Antwerpse Ring open voor verkeer

Antwerpen – Op zondag 24 oktober 2004, nog een dag eerder dan voorzien, zijn alle rijstroken in beide richtingen op de Antwerpse Ring opnieuw beschikbaar. Kris Peeters, Vlaams minister van Openbare Werken, kwam dit goede nieuws vandaag zelf in Antwerpen aankondigen. De minister overhandigde daarbij een pakket met 400 dankbrieven voor alle medewerkers van de heraanleg van de Ring. “Want het is vooral dankzij het harde werk op de werf, dat de heraanleg zo’n succes is geworden.”

De Antwerpse Ring beschikt vanaf zondag 24 oktober opnieuw over alle rijstroken. Dat is nóg een dag eerder dan gepland. “Dat de Ring nog een dag eerder open gaat, is een meevaller. In het weekend zal de heropening minder verkeershinder veroorzaken, dan op een drukke weekdag”, aldus minister Peeters.
Tussen 25 oktober en 5 november gaan ook alle op- en afritten opnieuw open. Daarna zijn de werken aan de Ring voor dit jaar voltooid.
“De heraanleg van de Ring is een succesverhaal”, aldus minister Peeters. “De zo gevreesde werken aan de Kennedytunnel in juli waren in een recordtijd achter de rug. Nu ook de hele heraanleg richting Nederland 2 weken sneller klaar is, wil ik alle medewerkers op het terrein feliciteren met hun prestatie. De arbeiders op de werf zijn immers de ware helden, want dankzij hen gaat deze Europese verkeersslagader sneller open en daarvan profiteert heel Vlaanderen, Antwerpen en ook de Antwerpse binnenstad”, zegt minister Peeters.
Er was in Antwerpen op geen enkel moment sprake van een verkeersinfarct. Dit dankzij het verantwoord gedrag van de automobilisten en van de vele Antwerpenaars die kozen voor alternatieve wegen, het openbaar vervoer en de fiets. Ook de vijf noodbruggen op de Singel hebben hun nut zeker bewezen. Deze bruggen en alle andere Minder Hinder maatregelen van de Vlaamse overheid, blijven tijdens de tussenperiode gelden.

Het valt op dat gedurende de hele eerste fase geen grote ongelukken gebeurden. Het verbod op cruise control en de dynamische verkeersgeleiding door het Vlaams Verkeerscentrum zorgden voor een verhoogde veiligheid op de Ring.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Werken Antwerpen

Antwerpse Ring open voor verkeer | Infrasite

Antwerpse Ring open voor verkeer

Antwerpen – Op zondag 24 oktober 2004, nog een dag eerder dan voorzien, zijn alle rijstroken in beide richtingen op de Antwerpse Ring opnieuw beschikbaar. Kris Peeters, Vlaams minister van Openbare Werken, kwam dit goede nieuws vandaag zelf in Antwerpen aankondigen. De minister overhandigde daarbij een pakket met 400 dankbrieven voor alle medewerkers van de heraanleg van de Ring. “Want het is vooral dankzij het harde werk op de werf, dat de heraanleg zo’n succes is geworden.”

De Antwerpse Ring beschikt vanaf zondag 24 oktober opnieuw over alle rijstroken. Dat is nóg een dag eerder dan gepland. “Dat de Ring nog een dag eerder open gaat, is een meevaller. In het weekend zal de heropening minder verkeershinder veroorzaken, dan op een drukke weekdag”, aldus minister Peeters.
Tussen 25 oktober en 5 november gaan ook alle op- en afritten opnieuw open. Daarna zijn de werken aan de Ring voor dit jaar voltooid.
“De heraanleg van de Ring is een succesverhaal”, aldus minister Peeters. “De zo gevreesde werken aan de Kennedytunnel in juli waren in een recordtijd achter de rug. Nu ook de hele heraanleg richting Nederland 2 weken sneller klaar is, wil ik alle medewerkers op het terrein feliciteren met hun prestatie. De arbeiders op de werf zijn immers de ware helden, want dankzij hen gaat deze Europese verkeersslagader sneller open en daarvan profiteert heel Vlaanderen, Antwerpen en ook de Antwerpse binnenstad”, zegt minister Peeters.
Er was in Antwerpen op geen enkel moment sprake van een verkeersinfarct. Dit dankzij het verantwoord gedrag van de automobilisten en van de vele Antwerpenaars die kozen voor alternatieve wegen, het openbaar vervoer en de fiets. Ook de vijf noodbruggen op de Singel hebben hun nut zeker bewezen. Deze bruggen en alle andere Minder Hinder maatregelen van de Vlaamse overheid, blijven tijdens de tussenperiode gelden.

Het valt op dat gedurende de hele eerste fase geen grote ongelukken gebeurden. Het verbod op cruise control en de dynamische verkeersgeleiding door het Vlaams Verkeerscentrum zorgden voor een verhoogde veiligheid op de Ring.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Werken Antwerpen