Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 03-03-2020



ProRail: Onze rapportcijfers voor 2019 zijn binnen

Bron: ProRail



Elk jaar houden we een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder onze klanten, de vervoerders. Het resultaat: reizigersvervoerders geven ons voor 2019 een 7, wat een lichte stijging is ten opzichte van 2018. Goederenvervoerders delen een 5,4 uit: een onvoldoende.

Advertentie


De cijfers van onze klanten bestaan uit een subjectief en een objectief oordeel. Subjectief wil zeggen de klanttevredenheid over de prestaties van ProRail in het algemeen, objectief is het oordeel over de bepaalde prestaties die vooraf zijn afgesproken: hebben we onze doelen gehaald?

Waalhaven
En wat blijkt: reizigersvervoerders geven ons een iets hoger cijfer dan in 2018, goederenvervoerders delen een onvoldoende uit. Belangrijkste oorzaak van die 5,4 zijn de problemen op het rangeerterrein Waalhaven in 2019. De huidige blusvoorzieningen voldoen hier niet aan de milieuvergunning. Het rangeren met gevaarlijke stoffen mag hier voorlopig niet meer plaatsvinden en is verschoven naar andere rangeerterreinen. Vervoerders konden dus hun werk niet op de gebruikelijke plek uitvoeren waardoor hun processen werden verstoord.

DoelgroepJaarEindcijfer
Reizigersvervoerders20186,8
20197,0
Goederenvervoerders20186,3
20195,4
Ladingbelanghebbenden20186,8
20196,0

Het onderzoek werd net als in voorgaande jaren uitgevoerd door het onderzoeksbureau Kantar. De onderzoeksopzet is gelijk aan 2017 en 2018.

Reizigersvervoerders
ProRail als geheel en de verschillende afdelingen en processen, krijgen van de reizigersvervoerders een gemiddeld cijfer variërend van een 6,0 tot een 7,4. Over het algemeen zijn reizigersvervoerders tevreden over de deskundigheid van de medewerkers van ProRail. En dat is altijd mooi om te horen. Verbeterpunten worden ook genoemd. Reizigersvervoerders zouden graag meer innovatie en meer samenwerking in de hele spoorsector zien de komende jaren om met z'n allen de stijging van het reizigersvervoer in goede banen te leiden.

Goederenvervoerders
De goederenvervoerders geven ProRail als geheel een onvoldoende over 2019, een 5,4. Zij zijn ontevreden over de infrabeschikbaarheid van 2019 voor hun sector. Zo waren er naast de problemen op rangeerterrein Waalhaven in 2019 ook regelmatig ongeplande buitendienststellingen als gevolg van achterstallig onderhoud. ProRail heeft de 17 grootste infra-knelpunten in 2019 met spoed aangepakt en deze waren voor Kerstmis al hersteld. Maar de onvoldoende voor dat jaar staat natuurlijk wel in de boeken.

Waardering is er van onze goederenklanten nadrukkelijk voor de afdelingen Accountmanagement en Incidentenbestrijding.

Ladingbelanghebbenden
Dan zijn er de ladingbelanghebbenden: de terminals en verladers die goederen van de vrachtschepen op de treinen plaatsen. Als geheel krijgt ProRail ook hier een 6,1 met als kritiekpunt het achterstallige onderhoud in de Rotterdamse haven. De medewerkers van ProRail krijgen met een 6,8 een opsteker.

2020
ProRail waardeert de feedback van de klanten. We gaan hard aan de slag om de tevredenheid onder onze stakeholders naar een hoger niveau te tillen. Komend jaar houden we verhoogde aandacht voor het onderhoud aan het spoor en houden we nog beter contact met onze klanten.


Deel dit artikel:                   





Rijkswaterstaat gunt verruiming traject Berg - Obbicht in het Julianakanaal aan Van den Herik Sliedrecht
Nieuwsbericht
Bewuste Bouwers ontwikkelt normkaart Corona voor bouwbedrijven
Nieuwsbericht
Project Wieringerhoek ter inzage; vanaf 31 maart 2020
Nieuwsbericht
Grote aannemersbedrijven sluiten aan bij online sessie A27 Houten-Hooipolder
Nieuwsbericht
Inwerkingtreding Omgevingswet vraagt extra tijd
Nieuwsbericht
Minister Van Nieuwenhuizen: Lelystad Airport jaar later open
Nieuwsbericht
Protocol Samen veilig doorwerken voor bouw- en technieksector van kracht
Nieuwsbericht
Ministerraad stemt in met spoedwetsvoorstel digitale besluitvorming
Nieuwsbericht
Werk Rijkswaterstaat gaat zoveel mogelijk gewoon door
Nieuwsbericht
Van Nieuwenhuizen versoepelt tijdelijk regels voor rij- en rusttijden voor bevoorrading supermarkten en apotheken
Nieuwsbericht
Van Nieuwenhuizen dringt aan op snelle acties voor luchtvaart en transportsector
Nieuwsbericht
Metaalunie: 'Goede stappen kabinet om ondernemers te ondersteunen'
Nieuwsbericht
Coronavirus: kabinet neemt pakket nieuwe maatregelen voor banen en economie
Nieuwsbericht
AFNL-NOA: Eerste grote stappen kabinet voor ondernemerssteun ogen goed
Nieuwsbericht
EIB: Toename orderportefeuilles bouwnijverheid
Nieuwsbericht
Busdienstregelingen in Brabant aangepast vanwege coronavirus
Nieuwsbericht
Coronavirus: verruiming BMKB-regeling voor ondernemers versneld opengesteld
Nieuwsbericht
Pilz webinar als alternatief voor klantbezoeken en trainingen - op woensdag 25 maart om 13.00 uur
Weblogposting
Vanaf donderdagavond 12 maart 2020 aangepaste borden maximumsnelheid overdag zichtbaar
Nieuwsbericht
Benoeming directeur-generaal Water en Bodem bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Nieuwsbericht
Ontwikkeling verkeersdrukte 2019
Nieuwsbericht
Grootste fietsenstalling van Leiden open
Nieuwsbericht
EIB: Woningbouw blijft sterk achter bij huishoudensgroei
Nieuwsbericht


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]