Zuid-Afrikaanse Transportminister presenteert plannen op Rail-Tech 2011

31 maart 2011 in de Rijtuigenloods in Amersfoort

De minister van Transport van Zuid-Afrika, zijne excellentie Joel Sibusiso Ndebele is voornemens volgende week donderdag in Nederland een uiteenzetting te geven van de geplande rail investeringen in Zuid-Afrika. Het masterplan dat gepresenteerd wordt heet NATMAP 2050. De heer Lanfranc Situma, Deputy Director General of Transport en tevens projectleider van NATMAP 2050, maakt onderdeel uit van de Zuid-Afrikaanse delegatie. Deze delegatie reist hiervoor af naar Amersfoort, waar op dat moment Rail-Tech Europe wordt gehouden. Dit is de internationale vakbeurs en conferentie over railinfrastructuur en rollend materieel; die van 29 tot en met 31 maart a.s. worden gehouden in de Rijtuigenloods Amersfoort. De derde en laatste dag van Rail-Tech Europe, 31 maart, staat geheel in het teken van rail investeringen in Zuid-Afrika.

Zuid-Afrika heeft een aantal uitdagingen op het gebied van infrastructuur. Door de sterke toename in vrachtvolumes kunnen het wegennet en de vrachtluchthavens niet meer voldoen aan de stijgende vraag naar vrachtvervoer. Aan de andere kant wordt het spoorwegennet nog onderbenut. Het spoorwegennet is niet in optimale conditie en het huidige managementsysteem kan efficiënter. Op het Afrikaanse continent wordt volgens de NATMAP 2050 plannen de komende jaren veel geïnvesteerd in railinfrastructuur. In rap tempo worden nieuwe lijnen opgezet, vooral om de havens met het binnenland te verbinden. Het gehele openbaar vervoer systeem wordt verbeterd en de Zuid-Afrikaanse overheid heeft de ambitie de ‘(rail)hub’ voor het gehele Afrikaanse continent te worden.

NATMAP 2050 wordt op de laatste Rail-Tech Europe dag, 31 maart, gepresenteerd. Dit gebeurt als onderdeel van het conferentieprogramma. Na de uiteenzetting van deze investeringsplannen bespreekt een afgevaardigde van de Zuid-Afrikaanse ambassade zaken doen in Zuid-Afrika. Bedrijven die in Zuid-Afrika opereren op het gebied van infrastructuur en logistiek komen ook aan het woord, waaronder de heer Naren Bhojaram, CEO van DHV’s Zuid-Afrikaanse onderneming SSI. Daarna is er gelegenheid tot discussie en vragenstellen. De moderator van deze dag is de heer Mark Agterdenbosch, general manager van SANEC, een bilaterale organisatievoor handelsbevordering tussen Nederland en Zuid Afrika.

De Zuid-Afrikaanse delegatie gaat na deze speciale bijeenkomst een ronde maken over de vakbeurs. Minister van Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz van Haegen, Bert Meerstadt (NS) en Claudia Zuiderwijk-Jacobs (ProRail) zijn uitgenodigd zich bij deze delegatie te voegen. De Europese standaards op railgebied worden door Zuid-Afrika als een van de mogelijke opties beschouwd. Daarom is de aansluiting met de Rail-Tech beurs een uitgelezen kans om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De 120 bedrijven die zich op deze vakbeurs presenteren hebben veel kennis van zaken en ervaring waaronder DHV, SSI, Lloyd’s Register Rail, Siemens, Bombardier, Alstom, EdilonSedra, Vossloh, voestalpine Railpro, Pintsch Aben, Arcadis, etc.

Geïnteresseerden in deze business kansen, kunnen bij deze sessie aanwezig zijn. Men kan zich op de Rail-Tech website aanmelden. De deelname fee is € 195.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rail-Tech® Europe

Zuid-Afrikaanse Transportminister presenteert plannen op Rail-Tech 2011 | Infrasite

Zuid-Afrikaanse Transportminister presenteert plannen op Rail-Tech 2011

31 maart 2011 in de Rijtuigenloods in Amersfoort

De minister van Transport van Zuid-Afrika, zijne excellentie Joel Sibusiso Ndebele is voornemens volgende week donderdag in Nederland een uiteenzetting te geven van de geplande rail investeringen in Zuid-Afrika. Het masterplan dat gepresenteerd wordt heet NATMAP 2050. De heer Lanfranc Situma, Deputy Director General of Transport en tevens projectleider van NATMAP 2050, maakt onderdeel uit van de Zuid-Afrikaanse delegatie. Deze delegatie reist hiervoor af naar Amersfoort, waar op dat moment Rail-Tech Europe wordt gehouden. Dit is de internationale vakbeurs en conferentie over railinfrastructuur en rollend materieel; die van 29 tot en met 31 maart a.s. worden gehouden in de Rijtuigenloods Amersfoort. De derde en laatste dag van Rail-Tech Europe, 31 maart, staat geheel in het teken van rail investeringen in Zuid-Afrika.

Zuid-Afrika heeft een aantal uitdagingen op het gebied van infrastructuur. Door de sterke toename in vrachtvolumes kunnen het wegennet en de vrachtluchthavens niet meer voldoen aan de stijgende vraag naar vrachtvervoer. Aan de andere kant wordt het spoorwegennet nog onderbenut. Het spoorwegennet is niet in optimale conditie en het huidige managementsysteem kan efficiënter. Op het Afrikaanse continent wordt volgens de NATMAP 2050 plannen de komende jaren veel geïnvesteerd in railinfrastructuur. In rap tempo worden nieuwe lijnen opgezet, vooral om de havens met het binnenland te verbinden. Het gehele openbaar vervoer systeem wordt verbeterd en de Zuid-Afrikaanse overheid heeft de ambitie de ‘(rail)hub’ voor het gehele Afrikaanse continent te worden.

NATMAP 2050 wordt op de laatste Rail-Tech Europe dag, 31 maart, gepresenteerd. Dit gebeurt als onderdeel van het conferentieprogramma. Na de uiteenzetting van deze investeringsplannen bespreekt een afgevaardigde van de Zuid-Afrikaanse ambassade zaken doen in Zuid-Afrika. Bedrijven die in Zuid-Afrika opereren op het gebied van infrastructuur en logistiek komen ook aan het woord, waaronder de heer Naren Bhojaram, CEO van DHV’s Zuid-Afrikaanse onderneming SSI. Daarna is er gelegenheid tot discussie en vragenstellen. De moderator van deze dag is de heer Mark Agterdenbosch, general manager van SANEC, een bilaterale organisatievoor handelsbevordering tussen Nederland en Zuid Afrika.

De Zuid-Afrikaanse delegatie gaat na deze speciale bijeenkomst een ronde maken over de vakbeurs. Minister van Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz van Haegen, Bert Meerstadt (NS) en Claudia Zuiderwijk-Jacobs (ProRail) zijn uitgenodigd zich bij deze delegatie te voegen. De Europese standaards op railgebied worden door Zuid-Afrika als een van de mogelijke opties beschouwd. Daarom is de aansluiting met de Rail-Tech beurs een uitgelezen kans om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De 120 bedrijven die zich op deze vakbeurs presenteren hebben veel kennis van zaken en ervaring waaronder DHV, SSI, Lloyd’s Register Rail, Siemens, Bombardier, Alstom, EdilonSedra, Vossloh, voestalpine Railpro, Pintsch Aben, Arcadis, etc.

Geïnteresseerden in deze business kansen, kunnen bij deze sessie aanwezig zijn. Men kan zich op de Rail-Tech website aanmelden. De deelname fee is € 195.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rail-Tech® Europe