ProRail bouwt tweede lift op NS-station Middelburg

Utrecht – ProRail start maandag 13 februari 2006 met de bouw van een tweede lift op NS-station Middelburg. De lift verbindt de tunnel met perron 2. Naar verwachting kan de nieuwe lift halverwege 2006 gebruikt worden. In 2002 bouwde ProRail al een lift op perron 1.

Rolstoelgebruikers en reizigers met kinderwagens of zware bagage moeten nu nog via een omweg het tweede perron bereiken. Omdat ProRail en NS er belang aan hechten dat de trein goed bereikbaar is voor alle reizigers, is er geld beschikbaar gesteld voor liften.

Tijdens de bouwperiode kunnen reizigers gewoon gebruik maken van de tunnel, hoewel er wel sprake zal zijn van enige overlast. Een deel van de tunnelwand wordt gesloopt en daar worden bouwhekken en houten bouwwanden geplaatst. Tevens wordt een deel van perron 2 afgesloten door middel van bouwhekken. Mensen kunnen door de tunnel wel nog het perron bereiken. Alleen zal een klein stukje van de tunnel iets smaller zijn. De minimale doorgang blijft 2.40 meter. Er worden bouwborden geplaatst om de reizigers te informeren over de werkzaamheden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail bouwt tweede lift op NS-station Middelburg | Infrasite

ProRail bouwt tweede lift op NS-station Middelburg

Utrecht – ProRail start maandag 13 februari 2006 met de bouw van een tweede lift op NS-station Middelburg. De lift verbindt de tunnel met perron 2. Naar verwachting kan de nieuwe lift halverwege 2006 gebruikt worden. In 2002 bouwde ProRail al een lift op perron 1.

Rolstoelgebruikers en reizigers met kinderwagens of zware bagage moeten nu nog via een omweg het tweede perron bereiken. Omdat ProRail en NS er belang aan hechten dat de trein goed bereikbaar is voor alle reizigers, is er geld beschikbaar gesteld voor liften.

Tijdens de bouwperiode kunnen reizigers gewoon gebruik maken van de tunnel, hoewel er wel sprake zal zijn van enige overlast. Een deel van de tunnelwand wordt gesloopt en daar worden bouwhekken en houten bouwwanden geplaatst. Tevens wordt een deel van perron 2 afgesloten door middel van bouwhekken. Mensen kunnen door de tunnel wel nog het perron bereiken. Alleen zal een klein stukje van de tunnel iets smaller zijn. De minimale doorgang blijft 2.40 meter. Er worden bouwborden geplaatst om de reizigers te informeren over de werkzaamheden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail