Nieuwe onderdoorgang Kapelle op zijn plaats

De toekomstige fiets- en voetgangerstunnel in Kapelle ligt op zijn plaats. Het 700 ton wegende tunneldek is zaterdagavond met behulp van stalen kabels op zijn plek getrokken. Het is voor het eerst dat ProRail via deze techniek een tunnel onder het spoor heeft aangebracht. Dankzij de door aannemer Heijmans gekozen methode kon de klus in slechts één weekend worden geklaard.

Het tunneldek was de afgelopen maanden al voorgebouwd op locatie en lag kant en klaar te wachten naast het spoor. Aannemer Heijmans had vanaf zaterdagochtend 01:00 uur precies 52 uur de tijd om een gat in het spoor te maken, de tunnel op zijn plek te trekken en het spoor en de perrons weer terug te bouwen. En dat is gelukt. Vanochtend om 05:00 uur werd het spoor weer in dienst genomen en konden de treinen er weer overheen.

Afbouwen

Nu de tunnel op zijn plek ligt, begint het afbouwen. Zo komen er aan beide zijde van de tunnel nog toegangswegen. De oplevering van de tunnel staat gepland in maart 2012.

Nieuwe verbinding

ProRail bouwt de nieuwe fiets- en voetgangerstunnel in opdracht van de gemeente Kapelle. De 2.60m hoge onderdoorgang krijgt een fietspad van 3,5 meter breed en een voetpad van 1,5 meter breed. De tunnel verbindt de woonwijk Zuidhoek met het centrum van Kapelle.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Nieuwe onderdoorgang Kapelle op zijn plaats | Infrasite

Nieuwe onderdoorgang Kapelle op zijn plaats

De toekomstige fiets- en voetgangerstunnel in Kapelle ligt op zijn plaats. Het 700 ton wegende tunneldek is zaterdagavond met behulp van stalen kabels op zijn plek getrokken. Het is voor het eerst dat ProRail via deze techniek een tunnel onder het spoor heeft aangebracht. Dankzij de door aannemer Heijmans gekozen methode kon de klus in slechts één weekend worden geklaard.

Het tunneldek was de afgelopen maanden al voorgebouwd op locatie en lag kant en klaar te wachten naast het spoor. Aannemer Heijmans had vanaf zaterdagochtend 01:00 uur precies 52 uur de tijd om een gat in het spoor te maken, de tunnel op zijn plek te trekken en het spoor en de perrons weer terug te bouwen. En dat is gelukt. Vanochtend om 05:00 uur werd het spoor weer in dienst genomen en konden de treinen er weer overheen.

Afbouwen

Nu de tunnel op zijn plek ligt, begint het afbouwen. Zo komen er aan beide zijde van de tunnel nog toegangswegen. De oplevering van de tunnel staat gepland in maart 2012.

Nieuwe verbinding

ProRail bouwt de nieuwe fiets- en voetgangerstunnel in opdracht van de gemeente Kapelle. De 2.60m hoge onderdoorgang krijgt een fietspad van 3,5 meter breed en een voetpad van 1,5 meter breed. De tunnel verbindt de woonwijk Zuidhoek met het centrum van Kapelle.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail