Sluis IV in Wilhelminakaal maand langer dicht vanwege metselwerk

herstel werkzaamheden sluiv IV haghorst
Herstelwerkzaamheden bij de sluis. Rijkswaterstaat

De opknapbeurt van de Sluis IV in het Wilhelminakanaal duurt weer langer dan verwacht. Het metselwerk is nog niet gereed, aldus Rijkswaterstaat, waardoor de sluis tot en met vrijdag 22 maart gestremd blijft voor de scheepvaart. Dat meldt het vakblad Schuttevaer.  

De sluis is al sinds november buiten dienst, aanvankelijk vanwege een probleem met de schuif in het spuikanaal. Na het opknappen hiervan zou de sluis eind februari weer open gaan. Dat gaat echter niet lukken, zo schrijft Rijkswaterstaat op haar website.Het metselwerk is nog niet gereed. Het plan was om deze werkzaamheden te combineren met het onderhoud aan de schuif, “maar dat is technisch te ingewikkeld gebleken”, aldus de beheerder.

De metselwerkrenovatie kan nu pas beginnen. Rijkswaterstaat kiest er daarom voor de stremming te verlengen tot 22 maart. ‘We begrijpen dat dit vervelend is voor de scheepvaart. Maar dit is het efficiëntst. Zo hoeven we bijvoorbeeld het bouwterrein maar een keer op te bouwen. De hinder kunnen we hierdoor zo minimaal mogelijk houden.’

Lees ook:

Auteur: Jelmer Bastiaans

Bron: Schuttevaer.nl

Sluis IV in Wilhelminakaal maand langer dicht vanwege metselwerk | Infrasite

Sluis IV in Wilhelminakaal maand langer dicht vanwege metselwerk

herstel werkzaamheden sluiv IV haghorst
Herstelwerkzaamheden bij de sluis. Rijkswaterstaat

De opknapbeurt van de Sluis IV in het Wilhelminakanaal duurt weer langer dan verwacht. Het metselwerk is nog niet gereed, aldus Rijkswaterstaat, waardoor de sluis tot en met vrijdag 22 maart gestremd blijft voor de scheepvaart. Dat meldt het vakblad Schuttevaer.  

De sluis is al sinds november buiten dienst, aanvankelijk vanwege een probleem met de schuif in het spuikanaal. Na het opknappen hiervan zou de sluis eind februari weer open gaan. Dat gaat echter niet lukken, zo schrijft Rijkswaterstaat op haar website.Het metselwerk is nog niet gereed. Het plan was om deze werkzaamheden te combineren met het onderhoud aan de schuif, “maar dat is technisch te ingewikkeld gebleken”, aldus de beheerder.

De metselwerkrenovatie kan nu pas beginnen. Rijkswaterstaat kiest er daarom voor de stremming te verlengen tot 22 maart. ‘We begrijpen dat dit vervelend is voor de scheepvaart. Maar dit is het efficiëntst. Zo hoeven we bijvoorbeeld het bouwterrein maar een keer op te bouwen. De hinder kunnen we hierdoor zo minimaal mogelijk houden.’

Lees ook:

Auteur: Jelmer Bastiaans

Bron: Schuttevaer.nl