Intentieverklaring exploitatie Betuweroute ondertekend

Barendrecht – De exploitatie van de Betuweroute is een stap dichterbij. De vier bedrijven die de lijn samen zullen exploiteren, Prorail, Babcock & Brown Towrail en de Havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam, zijn het na maanden onderhandelen eens geworden over de te varen koers. Samen met minister Karla Peijs (Verkeer) hebben de bedrijven een intentieverklaring ondertekend voor de exploitatie van de goederenspoorlijn.

‘De onderhandelingen waren complex en intensief’, zo schrijft de minister in haar brief aan de Tweede Kamer. De partijen gaan verder onder de naam Green Tulip Railway Company en krijgen een concessie voor vijf jaar. Daarnaast krijgt ProRail alleen een tweede concessie, waarin veiligheid, en het lange termijnbeleid zijn vastgelegd.

In de brief van de minister aan de Tweede Kamer schetst ze het proces waarlangs de 2 MoU’s tot stand zijn gekomen en behandelt ze de hoofdpunten hieruit. Zoals eerder bepaald legt de minister nu de beide MoU’s voor aan de Kamer, waarna ze een definitieve beslissing zal nemen.

U kunt de brief van de minister aan de Tweede Kamer ‘MOU Betuweroute’ en de bijbehorende bijlagen van 16 januari 2006 inzien via www.verkeerenwaterstaat.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute

Intentieverklaring exploitatie Betuweroute ondertekend | Infrasite

Intentieverklaring exploitatie Betuweroute ondertekend

Barendrecht – De exploitatie van de Betuweroute is een stap dichterbij. De vier bedrijven die de lijn samen zullen exploiteren, Prorail, Babcock & Brown Towrail en de Havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam, zijn het na maanden onderhandelen eens geworden over de te varen koers. Samen met minister Karla Peijs (Verkeer) hebben de bedrijven een intentieverklaring ondertekend voor de exploitatie van de goederenspoorlijn.

‘De onderhandelingen waren complex en intensief’, zo schrijft de minister in haar brief aan de Tweede Kamer. De partijen gaan verder onder de naam Green Tulip Railway Company en krijgen een concessie voor vijf jaar. Daarnaast krijgt ProRail alleen een tweede concessie, waarin veiligheid, en het lange termijnbeleid zijn vastgelegd.

In de brief van de minister aan de Tweede Kamer schetst ze het proces waarlangs de 2 MoU’s tot stand zijn gekomen en behandelt ze de hoofdpunten hieruit. Zoals eerder bepaald legt de minister nu de beide MoU’s voor aan de Kamer, waarna ze een definitieve beslissing zal nemen.

U kunt de brief van de minister aan de Tweede Kamer ‘MOU Betuweroute’ en de bijbehorende bijlagen van 16 januari 2006 inzien via www.verkeerenwaterstaat.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute