Boor Groene Harttunnel bijna boven

De tunnelboormachine Aurora, die onder het Groene Hart werkt aan een tunnel voor de toekomstige hogesnelheidslijn, komt morgen 17 januari 2004 boven. In aanwezigheid van onder meer minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat ziet de boor het licht in Rijnwoude.

Vanaf november 2001 heeft de machine op een diepte van gemiddeld 30 meter een zeven kilometerlange tunnel geboord tussen de gemeenten Leiderdorp en Rijnwoude. In de tunnel worden twee sporen met een wand van elkaar gescheiden. Het is de bedoeling dat er treinen doorheen gaan rijden met een snelheid van driehonderd kilometer per uur.

In afwachting van het gereedmaken van de ontvangstschacht, stond de boormachine al enige tijd geparkeerd in een betonnen overgangsconstructie. Als morgen de laatste meters zijn geboord, wordt de Aurora uit elkaar gehaald en in stukken afgevoerd.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat

Boor Groene Harttunnel bijna boven | Infrasite

Boor Groene Harttunnel bijna boven

De tunnelboormachine Aurora, die onder het Groene Hart werkt aan een tunnel voor de toekomstige hogesnelheidslijn, komt morgen 17 januari 2004 boven. In aanwezigheid van onder meer minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat ziet de boor het licht in Rijnwoude.

Vanaf november 2001 heeft de machine op een diepte van gemiddeld 30 meter een zeven kilometerlange tunnel geboord tussen de gemeenten Leiderdorp en Rijnwoude. In de tunnel worden twee sporen met een wand van elkaar gescheiden. Het is de bedoeling dat er treinen doorheen gaan rijden met een snelheid van driehonderd kilometer per uur.

In afwachting van het gereedmaken van de ontvangstschacht, stond de boormachine al enige tijd geparkeerd in een betonnen overgangsconstructie. Als morgen de laatste meters zijn geboord, wordt de Aurora uit elkaar gehaald en in stukken afgevoerd.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat