Witteveen+Bos adviseert Singapore over fietsinfrastructuur

1960 logo witteveen + bos ingenieursbureau

‘Fietswijk’ in Singapore als voorbeeld in streven naar car-lite Singapore

Witteveen+Bos en ontwerp- en ingenieursbureau Surbana Jurong uit Singapore hebben recent opdracht gekregen van de Land Transport Authority (LTA) voor de planning en het ontwerp van het fietsnetwerk in de wijk Ang Mo Kio in Singapore. Doel van het project is om in Ang Mo Kio een fietsnetwerk te realiseren dat veilig en comfortabel fietsen voor de 175 duizend inwoners van deze Singaporese wijk mogelijk maakt en daarmee als voorbeeld te dienen voor Singapore als geheel.

De grote Aziatische steden zijn ontworpen voor gemotoriseerd verkeer. Door toegenomen welvaart en gebruik aan ruimte slibt het wegennet nu in rap tempo dicht. Singapore voert daarom al meerdere jaren een actief ontmoedigingsbeleid voor autobezit en stimuleert andere vormen van transport. De overheid communiceert een visie en campagne voor een car-lite Singapore. Deze visie stimuleert het gebruik van openbaar vervoer, fietsen en lopen. De Land Transport Authority (LTA) van Singapore heeft de dichtbevolkte stadswijk Ang Mo Kio als model town hiervoor aangewezen.

1 Hoogwaardig ontwerp
In het streven naar een hoogwaardig ontwerp, zet Witteveen+Bos in de haar Nederlandse kennis op het gebied van fietsinfrastructuur in, gecombineerd met haar lokale ervaring in Singapore. In de fase van het gedetailleerde ontwerp brengen lokale ingenieurs de ontwerpen een stap verder onder toezicht van Witteveen+Bos. Uniek aan onze aanpak is de ruimtelijke analyse waarin we bepalen hoe fietspaden en kruisingen gerealiseerd kunnen worden in de huidige dichtgebouwde omgeving. De beoogde groei van het fietsgebruik wordt ook meegenomen, door nu al uitbreidingsmogelijkheden inzichtelijk te maken.

‘We zijn bijzonder trots dat Witteveen+Bos is aangewezen als specialist op het gebied van fietsinfrastructuur en zo een bijdrage kan leveren aan het ontwikkelen van de wandel- en fietsinfrastructuur in Singapore’, aldus Martijn Akkerman, expert op gebied van fietsinfrastructuur, planning en ontwerp bij Witteveen+Bos.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Witteveen+Bos

Witteveen+Bos adviseert Singapore over fietsinfrastructuur | Infrasite

Witteveen+Bos adviseert Singapore over fietsinfrastructuur

1960 logo witteveen + bos ingenieursbureau

‘Fietswijk’ in Singapore als voorbeeld in streven naar car-lite Singapore

Witteveen+Bos en ontwerp- en ingenieursbureau Surbana Jurong uit Singapore hebben recent opdracht gekregen van de Land Transport Authority (LTA) voor de planning en het ontwerp van het fietsnetwerk in de wijk Ang Mo Kio in Singapore. Doel van het project is om in Ang Mo Kio een fietsnetwerk te realiseren dat veilig en comfortabel fietsen voor de 175 duizend inwoners van deze Singaporese wijk mogelijk maakt en daarmee als voorbeeld te dienen voor Singapore als geheel.

De grote Aziatische steden zijn ontworpen voor gemotoriseerd verkeer. Door toegenomen welvaart en gebruik aan ruimte slibt het wegennet nu in rap tempo dicht. Singapore voert daarom al meerdere jaren een actief ontmoedigingsbeleid voor autobezit en stimuleert andere vormen van transport. De overheid communiceert een visie en campagne voor een car-lite Singapore. Deze visie stimuleert het gebruik van openbaar vervoer, fietsen en lopen. De Land Transport Authority (LTA) van Singapore heeft de dichtbevolkte stadswijk Ang Mo Kio als model town hiervoor aangewezen.

1 Hoogwaardig ontwerp
In het streven naar een hoogwaardig ontwerp, zet Witteveen+Bos in de haar Nederlandse kennis op het gebied van fietsinfrastructuur in, gecombineerd met haar lokale ervaring in Singapore. In de fase van het gedetailleerde ontwerp brengen lokale ingenieurs de ontwerpen een stap verder onder toezicht van Witteveen+Bos. Uniek aan onze aanpak is de ruimtelijke analyse waarin we bepalen hoe fietspaden en kruisingen gerealiseerd kunnen worden in de huidige dichtgebouwde omgeving. De beoogde groei van het fietsgebruik wordt ook meegenomen, door nu al uitbreidingsmogelijkheden inzichtelijk te maken.

‘We zijn bijzonder trots dat Witteveen+Bos is aangewezen als specialist op het gebied van fietsinfrastructuur en zo een bijdrage kan leveren aan het ontwikkelen van de wandel- en fietsinfrastructuur in Singapore’, aldus Martijn Akkerman, expert op gebied van fietsinfrastructuur, planning en ontwerp bij Witteveen+Bos.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Witteveen+Bos