NS wint SAN Accent voor Herfstcampagne

Utrecht – NS is met de Treinen door de herfst campagne 2004 in de prijzen gevallen. De sympathieke en opvallende campagne, vooral bekend van de tv-spotjes Bijremmen en Pitstop werd door de vakjury bekroond met een SAN Accent.

De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) reikt jaarlijks Accenten uit aan de meest effectieve campagnes. De SAN Accent is de enige communicatie vakprijs van adverteerders voor adverteerders. De jury bestaat uit marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven die de campagnes beoordelen op onder meer creativiteit, mediastrategie en in welke mate de communicatiedoelstelling is behaald.

Marketingdirecteur Jan Paul van Heemskerck is erg blij met de prijs: Het is fantastisch dat NS voor deze campagne na de waardering die het al kreeg van medewerkers en klanten, deze nu ook krijgt van vakgenoten.

Treinen door de herfst
NS doet er alles aan om haar reizigers ondanks de weersinvloeden ook in de herfst zo prettig mogelijk te laten reizen. Enerzijds met verschillende technische maatregelen, anderzijds met leuke herfstaanbiedingen (NS-Herfsttoer, leenparaplu, etc.) en activiteiten voor de reizigers (Janine Jansen, kappers en schoenpoetsers). TV-commercials, met een knipoog, waren onderdeel van de campagne om reizigers te informeren over de herfst.

NS investeert sinds 2003 17 miljoen euro extra in technische maatregelen over een periode van 3 jaar (o.a. ABS, gladheidwaarschuwingen, zandstrooiers). Tijdens de herfst van 2003 en 2004 waren de effecten al duidelijk merkbaar voor treinreizigers.

NS
NS speelt een belangrijke rol in de mobiliteit van Nederland. De onderneming stelt zich ten doel reizigers veilig, op tijd en comfortabel te vervoeren via aantrekkelijke stations. NS is de grootste reizigersvervoerder op het spoor in Nederland. Hoofddoelstellingen van het beleid zijn: op tijd rijden, informatie verstrekken en service verlenen, bijdragen aan de sociale veiligheid, voldoende vervoerscapaciteit creëren en zorgen voor schone treinen en stations. NS verzorgt in Nederland dagelijks met zo’n 5.000 treinritten het vervoer van 1 miljoen reizigers. Daarvoor zijn 2800 rijtuigen met 240.000 zitplaatsen beschikbaar. In Nederland beheert NS 388 stations. In het Verenigd Koninkrijk exploiteert NS samen met haar Britse partner Serco twee vervoerconcessies: Mersey Rail rondom Liverpool en Northern Rail in het noorden van Engeland. Bijna 25.000 medewerkers houden zich dagelijks bezig met de dienstverlening aan de treinreizigers. Het Nederlandse spoorwegnet is niet in handen van NS. Het beheer van de infrastructuur (rails, seinen, bovenleiding, etc) en de railverkeersleiding zijn taken van ProRail. De Inspectie Verkeer en Waterstaat ziet toe op de spoorwegveiligheid in Nederland.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nederlandse Spoorwegen NS Hoofdkantoor