PROJECT

De Kuiper Infrabouw bouwt langste brug tot nu toe in Oosterhout

Brug De Zwaaikom Artist impression De Kuiper Infrabouw

In opdracht van Exploitatiemaatschappij Eiland Zwaaikom en de Gemeente Oosterhout bouwt De Kuiper Infrabouw uit Hardinxveld-Giessendam een brug tussen het Wilhelminakanaal Oost en het eiland Zwaaikom. De brug dient als tweede ontsluiting van het eiland dat wordt klaargemaakt voor woningbouw.

De brug wordt uitgevoerd in beton en krijgt twee rijstroken en een trottoir. Het project wordt van engineering tot uitvoering door De Kuiper Infrabouw gerealiseerd. De brug krijgt een lengte van 51,60 meter. Het is daarmee de langste brug die tot nu toe door De Kuiper werd gerealiseerd.

Middenstuk

De brug bestaat uit drie delen: twee aanbruggen van 20 meter en een uitneembaar middendeel. Het middenstuk van de brug is uitneembaar omdat de haven bij incidenten goed bereikbaar moet zijn. In opdracht van de gemeente Oosterhout is het ontwerp van de brug verfraaid in samenwerking met ipv Delft creatieve ingenieurs.

Grondwerk

Medio juni is gestart met de bouw van de prefab betonelementen. Voor de zomervakantie zal het grootste deel van het grondwerk worden uitgevoerd en de funderingspalen worden aangebracht. Na de zomervakantie worden de betonnen brugelementen geplaatst, het overige grondwerk afgerond en wordt de weginrichting aangebracht. Naar verwachting zal het project in november 2023 worden afgerond.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Oosterveld

De Kuiper Infrabouw bouwt langste brug tot nu toe in Oosterhout | Infrasite
PROJECT

De Kuiper Infrabouw bouwt langste brug tot nu toe in Oosterhout

Brug De Zwaaikom Artist impression De Kuiper Infrabouw

In opdracht van Exploitatiemaatschappij Eiland Zwaaikom en de Gemeente Oosterhout bouwt De Kuiper Infrabouw uit Hardinxveld-Giessendam een brug tussen het Wilhelminakanaal Oost en het eiland Zwaaikom. De brug dient als tweede ontsluiting van het eiland dat wordt klaargemaakt voor woningbouw.

De brug wordt uitgevoerd in beton en krijgt twee rijstroken en een trottoir. Het project wordt van engineering tot uitvoering door De Kuiper Infrabouw gerealiseerd. De brug krijgt een lengte van 51,60 meter. Het is daarmee de langste brug die tot nu toe door De Kuiper werd gerealiseerd.

Middenstuk

De brug bestaat uit drie delen: twee aanbruggen van 20 meter en een uitneembaar middendeel. Het middenstuk van de brug is uitneembaar omdat de haven bij incidenten goed bereikbaar moet zijn. In opdracht van de gemeente Oosterhout is het ontwerp van de brug verfraaid in samenwerking met ipv Delft creatieve ingenieurs.

Grondwerk

Medio juni is gestart met de bouw van de prefab betonelementen. Voor de zomervakantie zal het grootste deel van het grondwerk worden uitgevoerd en de funderingspalen worden aangebracht. Na de zomervakantie worden de betonnen brugelementen geplaatst, het overige grondwerk afgerond en wordt de weginrichting aangebracht. Naar verwachting zal het project in november 2023 worden afgerond.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Oosterveld