Verkeersmanagementsysteem Hong Kong door Imtech

Gouda – Imtech N.V. (technische dienstverlening in Europa) heeft in joint venture een opdracht ontvangen van Hong Kong Special Administrative Region voor een verkeersmanagementsysteem in Route 8, een nieuwe snelweg nabij Hong Kong (HKSAR), China. De opdracht vertegenwoordigen een totale waarde van 27,5 miljoen euro. Naast Imtech Infra uit Nederland maken Delcan uit Canada en GEC-Services uit Hong Kong deel uit van de Joint Venture. Met Delcan is Imtech tevens een strategische alliantie aangegaan.

De nieuw aan te leggen zesbaans-snelweg Route 8 heeft een lengte van 14 kilometer en komt te liggen in het noordwesten van Hong Kong. Route 8 vormt de verbinding tussen Sha Tin en Lantau Eiland en telt drie verkeerstunnels met een gezamenlijke lengte van 4,3 kilometer en een verkeersoverkapping met een lengte van een halve kilometer.

De combinatie genaamd DIG, bestaande uit Delcan uit Canada (30%), Imtech Infra uit Nederland (35%) en GEC-Services uit Hong Kong (35%) is verantwoordelijk voor de technologie, het projectmanagement en de aanleg van het complete Traffic Control & Surveillance Systeem. Delcan zorgt hierbij voor de verkeerstechnische systemen in de verkeerscentrale. Imtech is verantwoordelijk voor (de integratie van) de toegepaste verkeerstechnologie en verkeerssystemen. GEC voert het projectmanagement en draagt zorg voor de installatie ter plaatse.

Het Traffic Control & Surveillance Systeem bestaat uit een combinatie van:
– verkeerssystemen langs Route 8, met onder meer camera’s (voor monitoring, snelheidsvaststelling en voertuigendetectie), dynamische route-informatie-panelen (voor actuele informatie aan en vermelding van de maximale snelheid voor weggebruikers);
– een verkeersmanagementcentrale waarin de verkeerssituatie gevolgd kan worden. Hier worden alle verkeersgegevens verwerkt en samen met de camerabeelden op grote schermen geprojecteerd. Tevens vindt hier de bediening en controle van alle verkeerssystemen plaats;
– een communicatienetwerk tussen de verkeerssystemen langs Route 8 en de verkeersmanagementcentrale.

Strategisch streeft Imtech naar uitbreiding van haar activiteiten op het gebied van infratechnologie. Hiertoe beschikt de onderneming in Nederland over hoogwaardige kennis en ervaring op het gebied van verkeerstechnologie, infra-automatisering, verkeerssystemen en de aanleg van verkeersmanagementcentrales. Zo heeft Imtech in de afgelopen jaren diverse verkeersmanagementcentrales gerealiseerd, bijvoorbeeld recent de regionale verkeerscentrale Rhoon en het VerkeersCentrum OudenRijn (VCOR). Bovendien is Imtech als technische dienstverlener verantwoordelijk geweest voor de verkeerstechnologie en -systemen in diverse tunnels, waaronder recent de Thomassentunnel (Calandtunnel) en een deel van de tweede Beneluxtunnel.

Deze ruime ervaring vormt de basis voor deelname aan het project in Hong Kong en wordt eveneens gebruikt om samen met Delcan, een internationale specialist in Traffic Management Technology, een strategische alliantie aan te gaan. De alliantie Delcan–Imtech streeft naar gemeenschappelijke export van technologische kennis op het gebied van verkeersmanagement met als doel internationale opdrachten op dit gebied te verwerven.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Royal Imtech N.V.

Verkeersmanagementsysteem Hong Kong door Imtech | Infrasite

Verkeersmanagementsysteem Hong Kong door Imtech

Gouda – Imtech N.V. (technische dienstverlening in Europa) heeft in joint venture een opdracht ontvangen van Hong Kong Special Administrative Region voor een verkeersmanagementsysteem in Route 8, een nieuwe snelweg nabij Hong Kong (HKSAR), China. De opdracht vertegenwoordigen een totale waarde van 27,5 miljoen euro. Naast Imtech Infra uit Nederland maken Delcan uit Canada en GEC-Services uit Hong Kong deel uit van de Joint Venture. Met Delcan is Imtech tevens een strategische alliantie aangegaan.

De nieuw aan te leggen zesbaans-snelweg Route 8 heeft een lengte van 14 kilometer en komt te liggen in het noordwesten van Hong Kong. Route 8 vormt de verbinding tussen Sha Tin en Lantau Eiland en telt drie verkeerstunnels met een gezamenlijke lengte van 4,3 kilometer en een verkeersoverkapping met een lengte van een halve kilometer.

De combinatie genaamd DIG, bestaande uit Delcan uit Canada (30%), Imtech Infra uit Nederland (35%) en GEC-Services uit Hong Kong (35%) is verantwoordelijk voor de technologie, het projectmanagement en de aanleg van het complete Traffic Control & Surveillance Systeem. Delcan zorgt hierbij voor de verkeerstechnische systemen in de verkeerscentrale. Imtech is verantwoordelijk voor (de integratie van) de toegepaste verkeerstechnologie en verkeerssystemen. GEC voert het projectmanagement en draagt zorg voor de installatie ter plaatse.

Het Traffic Control & Surveillance Systeem bestaat uit een combinatie van:
– verkeerssystemen langs Route 8, met onder meer camera’s (voor monitoring, snelheidsvaststelling en voertuigendetectie), dynamische route-informatie-panelen (voor actuele informatie aan en vermelding van de maximale snelheid voor weggebruikers);
– een verkeersmanagementcentrale waarin de verkeerssituatie gevolgd kan worden. Hier worden alle verkeersgegevens verwerkt en samen met de camerabeelden op grote schermen geprojecteerd. Tevens vindt hier de bediening en controle van alle verkeerssystemen plaats;
– een communicatienetwerk tussen de verkeerssystemen langs Route 8 en de verkeersmanagementcentrale.

Strategisch streeft Imtech naar uitbreiding van haar activiteiten op het gebied van infratechnologie. Hiertoe beschikt de onderneming in Nederland over hoogwaardige kennis en ervaring op het gebied van verkeerstechnologie, infra-automatisering, verkeerssystemen en de aanleg van verkeersmanagementcentrales. Zo heeft Imtech in de afgelopen jaren diverse verkeersmanagementcentrales gerealiseerd, bijvoorbeeld recent de regionale verkeerscentrale Rhoon en het VerkeersCentrum OudenRijn (VCOR). Bovendien is Imtech als technische dienstverlener verantwoordelijk geweest voor de verkeerstechnologie en -systemen in diverse tunnels, waaronder recent de Thomassentunnel (Calandtunnel) en een deel van de tweede Beneluxtunnel.

Deze ruime ervaring vormt de basis voor deelname aan het project in Hong Kong en wordt eveneens gebruikt om samen met Delcan, een internationale specialist in Traffic Management Technology, een strategische alliantie aan te gaan. De alliantie Delcan–Imtech streeft naar gemeenschappelijke export van technologische kennis op het gebied van verkeersmanagement met als doel internationale opdrachten op dit gebied te verwerven.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Royal Imtech N.V.