RET metroremise Waalhaven klaar voor de toekomst

Foto: RET

Na een grondige verbouwing, gebruikt RET sinds dit weekend metroremise Waalhaven als hoofdwerkplaats. Dat betekent dat alle metro’s in deze remise regulier onderhoud krijgen. Met de komst van steeds meer nieuwe metro’s van het type RSG3 en SG3, was een verbouwing van de werkplaats noodzakelijk. Enerzijds door de komst van langere voertuigen, anderzijds om werkprocessen beter te stroomlijnen en effectiever en efficiënter onderhoud te plegen. “Dankzij de verbeterde remise Waalhaven kunnen we onze metro’s de komende dertig jaar nog beter en veiliger onderhouden.”, aldus directeur techniek van de RET, Paul Lorist. “De werkplaats is nu voorbereid op de toename van het aantal metrovoertuigen door de vervoersgroei van de RandstadRail (metrolijn E) en de Hoekse Lijn. Kortom, met de verbetering van deze remise en onze vernieuwde vloot zijn wij klaar voor de toekomst.”

In 2010 begon de verbouwing van de remise Waalhaven en er is veel veranderd. Zo is de wasstraat door een wand van werkplaats en magazijn gescheiden. Verder is de werkplaats een veel prettiger werkplek: er komt meer daglicht naar binnen en door het bordes kan makkelijk op het dak van de voertuigen worden gewerkt. Ook is veel oog voor veiligheid en duurzaamheid. Zo maakt de wasinstallatie bijvoorbeeld gebruik van water uit een nabijgelegen bron. Er staat nu een sobere, moderne en bedrijfszekere remise met een mooie entree.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: RET

RET metroremise Waalhaven klaar voor de toekomst | Infrasite

RET metroremise Waalhaven klaar voor de toekomst

Foto: RET

Na een grondige verbouwing, gebruikt RET sinds dit weekend metroremise Waalhaven als hoofdwerkplaats. Dat betekent dat alle metro’s in deze remise regulier onderhoud krijgen. Met de komst van steeds meer nieuwe metro’s van het type RSG3 en SG3, was een verbouwing van de werkplaats noodzakelijk. Enerzijds door de komst van langere voertuigen, anderzijds om werkprocessen beter te stroomlijnen en effectiever en efficiënter onderhoud te plegen. “Dankzij de verbeterde remise Waalhaven kunnen we onze metro’s de komende dertig jaar nog beter en veiliger onderhouden.”, aldus directeur techniek van de RET, Paul Lorist. “De werkplaats is nu voorbereid op de toename van het aantal metrovoertuigen door de vervoersgroei van de RandstadRail (metrolijn E) en de Hoekse Lijn. Kortom, met de verbetering van deze remise en onze vernieuwde vloot zijn wij klaar voor de toekomst.”

In 2010 begon de verbouwing van de remise Waalhaven en er is veel veranderd. Zo is de wasstraat door een wand van werkplaats en magazijn gescheiden. Verder is de werkplaats een veel prettiger werkplek: er komt meer daglicht naar binnen en door het bordes kan makkelijk op het dak van de voertuigen worden gewerkt. Ook is veel oog voor veiligheid en duurzaamheid. Zo maakt de wasinstallatie bijvoorbeeld gebruik van water uit een nabijgelegen bron. Er staat nu een sobere, moderne en bedrijfszekere remise met een mooie entree.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: RET