The People Group neemt KLIC WIN diensten Fugro over

The People Group wordt de nieuwe eigenaar van alle KLIC WIN diensten en software van Fugro

The People Group wordt vanaf 1 februari de eigenaar van alle diensten en software die betrekking hebben op de producten KLIC in Service, KLIC-Robot en Graafmanager, tot op heden onderdeel van Fugro. Het bedrijf plant hiermee de verdere uitbreiding van haar diensten portfolio binnen haar Software & Trainingen tak.

Continuïteit wordt gewaarborgd

Na een lange en zorgvuldige procedure is Fugro akkoord gegaan met de verkoop van hun KLIC diensten. ‘De diensten en software passen niet binnen de huidige strategie van Fugro. Wij zijn blij met de overgang van deze activiteiten naar The People Group waarbij de continuïteit van de organisatie, de werkgelegenheid voor onze collega’s en de verdere ontwikkeling van de diensten kan worden gewaarborgd. Het geeft vertrouwen dat onze klanten optimaal gebruik kunnen blijven maken van deze dienstverlening’ aldus Huug Haasnoot, Regional Business Line Director bij Fugro.

Aanvulling portfolio

Viktor de Haan, Directeur Software en Trainingen bij The People Group: ‘Voor ons betekent deze overname de uitgelezen mogelijkheid om onze bestaande diensten aan te vullen en daarnaast onze kennis via nieuwe medewerkers uit te breiden. Deze overname past perfect in onze strategie om de dienstverlening en productlijnen voor werkprocessen met en van onze klanten verder te stroomlijnen. Hiermee boren we nieuwe klanten aan binnen bestaande sectoren zoals de gemeentelijke overheid, vastgoed beheerders, grondroerders en aannemers waarin we al sterk vertegenwoordigd zijn. We sluiten andere overnames op termijn dan ook zeker niet uit. Onderdeel van deze overgang is de overname van betrokken medewerkers. Hiermee kunnen wij de kennis van het product voor de toekomst waarborgen en verder aanvullen met nieuwe kennis en het uitgebreide portfolio van TPG.’

Fugro en TPG hebben afgesproken om in de eerste periode van 2020 de tijd te nemen voor een gedegen technische overgang van alle diensten, met focus op continuïteit en zekerheid. De namen KLIC in Service, KLIC-Robot en Graafmanager blijven gehandhaafd. De medewerkers die overgaan trekken in bij hun nieuwe collega’s van The People Group in Nieuwkuijk.

Over The People Group

TPG is opgericht in 2007 en inmiddels uitgegroeid tot een onderneming met ruim 260 enthousiaste medewerkers. Met veel passie helpen zij via een integrale totaaloplossing oprecht haar klanten en leveren zij een bijdrage aan ruimtelijke en infrastructurele projecten. Dat doen ze vanuit hun hoofdkantoor in Nieuwkuijk, de vestiging in Almere en via hun medewerkers bij diverse gerenommeerde opdrachtgevers. Zij heeft onder meer VolkerWessels Telecom, de Rijksoverheid, diverse Gemeenten, Sweco, Antea, VodafoneZiggo, Brabant Water en Eneco in haar klantenportfolio.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: The People Group