Asfaltspreidmachine KWS (foto KWS)

KWS breidt elektrisch aangedreven machinepark uit

asfaltspreidmachine KWS Foto: KWS, meegestuurd met persbericht

Wegenbouwer KWS gaat in de loop van volgend jaar landelijk een volledig elektrische asfaltspreidmachine inzetten. Daarnaast investeert het bedrijf in een elektrische drierollerwals. De investering in beide machines past in het streven om volledig emissieloos te kunnen asfalteren.

KWS wil in 2030 over een volledig CO2-neutraal materieelpark beschikken. Op termijn is het doel om een volledig elektrische en daarmee emissieloze asfaltset in te zetten. Onlangs is de aannemer begonnen met het ombouwen van een van de jongste reguliere asfaltspreidmachine naar een elektrisch aangedreven variant.

Ombouwen

Na technisch onderzoek wordt begin volgend jaar een nieuwe asfaltspreidmachine omgebouwd tot een volledig emissieloze machine, die uitgerust is met een batterijpakket in plaats van een dieselmotor. Daarna volgt ook een volledig elektrische drierollerwals. Bij de overstap op elektrisch asfaltmaterieel werkt KWS samen met importeur Van der Spek, specialist in elektrificatie GWW-materieel UMS en producent Dynapac.

Het nieuwe elektrische materieel wordt in het nieuwe asfaltseizoen landelijk ingezet bij projecten van KWS Infra en Gebr. Van Kessel. Eerder investeerde het bedrijf al in verschillende elektrische en hybride machines, zoals een elektrische vrachtwagen, hybride walsen en een multi-inzetbare shovel.

Elektrische vrachtwagen

Begin vorig jaar nam KWS een elektrische vrachtwagen in gebruik genomen. Het voertuig, dat bestaat uit een losse trekker en een oplegger met elektrische kraan, is samen met Vrijbloed Transport ontwikkeld. De oplegger met elektrische kraan, die in Nederland ontworpen en gebouwd is, bevatte eerst een dieselmotor en is daarna in Duitsland omgebouwd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

KWS breidt elektrisch aangedreven machinepark uit | Infrasite
Asfaltspreidmachine KWS (foto KWS)

KWS breidt elektrisch aangedreven machinepark uit

asfaltspreidmachine KWS Foto: KWS, meegestuurd met persbericht

Wegenbouwer KWS gaat in de loop van volgend jaar landelijk een volledig elektrische asfaltspreidmachine inzetten. Daarnaast investeert het bedrijf in een elektrische drierollerwals. De investering in beide machines past in het streven om volledig emissieloos te kunnen asfalteren.

KWS wil in 2030 over een volledig CO2-neutraal materieelpark beschikken. Op termijn is het doel om een volledig elektrische en daarmee emissieloze asfaltset in te zetten. Onlangs is de aannemer begonnen met het ombouwen van een van de jongste reguliere asfaltspreidmachine naar een elektrisch aangedreven variant.

Ombouwen

Na technisch onderzoek wordt begin volgend jaar een nieuwe asfaltspreidmachine omgebouwd tot een volledig emissieloze machine, die uitgerust is met een batterijpakket in plaats van een dieselmotor. Daarna volgt ook een volledig elektrische drierollerwals. Bij de overstap op elektrisch asfaltmaterieel werkt KWS samen met importeur Van der Spek, specialist in elektrificatie GWW-materieel UMS en producent Dynapac.

Het nieuwe elektrische materieel wordt in het nieuwe asfaltseizoen landelijk ingezet bij projecten van KWS Infra en Gebr. Van Kessel. Eerder investeerde het bedrijf al in verschillende elektrische en hybride machines, zoals een elektrische vrachtwagen, hybride walsen en een multi-inzetbare shovel.

Elektrische vrachtwagen

Begin vorig jaar nam KWS een elektrische vrachtwagen in gebruik genomen. Het voertuig, dat bestaat uit een losse trekker en een oplegger met elektrische kraan, is samen met Vrijbloed Transport ontwikkeld. De oplegger met elektrische kraan, die in Nederland ontworpen en gebouwd is, bevatte eerst een dieselmotor en is daarna in Duitsland omgebouwd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite