ProRail verdubbelt de capaciteit tussen Schiphol en Amsterdam

rail trein spoor bovenleiding spoorbaan

• Weekend 6, 7 juli beperkt treinverkeer richting Schiphol

• Hele zomer hinder op de A4 richting Schiphol

• Doel: meer capaciteit op het spoor, minder vertraging op de weg

ProRail verdubbelt de capaciteit van het drukst bereden stuk spoor van Nederland, tussen Schiphol en Amsterdam. Om de noordelijke Randstad ook in de toekomst bereikbaar te houden, komen er ten zuiden van Amsterdam vier in plaats van twee sporen. Voor de spoorverdubbeling met een lengte van acht kilometer worden nieuwe spoorviaducten gebouwd, onder andere over de snelweg A4. In het weekend van 6 en 7 juli plaatst ProRail veertien betonnen steunpunten, direct naast het spoor én in de middenberm van de A4. Schiphol blijft bereikbaar via station Leiden, vanuit de richting Amsterdam worden bussen ingezet.

Hinder en reisalternatieven

Bij de werkzaamheden staat veiligheid met stip op nummer 1. Om er voor te zorgen dat het materiaal veilig naar de werklocatie komt en mensen veilig kunnen werken, rijden er geen treinen tussen Schiphol – Duivendrecht, Schiphol – Bijlmer ArenA, Schiphol – Amsterdam Sloterdijk. Vanuit Leiden rijden er vier treinen per uur richting Schiphol. NS zet bussen in.

Om de wegwerkers ook een veilige werkplek te bieden, zijn de rijstroken van de A4 richting Schiphol vanaf 6 juli tot 9 september 2013 verschoven en versmald. Er geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur en de toerit vanaf de S107 is afgesloten. Verkeer wordt omgeleid via de Johan Huizingalaan naar de op/afrit 1 Sloten (A4).

Reizigers en automobilisten wordt geadviseerd goed voorbereid op reis te gaan. Automobilisten moeten rekening houden met een extra reistijd van ongeveer 5 à 10 minuten.

Verbeteren bereikbaarheid

ProRail en Rijkswaterstaat werken hard aan de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad, zowel per auto als per trein. Rijkswaterstaat verbreedt snelwegen op de corridor Schiphol-Amsterdam- Almere (SAA) en ProRail werkt op het traject Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad (OV SAAL) aan uitbreiding en vernieuwing van het spoor. Doel: meer capaciteit op het spoor en minder vertraging op de weg. De werkzaamheden worden in een zo kort mogelijke periode uitgevoerd en waar mogelijk gecombineerd. De planning van de werkzaamheden is in een vroeg stadium afgestemd met Rijkswaterstaat, NS, Schiphol, gemeenten en bedrijven. Het streven is om eind 2016 alles gereed te hebben.

Meer informatie over de weg

Hinder en reisalternatieven: www.vananaarbeter.nl

Werkzaamheden SAA: www.schiphol-amsterdam-almere.nl of 0800-8002 (gratis, tussen 06.00 en 22.30 uur)

Meer informatie over het spoor

Hinder en actuele reisinformatie: www.ns.nl/treinverkeerschiphol of bellen naar 0900-9292(€ 0,70 p/m)

Werkzaamheden OV SAAL: www.prorail.nl/ovsaal of 0800-7767245 (gratis, 24 u p/d)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail verdubbelt de capaciteit tussen Schiphol en Amsterdam | Infrasite

ProRail verdubbelt de capaciteit tussen Schiphol en Amsterdam

rail trein spoor bovenleiding spoorbaan

• Weekend 6, 7 juli beperkt treinverkeer richting Schiphol

• Hele zomer hinder op de A4 richting Schiphol

• Doel: meer capaciteit op het spoor, minder vertraging op de weg

ProRail verdubbelt de capaciteit van het drukst bereden stuk spoor van Nederland, tussen Schiphol en Amsterdam. Om de noordelijke Randstad ook in de toekomst bereikbaar te houden, komen er ten zuiden van Amsterdam vier in plaats van twee sporen. Voor de spoorverdubbeling met een lengte van acht kilometer worden nieuwe spoorviaducten gebouwd, onder andere over de snelweg A4. In het weekend van 6 en 7 juli plaatst ProRail veertien betonnen steunpunten, direct naast het spoor én in de middenberm van de A4. Schiphol blijft bereikbaar via station Leiden, vanuit de richting Amsterdam worden bussen ingezet.

Hinder en reisalternatieven

Bij de werkzaamheden staat veiligheid met stip op nummer 1. Om er voor te zorgen dat het materiaal veilig naar de werklocatie komt en mensen veilig kunnen werken, rijden er geen treinen tussen Schiphol – Duivendrecht, Schiphol – Bijlmer ArenA, Schiphol – Amsterdam Sloterdijk. Vanuit Leiden rijden er vier treinen per uur richting Schiphol. NS zet bussen in.

Om de wegwerkers ook een veilige werkplek te bieden, zijn de rijstroken van de A4 richting Schiphol vanaf 6 juli tot 9 september 2013 verschoven en versmald. Er geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur en de toerit vanaf de S107 is afgesloten. Verkeer wordt omgeleid via de Johan Huizingalaan naar de op/afrit 1 Sloten (A4).

Reizigers en automobilisten wordt geadviseerd goed voorbereid op reis te gaan. Automobilisten moeten rekening houden met een extra reistijd van ongeveer 5 à 10 minuten.

Verbeteren bereikbaarheid

ProRail en Rijkswaterstaat werken hard aan de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad, zowel per auto als per trein. Rijkswaterstaat verbreedt snelwegen op de corridor Schiphol-Amsterdam- Almere (SAA) en ProRail werkt op het traject Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad (OV SAAL) aan uitbreiding en vernieuwing van het spoor. Doel: meer capaciteit op het spoor en minder vertraging op de weg. De werkzaamheden worden in een zo kort mogelijke periode uitgevoerd en waar mogelijk gecombineerd. De planning van de werkzaamheden is in een vroeg stadium afgestemd met Rijkswaterstaat, NS, Schiphol, gemeenten en bedrijven. Het streven is om eind 2016 alles gereed te hebben.

Meer informatie over de weg

Hinder en reisalternatieven: www.vananaarbeter.nl

Werkzaamheden SAA: www.schiphol-amsterdam-almere.nl of 0800-8002 (gratis, tussen 06.00 en 22.30 uur)

Meer informatie over het spoor

Hinder en actuele reisinformatie: www.ns.nl/treinverkeerschiphol of bellen naar 0900-9292(€ 0,70 p/m)

Werkzaamheden OV SAAL: www.prorail.nl/ovsaal of 0800-7767245 (gratis, 24 u p/d)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail