthandeling vond plaats in FutureLand, het informatiecentrum over de haven van Rotterdam op de Maasvlakte. Daar opende tevens een tentoonstelling over dit omvangrijke project dat een belangrijke impuls betekent voor de bereikbaarheid van de Botlek en de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven.

De Nieuwe Waterweg, het kanaal tussen Rotterdam en de Noordzee, werd in 1872 geopend en staat aan de basis van de ontwikkeling van Rotterdam tot belangrijkste haven van Europa.

De vaarweg wordt over een lengte van 25 kilometer verdiept. Van Hoek van Holland tot de Beneluxtunnel, inclusief de aansluitende Botlekhaven. Dat is noodzakelijk om de bereikbaarheid van de Botlekhavens te verbeteren. De verdieping duurt zo’n zes maanden.

De uitvoering ligt in handen van Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Maasluis tot Beneluxtunnel en de Botlek) en Van der Kamp B.V. (Nieuwe Waterweg Maasluis-Hoek van Holland).

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Havenbedrijf Rotterdam