Laatste werkzaamheden nieuwe spoorbruggen Den Bosch

ProRail verricht komende zaterdag samen met de aannemers Strukton en Heijmans de laatste werkzaamheden aan de nieuwe spoorbruggen over de Dieze in Den Bosch. Het gaat onder meer om schilderen en het aanbrengen van de laatste roosters. Ook worden er rondom de Diezebrug kabelkokers en leidingonderbrekers aangebracht. Hierdoor is er op zaterdag geen treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Zaltbommel. NS zet (snel)bussen in en adviseert reizigers voor vertrek de reisplanner te raadplegen op www.ns.nl of m.ns.nl.

Na dit weekend zijn de nieuwe spoorbruggen over de Dieze helemaal afgewerkt. Ze vormen een belangrijk onderdeel van het project Sporen in Den Bosch. Dankzij de bruggen is het aantal sporen over de Dieze verbubbeld en kunnen er in de toekomst meer treinen van en naar Den Bosch rijden. Doordat de treinen elkaar ongelijkvloers kruisen, hoeven treinen niet meer op elkaar te wachten en neemt de kans op verstoringen af.

Laatste grote stap

Eind maart volgt de laatste grote stap in het project Sporen in Den Bosch. Dan wordt het spoor aan de zuidkant van het station volledig vernieuwd. Tussen het station en het Drongelens kanaal komen nieuwe sporen, bovenleiding en beveiliging. Ook wordt het spoor heringericht zodat de doorstroming van het treinverkeer wordt verbeterd. De vernieuwing vindt plaats van 27 maart t/m 16 april en heeft zeer ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer. Hierover is al eerder een persbericht verschenen.

Gevolgen treinverkeer

In verband met de werkzaamheden van komende zaterdag is er zaterdag geen treinverkeer mogelijk tussen Zaltbommel en ’s-Hertogenbosch. NS zet (snel)bussen in en adviseert reizigers voor vertrek de NS-reisplanner te raadplegen op www.ns.nl of m.ns.nl. Ook kunnen mensen bellen met 0900-9292 (€ 0,70 per minuut).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Laatste werkzaamheden nieuwe spoorbruggen Den Bosch | Infrasite

Laatste werkzaamheden nieuwe spoorbruggen Den Bosch

ProRail verricht komende zaterdag samen met de aannemers Strukton en Heijmans de laatste werkzaamheden aan de nieuwe spoorbruggen over de Dieze in Den Bosch. Het gaat onder meer om schilderen en het aanbrengen van de laatste roosters. Ook worden er rondom de Diezebrug kabelkokers en leidingonderbrekers aangebracht. Hierdoor is er op zaterdag geen treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Zaltbommel. NS zet (snel)bussen in en adviseert reizigers voor vertrek de reisplanner te raadplegen op www.ns.nl of m.ns.nl.

Na dit weekend zijn de nieuwe spoorbruggen over de Dieze helemaal afgewerkt. Ze vormen een belangrijk onderdeel van het project Sporen in Den Bosch. Dankzij de bruggen is het aantal sporen over de Dieze verbubbeld en kunnen er in de toekomst meer treinen van en naar Den Bosch rijden. Doordat de treinen elkaar ongelijkvloers kruisen, hoeven treinen niet meer op elkaar te wachten en neemt de kans op verstoringen af.

Laatste grote stap

Eind maart volgt de laatste grote stap in het project Sporen in Den Bosch. Dan wordt het spoor aan de zuidkant van het station volledig vernieuwd. Tussen het station en het Drongelens kanaal komen nieuwe sporen, bovenleiding en beveiliging. Ook wordt het spoor heringericht zodat de doorstroming van het treinverkeer wordt verbeterd. De vernieuwing vindt plaats van 27 maart t/m 16 april en heeft zeer ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer. Hierover is al eerder een persbericht verschenen.

Gevolgen treinverkeer

In verband met de werkzaamheden van komende zaterdag is er zaterdag geen treinverkeer mogelijk tussen Zaltbommel en ’s-Hertogenbosch. NS zet (snel)bussen in en adviseert reizigers voor vertrek de NS-reisplanner te raadplegen op www.ns.nl of m.ns.nl. Ook kunnen mensen bellen met 0900-9292 (€ 0,70 per minuut).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail