Testritten op traject RandstadRail

Den Haag – In voorbereiding op de komst van het nieuwe RandstadRail-materieel, zal HTM de komende weken testritten uitvoeren met een frame dat dezelfde maatvoering heeft als het RandstadRail-voertuig. Op de trajecten van de tramlijnen 3 en 6 – de RandstadRail-trajecten – kan HTM op deze wijze tijdig in kaart brengen hoe het toekomstige voertuig zich beweegt en waar mogelijke obstakels zoals struiken en verkeersborden in de weg staan.

Het nieuwe RandstadRail-materieel dat medio 2006 binnenkomt, is breder en langer dan de huidige trams waarmee HTM rijdt. Het nagebouwde frame heeft dezelfde maatvoering, is 38 meter lang en kan een breedte van 2.65 meter aannemen. Ter vergelijking: de huidige tram is 30 meter lang en 2.35 meter breed. Het frame kan niet zelf rijden maar wordt getrokken door een tram. De testritten worden ’s nachts uitgevoerd zodat de dagelijkse lijnvoering hiervan geen hinder ondervindt.

Het uitvoeren van testritten is voor HTM niet nieuw. Ook werd destijds proef gereden met een nagebootst model van de GTL-voertuigen en de trams uit Hannover.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HTM Personenvervoer NV

Testritten op traject RandstadRail | Infrasite

Testritten op traject RandstadRail

Den Haag – In voorbereiding op de komst van het nieuwe RandstadRail-materieel, zal HTM de komende weken testritten uitvoeren met een frame dat dezelfde maatvoering heeft als het RandstadRail-voertuig. Op de trajecten van de tramlijnen 3 en 6 – de RandstadRail-trajecten – kan HTM op deze wijze tijdig in kaart brengen hoe het toekomstige voertuig zich beweegt en waar mogelijke obstakels zoals struiken en verkeersborden in de weg staan.

Het nieuwe RandstadRail-materieel dat medio 2006 binnenkomt, is breder en langer dan de huidige trams waarmee HTM rijdt. Het nagebouwde frame heeft dezelfde maatvoering, is 38 meter lang en kan een breedte van 2.65 meter aannemen. Ter vergelijking: de huidige tram is 30 meter lang en 2.35 meter breed. Het frame kan niet zelf rijden maar wordt getrokken door een tram. De testritten worden ’s nachts uitgevoerd zodat de dagelijkse lijnvoering hiervan geen hinder ondervindt.

Het uitvoeren van testritten is voor HTM niet nieuw. Ook werd destijds proef gereden met een nagebootst model van de GTL-voertuigen en de trams uit Hannover.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HTM Personenvervoer NV