'GEEN DIESELDAMPEN MEER'

Waterschap schaft elektrische maaiboot aan

De elektrische maaiboot in actie WaterschapRivierenland/Cees Kooyman

Waterschap Rivierenland wil in 2030 energieneutraal zijn. Daarom stapt het waterschap steeds vaker over op elektrische machines. Die zijn veel duurzamer dan machines aangedreven op diesel. Deze week is voor het eerst een elektrische maaiboot in gebruik genomen.

Het gaat om een machine die is ontwikkeld door het bedrijf Conver in Giessen. Dit model, de C485-E, is volgens de fabrikant fluisterstil. De maaiboot wordt geleverd met een oplaadbare accu die tot wel 8 uur mee gaat. Alle functies van de maaiboot zijn elektrisch proportioneel te bedienen en aangedreven.

Comfortabeler

Verder heeft de maaiboot een geheel gesloten dek en een werktuigdrager met snelwisselsysteem aan de voorzijde van de boot voor aanbouw van diverse werktuigen.

‘De C485-E is milieuvriendelijk, veiliger om mee te werken en comfortabeler voor de machinist. Het is een boot die zijn tijd ver vooruit is,’ aldus de fabrikant.

Vijfheerenlanden

Met de elektrische maaiboot zorgt het waterschap ervoor dat het water in de sloten goed blijft stromen. Het grote voordeel is dat de boot minder geluid maakt en geen dieseldampen meer uitstoot. De boot vaart nu in de gemeente Vijfheerenlanden.

Yolande van der Meulen, directeur Waterschap Rivierenland, doopt de eerste elektrische maaiboot © Waterschap Rivierenland/Cees Kooyman

Lees ook:

Deze elektrische boorinstallatie verbruikt minder dan verwacht

Elektrische Bobcat minigraafmachine weegt fors meer dan dieselversie

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Waterschap schaft elektrische maaiboot aan | Infrasite
'GEEN DIESELDAMPEN MEER'

Waterschap schaft elektrische maaiboot aan

De elektrische maaiboot in actie WaterschapRivierenland/Cees Kooyman

Waterschap Rivierenland wil in 2030 energieneutraal zijn. Daarom stapt het waterschap steeds vaker over op elektrische machines. Die zijn veel duurzamer dan machines aangedreven op diesel. Deze week is voor het eerst een elektrische maaiboot in gebruik genomen.

Het gaat om een machine die is ontwikkeld door het bedrijf Conver in Giessen. Dit model, de C485-E, is volgens de fabrikant fluisterstil. De maaiboot wordt geleverd met een oplaadbare accu die tot wel 8 uur mee gaat. Alle functies van de maaiboot zijn elektrisch proportioneel te bedienen en aangedreven.

Comfortabeler

Verder heeft de maaiboot een geheel gesloten dek en een werktuigdrager met snelwisselsysteem aan de voorzijde van de boot voor aanbouw van diverse werktuigen.

‘De C485-E is milieuvriendelijk, veiliger om mee te werken en comfortabeler voor de machinist. Het is een boot die zijn tijd ver vooruit is,’ aldus de fabrikant.

Vijfheerenlanden

Met de elektrische maaiboot zorgt het waterschap ervoor dat het water in de sloten goed blijft stromen. Het grote voordeel is dat de boot minder geluid maakt en geen dieseldampen meer uitstoot. De boot vaart nu in de gemeente Vijfheerenlanden.

Yolande van der Meulen, directeur Waterschap Rivierenland, doopt de eerste elektrische maaiboot © Waterschap Rivierenland/Cees Kooyman

Lees ook:

Deze elektrische boorinstallatie verbruikt minder dan verwacht

Elektrische Bobcat minigraafmachine weegt fors meer dan dieselversie

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie