Werkzaamheden perronverlenging Amsterdam Zuid/WTC

Utrecht – In de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 april 2005 start ProRail op station Amsterdam Zuid/WTC met werkzaamheden aan de bovenleiding en beveiliging voor de perronverlenging. Tijdens deze werkzaamheden is geen treinverkeer mogelijk. Reizigers worden met bussen vervoerd. Maandagochtend 18 april vóór aanvang van de treindienst zijn de werkzaamheden gereed.

In 2005 groeit het aantal treinreizigers op station Amsterdam Zuid/WTC fors. Om de toenemende stroom reizigers op te vangen wil NS met treinen op maximale lengte gaan rijden. ProRail verlengt daarom het perron 90 meter in de richting van Duivendrecht. De stationshal moet ook meer reizigers verwerken vandaar dat deze aangepast wordt. Zo komt er een nieuwe lift, een bredere trap en een extra roltrap.

Op hetzelfde moment wordt het perron van station Amsterdam RAI met 80 meter richting Duivendrecht verlengd. De voornaamste reden van de verlenging zijn de extra lange treinen die NS inzet tijdens grote evenementen van en naar station RAI. Beide perronverlengingen zijn eind 2005 gereed.

Tweede eilandperron
NS verwacht in 2007 rond de 35.000 reizigers. De Utrechtboog draagt daaraan bij en is eind 2005 gereed. Vanaf de Utrechtboog doen twee treinen extra per uur per richting station Amsterdam Zuid/WTC aan. Eind 2005 wordt het station daarom verder uitgebreid met een tweede eilandperron, zodat de verwachte groei ook in de toekomst gefaciliteerd kan worden. Eind 2006 is het tweede eilandperron gereed.

Meer informatie
Voor meer informatie over de werkzaamheden kijk op www.prorail.nl/zuidwtc

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Werkzaamheden perronverlenging Amsterdam Zuid/WTC | Infrasite

Werkzaamheden perronverlenging Amsterdam Zuid/WTC

Utrecht – In de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 april 2005 start ProRail op station Amsterdam Zuid/WTC met werkzaamheden aan de bovenleiding en beveiliging voor de perronverlenging. Tijdens deze werkzaamheden is geen treinverkeer mogelijk. Reizigers worden met bussen vervoerd. Maandagochtend 18 april vóór aanvang van de treindienst zijn de werkzaamheden gereed.

In 2005 groeit het aantal treinreizigers op station Amsterdam Zuid/WTC fors. Om de toenemende stroom reizigers op te vangen wil NS met treinen op maximale lengte gaan rijden. ProRail verlengt daarom het perron 90 meter in de richting van Duivendrecht. De stationshal moet ook meer reizigers verwerken vandaar dat deze aangepast wordt. Zo komt er een nieuwe lift, een bredere trap en een extra roltrap.

Op hetzelfde moment wordt het perron van station Amsterdam RAI met 80 meter richting Duivendrecht verlengd. De voornaamste reden van de verlenging zijn de extra lange treinen die NS inzet tijdens grote evenementen van en naar station RAI. Beide perronverlengingen zijn eind 2005 gereed.

Tweede eilandperron
NS verwacht in 2007 rond de 35.000 reizigers. De Utrechtboog draagt daaraan bij en is eind 2005 gereed. Vanaf de Utrechtboog doen twee treinen extra per uur per richting station Amsterdam Zuid/WTC aan. Eind 2005 wordt het station daarom verder uitgebreid met een tweede eilandperron, zodat de verwachte groei ook in de toekomst gefaciliteerd kan worden. Eind 2006 is het tweede eilandperron gereed.

Meer informatie
Voor meer informatie over de werkzaamheden kijk op www.prorail.nl/zuidwtc

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail