ProRail & Strukton Railinfra tekenen contract Maaslijn

Utrecht – Strukton Railinfra Zuid heeft de opdracht verworven voor grootschalige vernieuwingsactiviteiten op de Maaslijn, het traject Venlo – Nijmegen. Bert Klerk, voorzitter van de Raad van Bestuur van ProRail, en Aike Schoots, directeur van Strukton Railinfra, tekenden op vrijdag 10 juni 2005 het contract, waarvan de aanneemsom een kleine 12 mln. euro bedraagt. Het gaat om een tweejarig Design & Construct contract. Bij de gunning van het project hebben naast de prijs ook de kwaliteit en de planning een belangrijke rol gespeeld.

In het bestek zijn twee negendaagse buitendienststellingen opgenomen. Voor extra buitendienststellingen moest worden betaald. Strukton Railinfra Zuid heeft een plan bedacht waarbij geen extra buitendienststellingen nodig zijn.

De vernieuwingsactiviteiten zijn gebundeld in één bestek. Het is voor ProRail een ‘nieuwe’ vorm van aanbesteden waarbij het nieuwe vooral zit in het gebundeld aanbesteden van diverse activiteiten op één traject. Hierdoor kan een optimale combinatie worden gezocht in activiteiten en tijd, waarbij realisatie en engineering in één hand liggen. Holland Railconsult verzorgt als onderaannemer de engineering voor dit contract.

De vernieuwingsactiviteiten omvatten spoor- en dwarsliggervernieuwingen. Daarnaast worden diverse wissels en overwegen vernieuwd of gesaneerd. Er zal op meerdere locaties tegelijkertijd worden gewerkt. Logistiek is het een zeer complex werk waarbij Strukton Railinfra nagenoeg al het beschikbare materieel zal inzetten, onder andere de kettinghor en de vernieuwingstrein. De buitendienststellingen zijn gepland in 2006 en 2007.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Strukton Railinfra

ProRail & Strukton Railinfra tekenen contract Maaslijn | Infrasite

ProRail & Strukton Railinfra tekenen contract Maaslijn

Utrecht – Strukton Railinfra Zuid heeft de opdracht verworven voor grootschalige vernieuwingsactiviteiten op de Maaslijn, het traject Venlo – Nijmegen. Bert Klerk, voorzitter van de Raad van Bestuur van ProRail, en Aike Schoots, directeur van Strukton Railinfra, tekenden op vrijdag 10 juni 2005 het contract, waarvan de aanneemsom een kleine 12 mln. euro bedraagt. Het gaat om een tweejarig Design & Construct contract. Bij de gunning van het project hebben naast de prijs ook de kwaliteit en de planning een belangrijke rol gespeeld.

In het bestek zijn twee negendaagse buitendienststellingen opgenomen. Voor extra buitendienststellingen moest worden betaald. Strukton Railinfra Zuid heeft een plan bedacht waarbij geen extra buitendienststellingen nodig zijn.

De vernieuwingsactiviteiten zijn gebundeld in één bestek. Het is voor ProRail een ‘nieuwe’ vorm van aanbesteden waarbij het nieuwe vooral zit in het gebundeld aanbesteden van diverse activiteiten op één traject. Hierdoor kan een optimale combinatie worden gezocht in activiteiten en tijd, waarbij realisatie en engineering in één hand liggen. Holland Railconsult verzorgt als onderaannemer de engineering voor dit contract.

De vernieuwingsactiviteiten omvatten spoor- en dwarsliggervernieuwingen. Daarnaast worden diverse wissels en overwegen vernieuwd of gesaneerd. Er zal op meerdere locaties tegelijkertijd worden gewerkt. Logistiek is het een zeer complex werk waarbij Strukton Railinfra nagenoeg al het beschikbare materieel zal inzetten, onder andere de kettinghor en de vernieuwingstrein. De buitendienststellingen zijn gepland in 2006 en 2007.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Strukton Railinfra