Problemen hoogste spoorlijn door ontdooien permafrost

– ’s Werelds hoogste spoorlijn kampt met problemen door ontdooiing permafrostfundering

Den Haag – De spoorlijn naar de Tibetaanse hoofdstad Lhasa, de hoogste ter wereld, die de Chinese president Hu Jintao op 1 juli 2006 opende, kampt met technische problemen. Dit meldden Chinese media vrijdag 28 juli 2006.

Er zijn scheuren in de betonnen funderingen geconstateerd. Ook op de gedeeltes van het traject waar het spoor op permafrostbodem rust, zijn er problemen met verzakkingen en scheuren. Klimatologen verwachten door het broeikaseffect in de toekomst nog meer problemen met de permafrostfunderingen. Tevens zorgt verschuivend zand voor meer problemen dan de planners van tevoren hadden verwacht. De railbeheerders hebben ook nog geen manier gevonden om kuddes jaks weg te houden van het spoor.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: SenterNovem Den Haag

Problemen hoogste spoorlijn door ontdooien permafrost | Infrasite

Problemen hoogste spoorlijn door ontdooien permafrost

– ’s Werelds hoogste spoorlijn kampt met problemen door ontdooiing permafrostfundering

Den Haag – De spoorlijn naar de Tibetaanse hoofdstad Lhasa, de hoogste ter wereld, die de Chinese president Hu Jintao op 1 juli 2006 opende, kampt met technische problemen. Dit meldden Chinese media vrijdag 28 juli 2006.

Er zijn scheuren in de betonnen funderingen geconstateerd. Ook op de gedeeltes van het traject waar het spoor op permafrostbodem rust, zijn er problemen met verzakkingen en scheuren. Klimatologen verwachten door het broeikaseffect in de toekomst nog meer problemen met de permafrostfunderingen. Tevens zorgt verschuivend zand voor meer problemen dan de planners van tevoren hadden verwacht. De railbeheerders hebben ook nog geen manier gevonden om kuddes jaks weg te houden van het spoor.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: SenterNovem Den Haag