HSL-brug over Hollandsch Diep veilig

De HSL-Zuid heeft geen fouten gemaakt in de berekening van het draagvermogen van pijler 11 van de brug over het Hollandsch Diep. Dat is de conclusie van het onderzoek uitgevoerd door Geo Delft, het nationaal instituut voor geo-engineering. Vorige week publiceerde dagblad De Dordtenaar het bericht dat volgens berekeningen van een ingenieursbureau de HSL-Zuid brug over het Hollandsch Diep onveilig zou zijn.

Minister Karla Peijs heeft vandaag in een brief aan de Tweede Kamer vragen beantwoord over de veiligheid van de brug. Ze schrijft onder meer dat op initiatief van de HSL-Zuid de Bouwcombinatie Drechtse Steden het onafhankelijke instituut Geo Delft opdracht heeft gegeven de berekeningen van de Bouwcombinatie nog eens te toetsen. Geo Delft heeft de principes van de berekening van het draagvermogen getoetst en een eigen berekening uitgevoerd. In zijn rapport bevestigt Geo Delft de juistheid van de door HSL-Zuid gehanteerde principes en berekening. Het draagvermogen ligt boven de maximale belasting van 3.000 ton.

Meer informatie in de Kamerbrief www.minvenw.nl/cend/bsg/brieven/data/1107529199.doc

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat

HSL-brug over Hollandsch Diep veilig | Infrasite

HSL-brug over Hollandsch Diep veilig

De HSL-Zuid heeft geen fouten gemaakt in de berekening van het draagvermogen van pijler 11 van de brug over het Hollandsch Diep. Dat is de conclusie van het onderzoek uitgevoerd door Geo Delft, het nationaal instituut voor geo-engineering. Vorige week publiceerde dagblad De Dordtenaar het bericht dat volgens berekeningen van een ingenieursbureau de HSL-Zuid brug over het Hollandsch Diep onveilig zou zijn.

Minister Karla Peijs heeft vandaag in een brief aan de Tweede Kamer vragen beantwoord over de veiligheid van de brug. Ze schrijft onder meer dat op initiatief van de HSL-Zuid de Bouwcombinatie Drechtse Steden het onafhankelijke instituut Geo Delft opdracht heeft gegeven de berekeningen van de Bouwcombinatie nog eens te toetsen. Geo Delft heeft de principes van de berekening van het draagvermogen getoetst en een eigen berekening uitgevoerd. In zijn rapport bevestigt Geo Delft de juistheid van de door HSL-Zuid gehanteerde principes en berekening. Het draagvermogen ligt boven de maximale belasting van 3.000 ton.

Meer informatie in de Kamerbrief www.minvenw.nl/cend/bsg/brieven/data/1107529199.doc

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat