MET HYDRODRIVE

MAN TGX voor Van Berkel Groep

MAN TGX voor Van Berkel Groep foto MAN Trucks

De Brabantse Van Berkel Groep heeft het wagenpark onlangs uitgebreid met een nieuwe MAN TGX bakwagencombi, voorzien van de GM-cabine en een automaat. Voor werk op slechte wegen is de vooras is uitgerust met een hydrodrive-aandrijving.

De inschakelbare hydrostatische voorwielaandrijving MAN HydroDrive zorgt voor meer tractie voor voertuigen die voornamelijk op de weg worden gebruikt en die tijdelijk meer tractie nodig hebben. De hydrostatische voorasaandrijving kan tijdens het rijden onder belasting worden ingeschakeld in situaties waarin voor korte tijd meer tractie nodig is. Vanaf een rijsnelheid van ca. 28 km/h schakelt deze automatisch uit. Als de snelheid onder 23 km/h zakt, schakelt deze automatisch weer in.

Reststromen

De Van Berkel Groep heeft locaties in Veghel, Sint-Oedenrode, Eindhoven, Veldhoven, Uden, Oss, Cuijk en Etten-Leur. Het bedrijf met in totaal 250 medewerkers bestaat uit meerdere bedrijfsonderdelen. Van Berkel Bouwstoffen & Transport produceert secundaire bouwgrondstoffen en granulaten op basis van bouwreststoffen en is gespecialiseerd in bulklogistiek. Van Berkel Biomassa & Bodemproducten creëert en produceert biomassa en bodemverbeteraars op basis van organische reststromen en is actief op het gebied van bioraffinage.

Aslasten

De nieuwe MAN met hydrodrive rijdt voor Van Berkel Biomassa & Bodemproducten. ‘De chauffeur is dagelijks in Brabant onderweg en pakt met een kraan allerhande ladingen op die klaar liggen. Denk aan snoeihout, bermgras, slootmaaisel en herfstbladeren.’ Van Berkel beschrijft hoe de chauffeur met de laadkraan eerst de aanhangwagen vollaadt. ‘Op de kraan kan hij zien hoe hij zit met de aslasten. Is de aanhanger aan het gewicht, dan gaat de rest in de motorwagen.’

95 trucks

Van Berkel Logistics organiseert de multimodale logistiek voor containers, bulk en reststoffen van en naar de regio Oost-Brabant. Van Berkel Landschap & Infra beheert natuurgebieden en helpt mee om die gebieden toegankelijk te houden. ‘Onze relatie met MAN gaat jaren terug, tot 1989, en is ontstaan vanwege onze activiteiten in de bouw. De vrachtautovloot bestaat inmiddels uit 95 trucks variërend van trekkers tot specialistische bouwvoertuigen en kraanwagens.’  (bron: MAN Trucks)

Lees ook:

De Bruyn Transport neemt vier elektrische trucks in gebruik

Drie maal waterstoftruck (bron: Jan Bakker BV)

Drie trucks op waterstof gaan de strijd aan in de wegenbouw

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

MAN TGX voor Van Berkel Groep | Infrasite
MET HYDRODRIVE

MAN TGX voor Van Berkel Groep

MAN TGX voor Van Berkel Groep foto MAN Trucks

De Brabantse Van Berkel Groep heeft het wagenpark onlangs uitgebreid met een nieuwe MAN TGX bakwagencombi, voorzien van de GM-cabine en een automaat. Voor werk op slechte wegen is de vooras is uitgerust met een hydrodrive-aandrijving.

De inschakelbare hydrostatische voorwielaandrijving MAN HydroDrive zorgt voor meer tractie voor voertuigen die voornamelijk op de weg worden gebruikt en die tijdelijk meer tractie nodig hebben. De hydrostatische voorasaandrijving kan tijdens het rijden onder belasting worden ingeschakeld in situaties waarin voor korte tijd meer tractie nodig is. Vanaf een rijsnelheid van ca. 28 km/h schakelt deze automatisch uit. Als de snelheid onder 23 km/h zakt, schakelt deze automatisch weer in.

Reststromen

De Van Berkel Groep heeft locaties in Veghel, Sint-Oedenrode, Eindhoven, Veldhoven, Uden, Oss, Cuijk en Etten-Leur. Het bedrijf met in totaal 250 medewerkers bestaat uit meerdere bedrijfsonderdelen. Van Berkel Bouwstoffen & Transport produceert secundaire bouwgrondstoffen en granulaten op basis van bouwreststoffen en is gespecialiseerd in bulklogistiek. Van Berkel Biomassa & Bodemproducten creëert en produceert biomassa en bodemverbeteraars op basis van organische reststromen en is actief op het gebied van bioraffinage.

Aslasten

De nieuwe MAN met hydrodrive rijdt voor Van Berkel Biomassa & Bodemproducten. ‘De chauffeur is dagelijks in Brabant onderweg en pakt met een kraan allerhande ladingen op die klaar liggen. Denk aan snoeihout, bermgras, slootmaaisel en herfstbladeren.’ Van Berkel beschrijft hoe de chauffeur met de laadkraan eerst de aanhangwagen vollaadt. ‘Op de kraan kan hij zien hoe hij zit met de aslasten. Is de aanhanger aan het gewicht, dan gaat de rest in de motorwagen.’

95 trucks

Van Berkel Logistics organiseert de multimodale logistiek voor containers, bulk en reststoffen van en naar de regio Oost-Brabant. Van Berkel Landschap & Infra beheert natuurgebieden en helpt mee om die gebieden toegankelijk te houden. ‘Onze relatie met MAN gaat jaren terug, tot 1989, en is ontstaan vanwege onze activiteiten in de bouw. De vrachtautovloot bestaat inmiddels uit 95 trucks variërend van trekkers tot specialistische bouwvoertuigen en kraanwagens.’  (bron: MAN Trucks)

Lees ook:

De Bruyn Transport neemt vier elektrische trucks in gebruik

Drie maal waterstoftruck (bron: Jan Bakker BV)

Drie trucks op waterstof gaan de strijd aan in de wegenbouw

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie