Belijning fietspad

14 miljoen subsidie voor wegen en fietspaden Noord-Holland

Foto: ProMedia / Vincent Krabbendam

Vanuit een subsidieregeling is 14 miljoen euro beschikbaar voor het verkeersveiliger maken van wegen en het verbeteren van het fietspadnetwerk in Noord-Holland.

De subsidieregeling Kleine Infrastructuur Noord-Holland is bedoeld voor projecten in verschillende regio’s in de provincie. Het gaat dan niet om de Vervoerregio Amsterdam, want die heeft eigen subsidieregelingen. Het geld is er deels voor het aanleggen of verbeteren van belangrijke regionale fietspaden. Daarnaast zijn de subsidies bedoeld om de verkeersveiligheid van wegen te verbeteren.

Hergebruik materialen

Bij dat laatste zijn de beginselen van Duurzaam Veilig leidend. Deze hebben tot doel om het aantal verkeersongevallen terug te dringen. Maar zoals de naam al verklapt, wordt er ook gekeken naar duurzaamheid bij de beoordeling van aanvragen. Dan gaat het om vermindering van CO2-uitstoot, het hergebruiken van materialen en op zo’n manier werken dat natuurgebieden meer met elkaar verbonden raken (ontsnippering). Een andere randvoorwaarde is dat de plannen voor infrastructuur niet ten koste gaan van het doorstromen van het openbaar vervoer.

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

14 miljoen subsidie voor wegen en fietspaden Noord-Holland | Infrasite
Belijning fietspad

14 miljoen subsidie voor wegen en fietspaden Noord-Holland

Foto: ProMedia / Vincent Krabbendam

Vanuit een subsidieregeling is 14 miljoen euro beschikbaar voor het verkeersveiliger maken van wegen en het verbeteren van het fietspadnetwerk in Noord-Holland.

De subsidieregeling Kleine Infrastructuur Noord-Holland is bedoeld voor projecten in verschillende regio’s in de provincie. Het gaat dan niet om de Vervoerregio Amsterdam, want die heeft eigen subsidieregelingen. Het geld is er deels voor het aanleggen of verbeteren van belangrijke regionale fietspaden. Daarnaast zijn de subsidies bedoeld om de verkeersveiligheid van wegen te verbeteren.

Hergebruik materialen

Bij dat laatste zijn de beginselen van Duurzaam Veilig leidend. Deze hebben tot doel om het aantal verkeersongevallen terug te dringen. Maar zoals de naam al verklapt, wordt er ook gekeken naar duurzaamheid bij de beoordeling van aanvragen. Dan gaat het om vermindering van CO2-uitstoot, het hergebruiken van materialen en op zo’n manier werken dat natuurgebieden meer met elkaar verbonden raken (ontsnippering). Een andere randvoorwaarde is dat de plannen voor infrastructuur niet ten koste gaan van het doorstromen van het openbaar vervoer.

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam