Railion Nederland: winst en recordvolume in 2006

Utrecht – Railion Nederland heeft over 2006 een positief bedrijfsresultaat geboekt. Het vervoerde volume steeg met 2 mln ton tot de recordhoogte van 31,1 mln ton. De bezettinsgraad van het wagenladingnetwerk groeide naar 75%.

Het railbedrijf is er in geslaagd 2006 af te sluiten met winst. Een stringente kostenbeheersing en goede verkoopresultaten vormen hiervoor de basis. In 2006 kon worden geprofiteerd van een verder toegenomen vraag naar railtransport door de Nederlandse industrie en overslagbedrijven. Uitschieters in groei vormden het vervoer van containers, bioethanol en staalproducten. De omvang van het vervoer nam voor het vierde opeenvolgende jaar toe. Met het in 2006 gerealiseerde volume van 31,1 mln ton overtrof Railion ruim de eigen doelstelling van 30 mln ton. Om de verdere groei van het wagenladingvervoer op te kunnen vangen, introduceerde het bedrijf in december 2006 nieuwe rechtstreekse verbindingen naar Mannheim en Neurenberg. Tegelijkertijd verhoogde Railion de frequentie van zijn wagenladingtreinen op Vlissingen en Lage Zwaluwe (t.b.v. het industriegebied Moerdijk). Precieze cijfers worden overigens later in 2007 bekend gemaakt.

Railion Nederland is onderdeel van DB Logistics, de transport en logistiek divisie van Deutsche Bahn AG.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Railion Nederland N.V.

Railion Nederland: winst en recordvolume in 2006 | Infrasite

Railion Nederland: winst en recordvolume in 2006

Utrecht – Railion Nederland heeft over 2006 een positief bedrijfsresultaat geboekt. Het vervoerde volume steeg met 2 mln ton tot de recordhoogte van 31,1 mln ton. De bezettinsgraad van het wagenladingnetwerk groeide naar 75%.

Het railbedrijf is er in geslaagd 2006 af te sluiten met winst. Een stringente kostenbeheersing en goede verkoopresultaten vormen hiervoor de basis. In 2006 kon worden geprofiteerd van een verder toegenomen vraag naar railtransport door de Nederlandse industrie en overslagbedrijven. Uitschieters in groei vormden het vervoer van containers, bioethanol en staalproducten. De omvang van het vervoer nam voor het vierde opeenvolgende jaar toe. Met het in 2006 gerealiseerde volume van 31,1 mln ton overtrof Railion ruim de eigen doelstelling van 30 mln ton. Om de verdere groei van het wagenladingvervoer op te kunnen vangen, introduceerde het bedrijf in december 2006 nieuwe rechtstreekse verbindingen naar Mannheim en Neurenberg. Tegelijkertijd verhoogde Railion de frequentie van zijn wagenladingtreinen op Vlissingen en Lage Zwaluwe (t.b.v. het industriegebied Moerdijk). Precieze cijfers worden overigens later in 2007 bekend gemaakt.

Railion Nederland is onderdeel van DB Logistics, de transport en logistiek divisie van Deutsche Bahn AG.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Railion Nederland N.V.

Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Weena 505 B18
3013 AL Rotterdam

Tel: +31 (0)10-280-1024
redactie@infrasite.nl